Help!.. verschil in lager carterdeksel piaggio?

kabouter farf

Well-Known Member
HELP....

is er iemand die mij kan vertellen welke maat lager er in een pia/gilera carterdeksel past? ik kan maar 1 maat vinden (8-28-9) en die past dus niet.. buitendiameter is te groot. t is het laatste onderdeeltje wat ik voor mijn sprinter nodig heb.

mvg, Stefan
 
Advertisement - register to remove this

ik bedoel inderdaad het ondersteunende lagertje van de primaire vertandingsas in het carterdeksel. maar deze van de link past dus niet. ik krijg de buitendiameter niet gemeten want ik heb het oude lager niet en met een schuifmaat kom ik er niet tussen. zo op het zicht is deze in diameter 1mm kleiner dan het lager van de link.
 
Hier heb ik een runner carterkap ernaast waar het normale lager wel in past. Dan deze maar gebruiken.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe het nu precies zit, aangezien zo'n zelfde kap zonder lager ook geen lagerbehuizing heeft.

Links op de foto de kap waar het lager niet in past, rechts de andere kap met de juiste pasmaat
 

Attachments

  • 20220428_201831.jpg
    20220428_201831.jpg
    225.3 KB · Views: 37
Je had het oude lager moeten bewaren, daar stond precies op om welke type lager het ging..

Kon je het zo online opzoeken.

Denk dat de linker dan een oude type carterkap is. En de rechter de nieuwe die op dit moment veel gebruikt word. Zie namelijk ook dat het binnenwerk waar de koppelingshuis zit anders van model is.
 
Dat weet ik dus niet, ik heb de carterkap zo gekregen. Maar het ziet er uit als een lagerhuis, en de oude types carterkap (foto) hebben geen lagerhuis. Ik heb eerlijk gezegd ook nog niet gehoord van een glijbus of iets dergelijks en ben toch aardig bekend met pia's
 

Attachments

  • piaggio-typhoon-piaggio-puch-nrg-typhoon-carterkap_151155485.jpg
    piaggio-typhoon-piaggio-puch-nrg-typhoon-carterkap_151155485.jpg
    12.8 KB · Views: 26
Maak eens een foto van de buitenkanten van de carterkappen.
En van je ingaande as van vertanding. Het oude type blok van piaggio heeft een carterkap zonder lager en dus een andere as die niet gelagerd is.
 
Ik rijd met een volledig verbouwd runnerblokje (nieuw type, hy-per2) met dubbel gelagerde vertanding (nieuw type), maar de carterkap is een oud type met een lagerschaal en past op mn runnerblok.. een tussenmodel ofzo? Ik vraag niet of de kap bij mn vertanding hoort, maar mijn vraag is of dit "tussenmodel" carterkap gelagerd is of niet. Het normale lager past hier dus niet in. En de oude types hebben geen lagerschaal in de kap..
 
Stja je moet maar net veel kennis hebben van oude type carterkappen waar je maar net moet weten welk lager erin past?

Of gewoon even josdijkman of een ander bedrijf opbellen en vragen of hun het misschien weten.
 
Back
Top