Help V Snaar Na V Snaar Kapot

flyte

Well-Known Member
Ik heb laast een nieuwe uitlaat gekocht gianneli reverse.
duss ik er een gele druk veer in gezet en andere rollen
knapt de v snaar 2 dagen naderhand duss jah toen maar weer alles schoon gemaakt en een nieuwe gehaald een keer meej naar school gereden rij ik weer naar school knapt hij weer, heel veel toeren duss dat moet het wel zijn want ik kreeg hem naderhand wel weer gestart.
nu zit ik op school en ga ik hem zometeen even ophalen.

maar waar kan dit aan liggen kan het zijn dat het door mijn nieuwe drukveer komt of is het iets anders?
het lijkt mij als ik nu een nieuwe v snaar erop zet dat hij dan over 2 dagen weer kapot is
 
Advertisement - register to remove this

Achterpoulies scheef, niet rechts tegenover de vario, of beschadigd?
Krassen op het loopvlak van vario of poulies?
Aanloop tegen het carter?

Knap hij op 1 punt, of spat hij in honderden stukjes?
 
Last edited:
Cipher said:
Achterpoulies scheef, niet rechts tegenover de vario, of beschadigd?
Krassen op het loopvlak van vario of poulies?
Aanloop tegen het carter?

Knap hij op 2 punt, of spat hij in honderden stukjes?

jah hij spat egt in honderde stukje helemaal gruis erbij enzo
weet jij dan ongv waar het dan aan kan liggen
 
Ik heb hetzelfde probleem.

eventjes wat info dan:
Minarelli verticaal met
70cc eurokit met polini hogedruk kop
19mm
Gianelli GSP auspuff.

Rollen:5.8 gram(leovinci)
rode drukveer(malossi)
zwarte trekveertje(malossi)

Ik wheelie behoorlijk veel en lang(zeg af en toe 200meter) en hierbij gebruik ik bijna constant mijn achterrem. Maar alleen om te corrigeren en laat hem dan licht aanlopen.

N heb ik al 2 hyco v-snaren kapot gereden met dezelfde setup maar dan 4.8 rolletjes. De eerste keer spatte hij uiteen in 100'en stukken en tweede keer is hij verbrand en leek alles gesmolten :S

Nu heb ik dan een malossi v-snaar(+- 31 euro bij easyparts, van kevlar) 5.8 rolletjes maar ik zie het "touw" in de snaar al zitten (van zijkant af gezien) en ik ruik hem ook een beetje zoals verbrand rubber :S dit heb ik alleen na veel wheelie en "ruig" gebruik.

Zou dit nu aan mijn gebruik liggen of niet, aangezien er ook genoeg scooters zijn met VEEL meer toeren en pk's en die houden het wel vol.

Alvast bedankt! en hoop dat de topicstarter er ook mee gebaat is.
 
Geen enkele v-snaar is gemaakt om mee te wheelyen.
Als je dat toch graag doet, moet je onder onderhoud maar voor lief nemen. Ook de lekke vorkpoten en gescheurde subframerubbers die je ook nog wel zult gaan krijgen.
 
No offense maar ik denk dat de v-snaar niet veel te lijden heeft met een wheelie.

Of ik nu met 6 pk volgas geef en een rukje omhoog en vervolgens rustig wheelie of dat iemand met 9 pk gasgeeft en em volgas houdt tot de 80

zou geen verschil moeten maken.
 
Ik zit nu ook met eenzelfde probleem. Gisteren knald--- of beter gezegd, verguisde mn snaar onderweg naar school.

Stukke gelopen, scooter 's middags maar op school laten staan, uit school gelijk nieuwe snaar gehaald.

Vanochtend nieuwe er onder gezet.
Ik trap mn scooter vanmiddag aan, rij weg uit Beverwijk, en bij Assendelft knalt WEER doormidden. Koud 10/15 minuten mee gereden.

Gisteren heeft mijn scooter de snaar echt vergruisd, nu waren de tanden van de rug afgelopen, zeg maar. De rubberen band hing los van de getouwde kant.

Nu heb ik vanaf het begin al gehad dat mijn achterpully (waar de drukveer tegenaan drukt) een slag had als je m ronddraaide. Nu kwam ik vanmiddag aan op mn broers werk (was het dichtsbij; 1.5 uur lopen :( ). Komt er een collega van m op afgelopen, draait aan mn pulley, en zegt dat dit zo echt niet kan, en dat het waarschijnlijk daardoor komt. Er zit een slag in van zeker een centimeter, maar kan dat niet komen door de drukveer?

Ik ga m donderdag proberen te maken, als nu blijkt dat die pulley in orde is, hoe kan ik dan nagaan of de vario en koppelingspulleys wel in lijn staan? En wat kan ik daar eventueel aan doen?

Ik rij op een std. Speedfight.

Alvast bedankt!


p.s. dorry voor het bumpen van zon oud topic, maar vond het onnodig om een nieuwe te openen.
 
of ze helemaal in lijn staan boeit niet , als de poelies krom zijn wel , mja , kan ook zijn dat de poelies kapot zijn , soms knapt er een las , of komen de 3 pinnetjes die in het geleide systeem van de poelies zitten dwars door het omhulsen heen etc.

het beste probeer je het met andere poelies..

wat voor v-snaar btw?
 
je moet gewoon die standaard kutsnaartjes weggooien en koop een malossi kevlar v-snaar , heb het zelf 2 keer gehad en met me malossi nooit.

standaard spul is gewoon troep meer niet!
 
srkeffie said:
je moet gewoon die standaard kutsnaartjes weggooien en koop een malossi kevlar v-snaar , heb het zelf 2 keer gehad en met me malossi nooit.

standaard spul is gewoon troep meer niet!

[offtopic]
Bij-de-handje :)

Je loopt zeker ook in D&G, Gucci etc omdat 't langer meegaat :L
[/offtopic]
 
Hmm.. er zat eerst een snaar onder van 20 euro, weet t merk niet meer.
Die in 15 minuten is geript was een Athena.

Ik heb een exploded view van mn achterkoppeling van Easyparts geprint, ga morgen ff nieuwe snaar halen. En daarna mn achterkoppeling uit elkaar halen bij dat bedrijf waar ie nu staat.

Voor zijn mn pulleys iig in orde, die zijn gewoon glad en zonder beschadigingen. Zal aan de achterkant wel ff kijken of die pulley nou krom is of dat het komt doordat mn veer rot is ofzo.
 
Back
Top