Help, scooter valt soms bijna uit!

Larsscbr

New Member
Hallo,

ik heb een Yamaha Jog R uit 2006. Ik heb de scooter een tijdje geleden origineel aangeschaft en heb er nu op zitten:
Malossi Multivar
Malossi witte drukveer
Powerfilter
17.5mm dellorto carb met sproeier 96
Technigas snelle uitlaat prop er uit.
Alle begrenzingen verwijderd (behalve als er een begrenzing op de cdi zit).

alleen sinds een paar weken valt de scooter soms bijna uit bij bijvoorbeeld gas los of remmen en de scooter lijkt daar alleen daar geneigd naar te zijn als die goed is warm is(dit weet ik niet zeker)Als ik dan vol gas geef dan stottert het gas 2 seconden ongeveer en dan rijd hij weer goed. Heeft dit misschien met de trekveren maken? Want het lijkt sowieso onder de 20kmph te gebeuren. En als de scooter rustig stationair loopt en ik geef vol gas dan lijkt die ook eventjes te stotteren voordat de scooter goed rijd.

ik hoor graag van jullie,
vriendelijke groet,
Lars
 
Advertisement - register to remove this

Als het gewoon een 50cc cilindertje is: powerfilter gelijk vervangen voor origineel filter, en 17,5mm is overkill op 50cc, gewoon beter een dellortho12 met sproeier rond de 74/80 en vanuit daar verder gaan afstellen.
 
17.5 is absoluut geen overkill, ligt puur aan welke setup je hebt. Bij een std uitlaat zou het niet veel nut hebben maar op een terugloop toch echt wel. Aangezien ts een terugloop heeft is 17.5 geen enkel probleem.
Ook vind ik het erg vreemd dat je een sproeier maat claimt terwijl dit toch echt wel voor iedere setup anders is.

@ts, niet naar luisteren dus.

De powerfilter daarentegen is wel een probleem. Vervang deze met een normale luchtfilter.
Als je scooter stottert in het begin dan krijgt ie gewoon teveel benzine onderin. Hoe ziet je bougie uit?
 
17.5 is absoluut geen overkill, ligt puur aan welke setup je hebt. Bij een std uitlaat zou het niet veel nut hebben maar op een terugloop toch echt wel. Aangezien ts een terugloop heeft is 17.5 geen enkel probleem.
Ook vind ik het erg vreemd dat je een sproeier maat claimt terwijl dit toch echt wel voor iedere setup anders is.

@ts, niet naar luisteren dus.

De powerfilter daarentegen is wel een probleem. Vervang deze met een normale luchtfilter.
Als je scooter stottert in het begin dan krijgt ie gewoon teveel benzine onderin. Hoe ziet je bougie uit?

bedankt voor je reactie!
De kleur van mijn bougie lijkt van binnen wel een beetje wit met een beetje zwart bovenop... een grotere sproeier zal het niet zijn toch? Omdat ie waarschijnlijk te veel benzine krijgt zeg je. De scooter gast voor de rest prima door maar soms doet ie moeilijk als ik rem of stil sta dan valt ie bijna uit. als ik rustig stationair loop komt ie de eerste 2/3 duizend wat stotterend op gang...
 
17.5 is absoluut geen overkill, ligt puur aan welke setup je hebt. Bij een std uitlaat zou het niet veel nut hebben maar op een terugloop toch echt wel. Aangezien ts een terugloop heeft is 17.5 geen enkel probleem.
Ook vind ik het erg vreemd dat je een sproeier maat claimt terwijl dit toch echt wel voor iedere setup anders is.

@ts, niet naar luisteren dus.

De powerfilter daarentegen is wel een probleem. Vervang deze met een normale luchtfilter.
Als je scooter stottert in het begin dan krijgt ie gewoon teveel benzine onderin. Hoe ziet je bougie uit?

heb je enig idee wat dit kan zijn?
 
Back
Top