Help! scooter valt langzaam uit

Simonev

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een Baotian Speedy.
Ik heb geen verstand van scooters:?.. gelijk nadat ik m gekocht had (10 km. rijden) viel hij langzaam uit. Daarna kreeg ik m niet meer gestart en heb ik een kwartier gewacht, af en toe geprobeerd te starten en ineens liep hij weer. Na 5 km. stond ik helaas weer stil met hetzelfde probleem.
Thuis aangekomen een paar mensen erbij gehaald die er meer verstand van hebben dan ik. Scooter uit elkaar gehaald:
Alle electra schoongemaakt/gecontroleerd. Boogie vonkt, is grijs.. Benzineslang + filtertje lopen goed door en zijn schoon. Carburateur schoongemaakt. Luchtfilter schoongemaakt. Accu doet t goed.

Stationair loopt hij erg onregelmatig en tijdens het rijden voel ik een soort ritmische zoemmmm (bij verandering van snelheid verandert ook het ritme van de zoem)
Hij loopt vaak 20 km. gewoon goed zonder problemen( ik rijd dan niet harder dan 45, maar hij kan 70km/u). Na even stilzetten en dan weer terug rijden valt hij na een tijdje langzaam weg en start dan heb ik weer t zelfde probleem(gewoon op het gladde asfalt zonder iets geks te hebben gedaan). Zodra hij weg dreigt te vallen en ik draai t gas open/dicht/open/dicht, dan houdt hij t iets langer vol, maar valt uiteindelijk toch helemaal uit.

Help me aub, ik weet t nu echt niet meerx|. Iemand een advies voor me?
 
Advertisement - register to remove this

deze weg doen, en gewoon een scooter kopen van een fatsoenlijk merk.
ik zou er niet aan beginnen.
misch is je sproeier t eklein aangezien je bougie grijs is? (correct me if I'm wrong)
 
Back
Top