Help! Schroefje in olie gevallen!

Martijnl123

New Member
Dag mensen, ik ben eigenaar van een piaggio zip 4t2v en ging gisteren mijn kleppen stellen. Hiervoor moest ik de carterkap eraf halen maar had perongeluk de oliedop al verwijderd. Vervolgens viel er een schroefje zo mijn oliepan in. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ik hoor hem niet rammelen. Olie heb ik al afgetapt en zat geen schroefje in.IMG_20200917_170439.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Carterkap hoeft er helemaal niet af om kleppen te stellen? maar verder op je vraag, Zeker niet starten als hij erin zit, heb je grootte kans dat heel jhe blok gelijk naar de tyfus is. Maar inderdaad eruit vissen met een magneetje en lukt dat niet, zou je toch echt het oliecarter eraf moeten halen
 
Vervolgens viel er een schroefje zo mijn oliepan in.
Weet je zeker dat ie in je blok terecht is gekomen ?
Heb je de vloer al goed bekeken ?
Zo'n boutje kan raar stuiteren en zomaar een meter of twee verderop liggen...
Andere optie: kijk of het boutje klem zit in een richeltje/randje van het blok.
Is ook niet ondenkbaar...
 
Carterkap hoeft er helemaal niet af om kleppen te stellen? maar verder op je vraag, Zeker niet starten als hij erin zit, heb je grootte kans dat heel jhe blok gelijk naar de tyfus is. Maar inderdaad eruit vissen met een magneetje en lukt dat niet, zou je toch echt het oliecarter eraf moeten halen
Met de kickstart kwam die steeds net niet op het streepje dus vandaar dat ik het deed doormiddel van aan de vario te draaien.
 
Dag mensen, ik ben eigenaar van een piaggio zip 4t2v en ging gisteren mijn kleppen stellen. Hiervoor moest ik de carterkap eraf halen maar had perongeluk de oliedop al verwijderd. Vervolgens viel er een schroefje zo mijn oliepan in. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Ik hoor hem niet rammelen. Olie heb ik al afgetapt en zat geen schroefje in.View attachment 57459
Heb dit ook gehad opzich kan je ermee door rijden maar beter niet heb er een half jaar mee door gereden maar soms hoor je echt een hard tering geluid beste wat je kan doen olie aftappen olie tankje eraf halen dan kan je hem zo zien liggen
 
zou er niet mee gaan rijden totdat je het schroefje eruit hebt, daarmee kan je het blokje erg naar mee beschadigen. olie eruit halen, kijken of je het schroefje eruit kan halen & anders de boel loshalen (of laten doen bij een dealer) succes :)
 
Back
Top