Help Polini 70cc sport afstelling

Sushi180

Member
Hallo,
Settup
Polini 70cc gietijzer
Yasuni r
Power one krukass
Dellortho 17,5 (kabelchoke)
Mallossi koppeling
Polini hi speed vario

Ik heb laatst een Polini sport 70cc cilinder gemonteerd onder mijn Yamaha neos,
Hiervoor reed ik altijd met een dr70 met de zelfde settup, het probleem is dat de Polini cilinder erg langzaam ik vroeg mij af of iemand van jullie mij wat afstel tips kan geven.

Ik heb nu groenen trekveren en een gele drukveer met 6,5 rollen alles is van Malossi sproeier maat 98 en de scooter loopt mooi stationair.

Wanneer ik weg rei (volgas) gaat hij tot 20km lekker ervandoor daarna valt het vermogen weg en is hij erg traag hij gaat maar liefst 80/85 wat ik erg langzaam vind voor deze settup

Als jullie tips hebben hoor ik het graag
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Settup
Polini 70cc gietijzer
Yasuni r
Power one krukass
Dellortho 17,5 (kabelchoke)
Mallossi koppeling
Polini hi speed vario

Ik heb laatst een Polini sport 70cc cilinder gemonteerd onder mijn Yamaha neos,
Hiervoor reed ik altijd met een dr70 met de zelfde settup, het probleem is dat de Polini cilinder erg langzaam ik vroeg mij af of iemand van jullie mij wat afstel tips kan geven.

Ik heb nu groenen trekveren en een gele drukveer met 6,5 rollen alles is van Malossi sproeier maat 98 en de scooter loopt mooi stationair.

Wanneer ik weg rei (volgas) gaat hij tot 20km lekker ervandoor daarna valt het vermogen weg en is hij erg traag hij gaat maar liefst 80/85 wat ik erg langzaam vind voor deze settup

Als jullie tips hebben hoor ik het graag
Je rollen zijn veel te zwaar , ga voor 4 a 5 gram.
 
Oke ga ik dat eens proberen.

Ik heb wel al eens iets lichtere rollen erin gehad vond dat dit weinig verschil boekte.

Het is de Polini sport 70cc van 135 euro

Rooie drukveer heb ik ook nog liggen dus die kan ik ook nog proberen
Wat is jullie advies
 
Oke ga ik dat eens proberen.

Ik heb wel al eens iets lichtere rollen erin gehad vond dat dit weinig verschil boekte.

Het is de Polini sport 70cc van 135 euro

Rooie drukveer heb ik ook nog liggen dus die kan ik ook nog proberen
Wat is jullie advies
die drukveer kan misschien eentje strakker maar denk zelf dat de malossi geel ook wel voldoet eigenlijk
 
Misschien ook je gasnaald een standje rijker, Mag ik vragen wat je topsnelheid was met de dr70 ?
Dat kan je zo toch niet zeggen kerel, heb veel gekke dingen gehoord van afstellingen maar een carb afstelling moet ie toch echt zelf ondervinden
 
Dat kan je zo toch niet zeggen kerel, heb veel gekke dingen gehoord van afstellingen maar een carb afstelling moet ie toch echt zelf ondervinden
Ik kan niks zeggen over de afstelling van zijn scooter, is maar een suggestie, loopt ie nog slechter dan gewoon weer terug veranderen
 
Hallo,
Settup
Polini 70cc gietijzer
Yasuni r
Power one krukass
Dellortho 17,5 (kabelchoke)
Mallossi koppeling
Polini hi speed vario

Ik heb laatst een Polini sport 70cc cilinder gemonteerd onder mijn Yamaha neos,
Hiervoor reed ik altijd met een dr70 met de zelfde settup, het probleem is dat de Polini cilinder erg langzaam ik vroeg mij af of iemand van jullie mij wat afstel tips kan geven.

Ik heb nu groenen trekveren en een gele drukveer met 6,5 rollen alles is van Malossi sproeier maat 98 en de scooter loopt mooi stationair.

Wanneer ik weg rei (volgas) gaat hij tot 20km lekker ervandoor daarna valt het vermogen weg en is hij erg traag hij gaat maar liefst 80/85 wat ik erg langzaam vind voor deze settup

Als jullie tips hebben hoor ik het graag
Bij Polini Sport ga ik uit van de Polini Ghisa.

Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens gaan zijn, maar vaak is een dr70 sneller dan een polini ghisa. Een ghisa is gwn een zeer tamme cilinder. Zou sws even gele trekveren van malossi zetten en je rollen naar 5,7 of 6,0 gram zetten.
Die polini levert vaak inderdaad bij wegtrekken redelijk vermogen en daarna traagzaad.
Als je t harder wil gaan met dezelfde setup zou ik aanraden die dr70 bij een tuner af te gooien voor een kleine verbetering. Dan zul je meer profijt er van hebben.
 
Bij Polini Sport ga ik uit van de Polini Ghisa.

Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens gaan zijn, maar vaak is een dr70 sneller dan een polini ghisa. Een ghisa is gwn een zeer tamme cilinder. Zou sws even gele trekveren van malossi zetten en je rollen naar 5,7 of 6,0 gram zetten.
Die polini levert vaak inderdaad bij wegtrekken redelijk vermogen en daarna traagzaad.
Als je t harder wil gaan met dezelfde setup zou ik aanraden die dr70 bij een tuner af te gooien voor een kleine verbetering. Dan zul je meer profijt er van hebben.
Een dr70 tunen nogwel? Volgens mij moet je nog een beetje praktijkervaring opdoen met snel spul. Haal dan gewoon een snellere cilinder, 6 gram is te zwaar met een terugloper.
 
Last edited:
De Polini 70cc
Bij Polini Sport ga ik uit van de Polini Ghisa.

Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens gaan zijn, maar vaak is een dr70 sneller dan een polini ghisa. Een ghisa is gwn een zeer tamme cilinder. Zou sws even gele trekveren van malossi zetten en je rollen naar 5,7 of 6,0 gram zetten.
Die polini levert vaak inderdaad bij wegtrekken redelijk vermogen en daarna traagzaad.
Als je t harder wil gaan met dezelfde setup zou ik aanraden die dr70 bij een tuner af te gooien voor een kleine verbetering. Dan zul je meer profijt er van hebben.
Hier ben ik het wel met je eens ik denk ook dat de dr70 veel krachtiger is, ik heb nog een nieuwe Dr70 liggen alleen heeft de krukas van dat carter speling dus wil ik eerst dat blok reviseren.. in de tussentijd moet ik dus met de Polini cilinder gaan reide, ik ga nu zo eens kijken naar de rollen en de drukveer.
Post automatically merged:

Een dr70 tunen nogwel? Volgens mij moet je nog een beetje praktijkervaring opdoen met snel spul. Haal dan gewoon een snellere cilinder, 6 gram is te zwaar met een terugloper.
Dankjewel maxo,

Ik ga zometeen afstellen en laat jullie natuurlijk op de hoogte :)
Post automatically merged:

Misschien ook je gasnaald een standje rijker, Mag ik vragen wat je topsnelheid was met de dr70 ?
Voorheen ging ik met deze settup en dr70 maximaal 100km GPS en auto teller 103km dit was dan wel het maximale.
 
Een dr70 tunen nogwel? Volgens mij moet je nog een beetje praktijkervaring opdoen met snel spul. Haal dan gewoon een snellere cilinder, 6 gram is te zwaar met een terugloper.
Ahhhhh kom nou niet mij de les lezen met je 'praktijkervaring opdoen' . Ik heb van een 7t met een 32mm, C30 en heel de mikmak tot getunede 172 malossi's/pm dagelijks op straat gereden.
Denk niet dat jij mij hier hoeft te vertellen wat "snel" is.

Maargoed terug naar het punt; als je een beetje goed gelezen had ik het over zijn setup nu. Je gaat ook een Racing of R/T op een R en een 17,5 dello gooien he.
Om nog maar niet te beginnen over het feit dat elke "snelle" pannekoek wel weet dat er in een dr70 meer potentieel zit dan een mal/pol sport.

Voortaan eerst lezen voordat je reageert aub.
 
Thnx, Micha wat zou ik doen? Lichtere rollen of strakke drukveer ? Ik ben nu aan het afstellen ook start hij afentoe wat minder goed, bougie is donker koffie bruin.
 
Ahhhhh kom nou niet mij de les lezen met je 'praktijkervaring opdoen' . Ik heb van een 7t met een 32mm, C30 en heel de mikmak tot getunede 172 malossi's/pm dagelijks op straat gereden.
Denk niet dat jij mij hier hoeft te vertellen wat "snel" is.

Maargoed terug naar het punt; als je een beetje goed gelezen had ik het over zijn setup nu. Je gaat ook een Racing of R/T op een R en een 17,5 dello gooien he.
Om nog maar niet te beginnen over het feit dat elke "snelle" pannekoek wel weet dat er in een dr70 meer potentieel zit dan een mal/pol sport.

Voortaan eerst lezen voordat je reageert aub.
Er zit toch een yas r op pater dan moeten daar echt niet zo’n zware rollen in.
Bovendien wel echt ruig dat je al die dingen kan opnoemen, je hebt er wel gelijk in dat dr70 krachtiger is dan bijv malossi sport, die zijn wel aan de langzame kant.

ik bdl met een snellere cilinder een roze rop of een polini corsa ofzo, ik had toch ook geen voorbeelden genoemd?

wil je niet weer op je pik trappen ofzo probeer hier alleen maar de TS te helpen.
 
Er zit toch een yas r op pater dan moeten daar echt niet zo’n zware rollen in.
Bovendien wel echt ruig dat je al die dingen kan opnoemen, je hebt er wel gelijk in dat dr70 krachtiger is dan bijv malossi sport, die zijn wel aan de langzame kant.

ik bdl met een snellere cilinder een roze rop of een polini corsa ofzo, ik had toch ook geen voorbeelden genoemd?

wil je niet weer op je pik trappen ofzo probeer hier alleen maar de TS te helpen.
Ook met een R zal je met een gele veer rond de 5,5/5,7 zitten.

En had het qua potentieel niet over uit de doos vermogen. Dan legt een DR het vaak toch wel af tegenover een sport (afhankelijk van t jaar van die sport). Maar een DR heeft meer tuningspotentie.

Beter die cilinder voor 100€ wegbrengen dan voor 200 een corsa of een due (+) kopen bedoel ik.
Post automatically merged:

En voor de TS @Sushi180 ;

Anders als je zelf een dremel hebt en er goed mee om kan gaan, de uitlaatpoort van die Polini Ghisa 0,9 tot 1,1mm ophogen en rechtmaken aan de bovenkant. Als je redelijk bent met afstellen kun je dan toch er iets meer uittrekken, je piekvermogen zal dan op hetzelfde toerental gaan liggen als waar die R zijn beste vermogen kan opleveren. +/- 9500/10000 rpm.
 
Last edited:
Een dr70 tunen nogwel? Volgens mij moet je nog een beetje praktijkervaring opdoen met snel spul. Haal dan gewoon een snellere cilinder, 6 gram is te zwaar met een terugloper.
Dankjewel maxo,

Ik ga zometeen afstellen en laat jullie natuurlijk op de hoogte :)
Post automatically merged:

Yo Micha ik zit nu inderdaad met de yasuni r op de 5,5 gram,
De presentatie is oke alleen vind ik topsnelheid +/- 80 erg laag

Voor nu is het goed genoeg ik ga snel me Dr carter reviseren zodat ik die 150cc weer weg kan trekke xD

Dank jullie wel
 
Back
Top