Help piaggio zip iget

Tric

Member
Hallo ik heb vandaag mijn rolletjes vervangen. Toen ik mijn scooter starte maakte het een héél luid ratelgeluid. Na het openen van mijn carter zag ik dat mijn bendix los zat en dat het tegen de starterkrans aan kwam. Ik heb alles weer vast gezet en opnieuw geprobeerd en weer hetzelfde verhaal. Heeft iemand een idee hoe ik dit fix?
 
Advertisement - register to remove this

Dit is waarschijnlijk geen probleem met de bendix, maar dat je de krukasmoer niet vast genoeg zet en dat de starterkrans tegen de carterkap aan gaat. Kan je anders even een foto sturen zodat we een betere inschatting kan maken?
 
Dit is waarschijnlijk geen probleem met de bendix, maar dat je de krukasmoer niet vast genoeg zet en dat de starterkrans tegen de carterkap aan gaat. Kan je anders even een foto sturen zodat we een betere inschatting kan maken?
Post automatically merged:

Dit is waarschijnlijk geen probleem met de bendix, maar dat je de krukasmoer niet vast genoeg zet en dat de starterkrans tegen de carterkap aan gaat. Kan je anders even een foto sturen zodat we een betere inschatting kan maken?
Trouwens ik heb het ook getest zonder carterkap en het was het zelfde verhaal.
 

Attachments

  • 59A0BEFE-1C01-4B52-B3AC-DA3E15A6ACC6.jpeg
    59A0BEFE-1C01-4B52-B3AC-DA3E15A6ACC6.jpeg
    220.7 KB · Views: 28
Last edited:
Die bendix zit ook in de carterkap gelagerd, dus niet starten zonder kap!
Als je de achterste poulie naar je toetrekt dan kan de snaar daar meer naar het midden en heb je bij de vario meer ruimte om de snaar zover mogelijk naar buiten te doen.
Als de snaar voor om de as ligt komen de poulies niet tegen elkaar en draai je hem vast met de snaar ertussen.
Kijk ook eens bij de filmpjes van Joey Schaar, v-snaar vervangen of Multivar plaatsen.
 
Ik heb precies het zelfde met mijn Vespa Sprint gehad, bleek dat het koperen busje waar de bendix in rolt in de carterkap was versleten... busje kost rond de €5 en is makkelijk te vervangen. misschien even kijken hoe die er uit ziet en eventueel vervangen.
 
Back
Top