HELP! Piaggio subframe zo vast als wat....

Ben bezig met een zipje 4t, blokrubbers zijn aan vervanging toe. Er zat namelijk flink wat speling op het blok. Ik heb ook meteen het subframe gecontroleerd alleen zit deze zo vast als wat, geen beweging in te krijgen en de naaldlagers zijn net zo rot.
Ondertussen zelfs een kop van een bout afgedraaid... Met veel geweld en hitte krijg ik de bout nog altijd niet los. Het is namelijk m'n plan er nieuwe lagers en bussen in te (laten) monteren.
Aangezien ik al ff bezig ben, ben ik aan het twijfelen om gewoon een nieuw subframe te bestellen. Nieuwe lagers en bussen kosten zo'n 30 euro en betwijfel het dat ik ze zelf kan monteren. Dan komen daar ook nog eens montagekosten bovenop. Nieuw subframe kost een kleine 65 euro. De scooter moet namelijk zo snel mogelijk weer de weg op, het weekend nadert. Als ik het subframe laat reviseren door een scooterzaak, heb ik 'm pas volgende week terug...
Iemand tips of goede raad?

Nieuw subframe: https://www.zandri.nl/motorophangin...gnQm6URIa6SC1aswYC8JWjzvvpZXqtqsaAhUmEALw_wcB

1620308534221.png1620308541961.png1620308547484.png
 
Advertisement - register to remove this

Persoonlijk zou ik het subframe vervangen voor nieuw.
Als zo'n ding € 500,- zou kosten dan is reviseren de moeite waard.
Maar ik zie dat je voor nog geen € 65,- klaar bent.
Heb je een goede en heb je er voorlopig geen omkijken meer naar.
 
Moet je hier dan alsnog niet alle lagers en bouten inzetten , ik zie alleen het losse tussenstuk ?
Post automatically merged:

Er is bij Zandri een onderdelen tekening van
 
Back
Top