• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

Help, mijn aerox start niet.

Hallo, ik heb een aerox uit 2005. De aerox start nu niet meer. Ik heb de cilinder vervangen en daarna kon ik er enigszins mee rijden (choke werkt niet, dus maak ik bougie heet of spuit wat remreiniger in cilinder) en daarmee kon ik gewoon rijden. Ik heb dus zo'n 15 km mee gereden, maar op een gegeven moment toen ik het gas losliet viel hij uit en dee vervolgens helemaal niks meer. Dus heb ik ff wat dingen nagekeken de benzine toevoer is goed, de bougie vonkt gewoon. Weet íemand het probleem?

Advertisement - register to remove this

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Waarom moet je de bougie heet maken? Het ding hoort gewoon goed te vonken, en dan maakt de temperatuur er even niks bij uit.

Zoiezo als je een nieuwe cilinder monteerd, raad ik aan ook de benzine afstelling te controleren (of dat de juiste hoofd sproeier gemonteerd is)

Kan best zijn dat hij nou teweinig brandstof krijgt.. Misschien onder het rijden warmgelopen??

Wat heel raar is dat toen hij uit viel liep ik ermee naar huis. Ik kon toen gewoon kicken, maar een week later wou ik weer kicken en toen was ineens de cilinder vast gelopen. De circlipje zit echt maar ook echt muurvast tussen de zuiger.

Advertisement - register to remove this