Help mij met mijn blokrevisie

dkdaan

New Member
Dag leden,

Sorry dat jullie mij zovaak voorbij zien komen rondom hetzelfde onderwerp, maar nu loop ik echt vast.

Ik ben bezig met mijn piaggio 2t blok reviseren. Ik had meerdere malen moeite met mijn lagers erin krijgen maar na 2 setjes lagers ging dat uiteindelijk goed en heb ik het vertrouwen dat die lagers mij in het vervolg wel lukken. Ik heb vandaag dus de Krukaslager van de variokant gemonteerd en die ging er goed in. Nu dacht ik slim te zijn en het lager even op te laten warmen met de carterhelft en vervolgens gelijk de krukas erin te steken. Krukas bleef halverwege het lager vastzitten en ik dacht om hem nog te redden hem eruit te trekken zodat ik het opnieuw kon proberen. Maar wat denk je… ik trek mijn lager er mee uit en die zit nu dus half en scheef op de krukas.

Nadat ik al meerdere lagers heb besteld en eindelijk de methode onder de knie heb gebeurt dit en kan ik weer een nieuw lager bestellen.

Mijn vraag aan jullie is hoe haal ik die lager van de krukas af? En heeft iemand wellicht een Krukastrekker te leen zodat de volgende keer minder stressvol verloopt?

Nogmaals sorry voor het ongemak van de hoeveelheid berichten rondom dit onderwerp. Ik wil dit gewoon Z.S.M gehad hebben.

Groet,

Daan

Advertisement - register to remove this

Lagertrekker heb je daarvoor.

Is het niet handig als je het een keer doet met iemand die het kan en et je laat zien?

Lagertrekker heb je daarvoor.

Is het niet handig als je het een keer doet met iemand die het kan en et je laat zien?
Dat was van tevoren een goed idee geweest. Maar ik zit inmiddels zo diep dat ik het allemaal wel weet maar gewoon moet gaan doen. Alleen dan kom je nou eenmaal dit soort dingen tegen… ben nu onderweg naar een 2wielerzaak die hem er voor 1 a 2 tientjes afhaalt, dan maar weer geld uitgeven. Blijft het lager bruikbaar door het verwijderen met zo’n lagermes?
Post automatically merged:

Omgeving Arnhem.

Heb momenteel geen krukastrekker. Mocht je hulp willen, het kan.
Aah jammer. Dacht ergens te lezen dat jij zo’n aliexpress ding had aangeschaft. Had die graag geleend. Sta open voor hulp alleen staat mijn budget het tarief van sleutelaars niet toe…

Dat was van tevoren een goed idee geweest. Maar ik zit inmiddels zo diep dat ik het allemaal wel weet maar gewoon moet gaan doen. Alleen dan kom je nou eenmaal dit soort dingen tegen… ben nu onderweg naar een 2wielerzaak die hem er voor 1 a 2 tientjes afhaalt, dan maar weer geld uitgeven. Blijft het lager bruikbaar door het verwijderen met zo’n lagermes?
Post automatically merged:

Aah jammer. Dacht ergens te lezen dat jij zo’n aliexpress ding had aangeschaft. Had die graag geleend. Sta open voor hulp alleen staat mijn budget het tarief van sleutelaars niet toe…
Klopt, heb die trekker weer verkocht. Had het eenmalig nodig. Ik hoef geen knaken voor hulp of om het blok in elkaar te krijgen. Als je maar weer verder kunt.

Anderzijds, het is poep weer. Rijden doe je nu niet. Zo'n trekker heb je met een week in huis.

Klopt, heb die trekker weer verkocht. Had het eenmalig nodig. Ik hoef geen knaken voor hulp of om het blok in elkaar te krijgen. Als je maar weer verder kunt.

Anderzijds, het is poep weer. Rijden doe je nu niet. Zo'n trekker heb je met een week in huis.
Kwam die Ali trekker echt zo snel aan ja?

Altijd choice gebruiken als dat beschikbaar is. Trekker die @Tim Ark linkt heeft dat ook, je kan rechts zien wat de voordelen zijn. Onder andere gratis snelle verzending, betere klantenservice.

Laatst mijn volledige aankoopbedrag terug gekregen voor een product van 80 euro, omdat er maar 1 accu bij zat ipv 2. (als ze mij een accu hadden gestuurd had ik het prima gevonden, maar ze maakten het gewoon terug over)

Last edited:
Even een update over de Aliexpress krukastrekker: hij is aangekomen binnen 10 dagen. De trekker is qua afwerking vrij ruw, maar heb het verloop stukje ff getest op wat ander draad dan van de krukas en hij beschadigd gelukkig niks. Wel een opmerking voor mensen die er mee aan de slag willen gaan, let ff op dat je pasvlak van dat kokertje op een relatief plat oppervlak aansluit. Bij Pia steunt hij bij de variokant namelijk maar op 2 alu uitsteeksels. Heb er dus even wat grote sluitringen tussen gezet die over de krukas passen en dan werkt het spul top!

Dacht dit ff uit te typen voor mensen die in het vervolg gebruik willen maken van de Ali trekker

Back