Help loskrijgen beschadigde moer

Advertisement - register to remove this

Ik zou persoonlijk een vijl pakken en de huidige vlakke kanten van de moer wat mooier proberen te maken.

Je moet daarmee echt netjes proberen te vijlen.(opletten dat je de moer niet nog ronder maakt). (waar het metaal door is gedraait moet dan weg en de vlakken kanten dus vlak maken.. Zodat het weer een moer word.. (kan zijn dat hij in maat wat kleiner is geworden.. En dan zien of je er een kleinere maat dop erop kan slaan zodat hij echt goed blijft zitten.. En dan los maken.. (en de moer heel ver van je vandaan gooien)

Je hebt overigens ook de verkeerde buzzetti blokkeer sleutel voor peugeot vertikaal.
 
Wat ook nog kan is met slijpgereedschap (combitool, dremel) de spanning van de moer halen door 'm een stukje door te slijpen ZONDER DE KRUKAS TE RAKEN!
Vervolgens met een platkop schroevendraaier voorzichtig lostikken.
Zo'n combitool vind ik persoonlijk onmisbaar gereedschap voor dit soort klussen en zo heb ik regelmatig voorkomen dat ik een heel carter bij het oud ijzer kon doen vanwege 1 vastgeroest boutje / moertje.

ferm_ctm1010_combitool.jpg
 
Last edited:
VOORZICHTIG hamer en een bijteltje lostikken.
Of engelse maat dop eroverheen tikken goed inspuiten met wd 40
En in 1x de luchttol erop zetten en duimen dat ie loskomt.
Ook zijn er speciale doppen hiervoor die zichzelf vast klemmen.
GatorGrip
 
Last edited:
Kruipolie en sluip olie gaat niet werken bij zoiets. Of het effect is erg minimaal...

De moer zit met zoveel NM vast gedraait dat je hem zo niet los gaat krijgen.. Ga je er olie erop spuiten dan word de boel vettig en raak je ook de grip op de moer ook nog kwijt.. Best is echt die moer weer een moer van maken en dan waar diverse doppen proberen..
Hij moet wel goed strak op de moer blijven zitten.. En dan kan je die zo los maken (en al helemaal als je een lucht sleutel hebt..)

Moet je de moer gaan inslijpen dan heb je een grote kans dat je de krukas beschadigd.. En dan kan je die ook nog eens gaan vervangen.

Bij zo`n werkje moet je even veel tijd inplannen en geduld hebben.. Heb je haast dan ga je de kwaal erger maken en dan duurt het alleen maar langer om het opgelost te krijgen.
 
Back
Top