Help Ik word GEK ( Yamaha Aerox )

Marcel ZH

Well-Known Member
wie ken mij helpen met mij te vertellen waar ik het moet zoeken ,
ik heb een yamaha aerox , en heb alles van malossi erop zitten
MHR 70 speed , mal krukas pen 12 , 24 delorto carb , spruitstuk , malossi overbrengingzet , snaar , dus alles yasuni uitlaat 20C speciaal voor 70 cc,race onsteking .
nu is mijn vraag hiervoor had ik een replica liep goed allemaal zelfde carb voor de rest alles is alles nieuw . ben nog aan het inrijden maar het loopt niet lekker , van 0 naar 40 rijd ie gewoon KUT hij stotterd daarna gaat ie als de brandweer , waar moet ik het in gaan zoeken heb alles al geprobeert andere sproeiers lucht , naald enz . ken iemand mij vertellen wat mis een beetje een gemiddelde maat sproeier is met deze spullen , of my vertellen wat ik moet doen . ik word hier echt gek van ben er al een week mee bezig om de oorzaak ervan te vinden . ps ( mis belangrijk ) ik had een speciale boegie erbij ( race ) die deed het na 1 uur rijden totaal niet meer , dus totaal 1 uur gereden niet een heel uur achter elkaar maar dus totaal . mensen hoop dat jullie reageren en mij kunnen helpen .
bedankt Marcel
 
Advertisement - register to remove this

als ik je moet geloven....ben je iemand met een hoop dure spullen maar je weet niet hoe je er mee moet omgaan.

Haal je blok onder je scooter vandaan breng het naar een tuner en laat zooitje goed in elkaar zetten.

Squish,vooronsteking etc ....

een sproeier is met dezelfde setup nooit hetzelfde dus dat moet je gewoon proberen.

Er zijn hier ook maar weinig mensen die ervaring hebben met een 24 dellorto.

Het kan zoveel zijn....stotteren...onsteking ? sproeier ? enz
 
ik weet wel hoe ik er mee om moet gaan ;) ben 33 jaar en zit al vanaf mijn 14 de jaar op te voeren , meestal kom ik er ook uit maar ik vind dit gewoon een beetje vreemd , heb zelfs mijn hele blok gesplitst nieuwe krukas erin enz enz , maar die afstelling is gewoon kut :S moet hier gewoon een beetje hulp in hebben als het kan of een adresje waar ik heen kan :) , ik woon in den haag en je hebt niets hier .
 
Marcel ZH said:
ik weet wel hoe ik er mee om moet gaan ;) ben 33 jaar en zit al vanaf mijn 14 de jaar op te voeren , meestal kom ik er ook uit maar ik vind dit gewoon een beetje vreemd , heb zelfs mijn hele blok gesplitst nieuwe krukas erin enz enz , maar die afstelling is gewoon kut :S moet hier gewoon een beetje hulp in hebben als het kan of een adresje waar ik heen kan :) , ik woon in den haag en je hebt niets hier .

je zal vast een rijbewijs hebben .... :)

erzijn genoeg tuningsbedrijven in zuid-holland die verder kunnen helpen.
 
op hoeveel mm staat je voorontsteking?
hoeveel mm staat je squish

geen valse lucht, wat voor bougie rijd je.
zijn zoveel dingen die je kan proberen

en zoals ze zeggen: doe het zooitje anders binnen bij een bedrijf.
als je al 14jaar dingen opvoert lijkt het me vanzelfsprekend dat je ook wel een aantal bedrijven kent die hun daar mee bezig houden

is allemaal beetje vaag wat je verteld dus :)
 
voorheen ging ik altijd naar piet post in naaldwijk , maar die is weg:S .zoals ik zeg ik doe het altijd zelf als ik er niet uit kwam ging ik altijd naar een kameraad die het altijd deed maar die is helaas overleden :S zoals ik al zij ik had een denso bougie maar die was al naar een uur opgeblazen , en kwa onsteking heb ik nu een vervroegingspie met een speciale cdi . ik ken niemand met een testbank hier mis dat jullie me daarmee kunnen helpen .
 
Marcel ZH said:
voorheen ging ik altijd naar piet post in naaldwijk , maar die is weg:S .zoals ik zeg ik doe het altijd zelf als ik er niet uit kwam ging ik altijd naar een kameraad die het altijd deed maar die is helaas overleden :S zoals ik al zij ik had een denso bougie maar die was al naar een uur opgeblazen , en kwa onsteking heb ik nu een vervroegingspie met een speciale cdi . ik ken niemand met een testbank hier mis dat jullie me daarmee kunnen helpen .

ow sorry ivm je vriend x|

Ik zou anders eens proberen om je vervroegings spie te vervangen door een normale, ik weet niet met welke rotor je rijdt maar omdat je zegt dat die in het begin kut rijd. dan maakt die juist minder toeren dus heeft die een latere ontsteking nodig dus het kan best zijn (volgens mij) dat daar onderandere het probleem zit
 
Marcel ZH said:
voorheen ging ik altijd naar piet post in naaldwijk , maar die is weg:S .zoals ik zeg ik doe het altijd zelf als ik er niet uit kwam ging ik altijd naar een kameraad die het altijd deed maar die is helaas overleden :S zoals ik al zij ik had een denso bougie maar die was al naar een uur opgeblazen , en kwa onsteking heb ik nu een vervroegingspie met een speciale cdi . ik ken niemand met een testbank hier mis dat jullie me daarmee kunnen helpen .


:X een denso blijft ook alleen maar heel als je scooter goed afgesteld staat...

ik denk dat je probleem bij je onsteking moet zoeken ...
 
Raym0nd said:
je zal vast een rijbewijs hebben .... :)

erzijn genoeg tuningsbedrijven in zuid-holland die verder kunnen helpen.
hahaha ja je blijft jong he;)
ik vind het gewoon leuk om te doen jongens:) heb nog wel een paar fotootjes in de oude staat:)

P1010011.jpg


P1010001.jpg
 
ik weet die naam niet prcies maar ik heb dat toen gekocht bij toms motoren hun gebruiken dat in de racerij het is een vervroeging spie met een rode cdi kast speciaal voor die spie dus hij vervroegt mijn onsteking als het ware , kijk met schakelbrommers weet ik wel wat je moet doen verdraai gewoon je grond plaat maar met die scooters heb je zoveel toeters en bellen:S
 
o ik vergeet mis wel iets belangrijks te vermelden als ik van stilstand wel gelijk goed gas geeft trek die wel in een keer door , maar niet als ik wat langzamer wil optrekken zeg maar dan stotterd die een beetje tot zijn 40/50 zeg maar . en ik krijg het gewoon niet weg:S .
 
Marcel ZH said:
weet je wat het vreemde is hiervoor liep ie gewoon goed totdat ik die replica cylinder in de prak reed , nu heb ik nog betere spullen erop en het loopt gewoon kutter

heb je al een keer naar je cilinder gekeken? niet warmgedraaid ofzo?
mss effe cilindertje erafhalen kijken of zuiger enzo nog goed zit.

dan je squish nog eens afstellen (op hoeveel staat die nu?)
euhmm een rode kastje dan ehb je een hpi (heel mss een digitaal maar dat zal wel niet) of een italkit sellectra rotor.

Die rotors moet je niet met een vervroegingsspie monteren.

Gewoon zo monteren en de voorontsteking afstellen aan de hand van de opgegeven waardes.

Kan je mss een foto fixen van je ontsteking?


/edit: het probleem zit volgens mij echt bij je ontsteking, als je ineens veel gas door geeft dan moet ie gewoon vroeger ontsteken dus dan zit het wel relatief goed met vervroegingsspie, lage toeren niet.
 
Spasta said:
heb je al een keer naar je cilinder gekeken? niet warmgedraaid ofzo?
mss effe cilindertje erafhalen kijken of zuiger enzo nog goed zit.

dan je squish nog eens afstellen (op hoeveel staat die nu?)
euhmm een rode kastje dan ehb je een hpi (heel mss een digitaal maar dat zal wel niet) of een italkit sellectra rotor.

het is een nieuwe MHR 70cc speed met een 12 pen ,
ik heb al geprobeerd met de standaard ontsteking en ook hetzelfde geval ,
wat is een >> squish << is dat een andere benaming ik heb daar nog nooit van gehoord
 
Marcel ZH said:
het is een nieuwe MHR 70cc speed met een 12 pen ,
ik heb al geprobeerd met de standaard ontsteking en ook hetzelfde geval ,
wat is een >> squish << is dat een andere benaming ik heb daar nog nooit van gehoord

Squish is de ruimte tussen je cilinderkop en je zuiger als deze in BDP (bovenste dode punt) staat, die ruimte moet 0.56 zijn bij speed als ik me niet vergis (correct me if i'm wrong)

Die ontsteking zou ik toch gewoon effe eraf halen, normaal spietje erop zetten en die 'race' ontsteking terug monteren.
 
Back
Top