HELP Gilera gsm

justiin

Well-Known Member
hallo,

ik ben de eigenaar van een gilera gsm uit 2002.
een tijd geleden was ik aant rijden toe er ineens een enorme remming op de motor was (alsof je in de 4e hem terug in de een zet en de koppeling los laat) ik reed niet hard en stopte meteen daarna sloeg hij meteen af.

de olie bleek op te zijn en het lampje kapot.
nu heb ik er nieuwe olie in gedaan ook boven via de bougie en liggen kicken tot ik er niet meer goed van werd hij start niet maar er is compressie.

nu ben ik niet zo goed met brommers dus voor ik de cilinder er ga afhalen weet iemand mischien wat het probleem nog meer zou kunnen zijn ?

mvg justin
 
Advertisement - register to remove this

Warmloper gehad. Cilinder en zuiger demonteren, even lekker poetsen met scotchbrite of brillo, dan met een vinger olie aan beiden weer monteren. Kick voordat je het demonteerd even een paar keer met de bougie eruit, want na al dat kicken zonder starten zal het blokje wel aardig zijn volgelopen met benzine.

Als je geluk hebt loopt het dan allemaal weer mooi. Zoniet dan kan je een nieuwe zuiger incl veren proberen. En als ook dat niet wil ben je waarschijnlijk aan een nieuwe cilinder toe. Als er krassen in de cilinder of zuiger zitten moet je even voelen hoe diep deze zijn. Als ze in de cilinder zo diep zijn dat je er je nagel in kan krijgen is de kans dat het weer gaat lopen flink kleiner..
 
Back
Top