HELP! Dellorto 19mm phbg black edition

De olie pomp is er voor om de juiste hoeveelheid olie door de aansluiting te persen. Anders zuigt de vacciuum te veel olie naar binnen.

Als je goed kijkt zie je dat een Olie aansluit nippel uit 2 helfden bestaat die in elkaar zijn geperst, in het dikkere gedeelte zit het veertje met kogeltje.

Dat weet ik, dat zeg ik ook, daarom zie ik het nut van zo'n veertje + kogeltje ook niet van in. Omdat de oliepomp al voorkomt dat het vacuum teveel olie naar binnen zuigt.
 
Nog wat anders, is het niet de bedoeling van de vacuum dat als je de benzine slang los trekt dat hij stopt met lopen? Mijne loopt gewoon door, heb een schroef erin moeten stoppen bij het verwisselen van de carb. Heb met die 17,5 wel een hele tijd zo gereden, maar zal toch niet de bedoeling zijn? Is de vacuumpomp in m'n tank kapot of zo?
 
Last edited:
Dan is je vacuumkraantje kapot inderdaad.

Maar dat boeit verder geen reet, je vlotter voorkomt dat hij door blijft stromen.
 
Het benzineslangetje kan soms wel nog even leeglopen. Ik dacht ook dat het vervangen van mijn vacuumkraantje niet geholpen had toen ik de benzine slang later weer van de carb aftrok, maar was dus wel het geval; komt gewoon nog een pisstraaltje uit meer niet. Als het blijft stromen is je kraantje wel lek zoals tinus al zegt
 
Dat weet ik, dat zeg ik ook, daarom zie ik het nut van zo'n veertje + kogeltje ook niet van in. Omdat de oliepomp al voorkomt dat het vacuum teveel olie naar binnen zuigt.

Het kogel systeem zorgt voor een stabiele en betrouwbare olie toevoer.

Anders is er kans dat er teveel olie wordt aangezogen, of dat de olie slang leeg loopt in de carb bij stilstand.

Het voorkomt ook het doorlopen van de olie als de oliepomp niet goed afsluit bij stilstand, aangezien de olietank altijd hoger zit dan de carb.
 
Back
Top