Help! btc riva 1 trekt niet meer op na blok revisie

Jarno

New Member
Hallo.

Sinds kort heeft mijn vriendin een btc riva gekocht via marktplaats die een vastloper heeft gehad.
Nu heb ik het GY6 blok uit elkaar gehad en helemaal gereinigd. De krukas, cilinder, zuiger, cilinderkop zijn vervangen. Nokkenas + ketting leken in orde te zijn. Carburateur helemaal gereinigd, nieuw luchtfilter. Ook zit er een compleet nieuwe koppeling kop en een v-snaar met vario rolletjes.

Nu zit ik met een probleem, de scooter start perfect en loopt mooi stationair. Maar als ik erop ga zitten en gas geef komt hij heel moeilijk op toeren en gaat hij niet harder dan 24 km/h terwijl het een geel kenteken is. Ik heb al een andere CDI geprobeerd, maar dit mocht niet helpen.

Hopelijk kan iemand mij hier verder mee helpen?!
 
Advertisement - register to remove this

...Staat de Distributie optijd ?
Ja dat staat hij. Streepje op de T en lijntjes op de nokkenas gelijk met de cilinderkop kop. Wel heb ik gemerkt dat de ketting nog redelijk slap staat ook met de ketting spannen erin. Maar weet niet of dit zo hoort.
 
Last edited:
Distrubutie ketting hoort niet slap te staan..

Kan best zijn dat de ketting gelijders aan vervanging toe is..
Zou het i.i.g geval toch maar even na kijken..

Misschien heb je een nieuwe ketting nodig... Deze moet je altijd eerste controleren voordat je zomaar een gebruikte ketting gaat terug monteren..

Als de ketting af is, dan misschien de tandwielen ook..
 
Distrubutie ketting hoort niet slap te staan..

Kan best zijn dat de ketting gelijders aan vervanging toe is..
Zou het i.i.g geval toch maar even na kijken..

Misschien heb je een nieuwe ketting nodig... Deze moet je altijd eerste controleren voordat je zomaar een gebruikte ketting gaat terug monteren..

Als de ketting af is, dan misschien de tandwielen ook..
hmmm dat zou niet mooi zijn.... het blok zelf (volgens de kilometer teller) heeft maar 3600 km gereden. Kunnen nu al de nokkenas tandwiel en ketting geleiders versleten zijn?
Of zijn die ook gesloopt nadat het blok is vast geslagen.
 
hmmm dat zou niet mooi zijn.... het blok zelf (volgens de kilometer teller) heeft maar 3600 km gereden. Kunnen nu al de nokkenas tandwiel en ketting geleiders versleten zijn?
Of zijn die ook gesloopt nadat het blok is vast geslagen.

Dat zou je moeten controleren om te zien of iets versleten is of niet..

Alleen een blok dat al naar 3600 vast loopt.. Moet vast een goede reden hebben.. Diverse onderdelen kunnen altijd een tik hebben gehad..

Ik heb eerder ook een blok gekocht waarvan een krukaslager kapot is gelopen...

De kop kan ik niet meer gebruiken aangezien de lagerschaal beschadigd is.. Geld hetzelfde voor de hevel brug.. Ook lagerschaal beschadigd.. (denk door direct af remmen)


De ketting moet je ook op speling controleren.. Mag maar een heel klein beetje zijwaards te kantelen zijn..
 
Dat zou je moeten controleren om te zien of iets versleten is of niet..

Alleen een blok dat al naar 3600 vast loopt.. Moet vast een goede reden hebben.. Diverse onderdelen kunnen altijd een tik hebben gehad..

Ik heb eerder ook een blok gekocht waarvan een krukaslager kapot is gelopen...

De kop kan ik niet meer gebruiken aangezien de lagerschaal beschadigd is.. Geld hetzelfde voor de hevel brug.. Ook lagerschaal beschadigd.. (denk door direct af remmen)


De ketting moet je ook op speling controleren.. Mag maar een heel klein beetje zijwaards te kantelen zijn..[/QUO
Ketting spanners waren inderdaad versleten, heb nu meteen maar alles vervangen. ketting, nokkenas, en geleiders. ketting spanner werkt prima. maar hij wil nogsteeds niet op toeren komen.
de uitlaat die was compleet verroest dus hebben we via marktplaats een andere gekocht. zou het kunnen zijn dat deze verstopt zit? want anders zou het idd de karterhelften kunnen zijn........ dan had ik beter een compleet nieuw bolk kunnen kopen.
 
Back
Top