Help aub

Gerrit58

New Member
Ik heb een AGM GRAND RETRO, GISTEREN LOPENDE WEGGEZET, NU NIET MEER STARTEN. INMIDDELS BOUGIE, BOBINE MET BEKABELING VERVANGEN. ZOU DE CDI OOK VERVANGEN MOETEN WORDEN? HET IS NET OF IE OOK NIET VONKT.
 
Advertisement - register to remove this

Als ik aan Help Aub denk, zie ik me een poppetje voor op een verlaten eiland die als laaste redding gered wilt worden.

Denk dat wij allen geholpen willen worden, dus die titel in de kop is niet nodig..

Wat ook niet nodig is om aandacht te krijgen door geheel wat zinnen dicht gedrukt te typen.. Komt nogal erg schreeuwerig over.
Post automatically merged:

JE HAD BETER GECONTROLEERD OF DE BOUGIE NOG EEN VONK GAF VOOR JE DE HELE SANTEKRAAM GING VERVANGEN EN HET JE EEN HOOP GELD HEEFT GEKOST MET NUL RESULTAAT.

Ik denk niet dat hij die hint begrijpt ;)
 
Neen, kan dat komen doordat de cdi stuk is?
Dat zou kunnen.
Maar het zou ook kunnen dat:

  • Het contactslot kapot is.
  • De schakelaar in je standaard defect is.
  • De eventuele schakelaar in je buddybak defect is.
  • De cdi geen signaal krijgt van de pickupspoel
  • De cdi geen signaal krijgt van de ontsteekspoel in je stator.
  • De eventuele kill-switch aan je stuur in de verkeerde stand staat.
Edit: Dat was dubbel met @Brute-Force .
 
Last edited:
Dat zou kunnen.
Maar het zou ook kunnen dat:

  • Het contactslot is kapot.
  • De schakelaar is standaard defect.
  • De enige schakelaar in je buddybak is defect.
  • De cdi krijgt geen signaal van de pickupspoel
  • De cdi krijgt geen signaal van de ontsteekspoel in je stator.
  • De eventuele kill-switch aan je stuur in de verkeerde stand staat.
Edit: Dat was dubbel met @Brute-Force .
Ga morgen e.e.a eens nazien, dank voor je reactie.
 
De bobine is wel het laatste dat ik zou vervangen op die china dingen.. Die gaan niet zo heel snel kapot omdat het gewoon een spoel is met koperen windingen erin.. (passief component)


Meestal gaat of de cdi defect van die dingen (zit een condensator in die gaat lekken en de cdi niet meer functioneerd)

Of er iets gewoon iets mis met de stator (misschien iets tegenaan gelopen)

Of het vliegwiel laten vallen en daardoor de magnetisme door verlopen.. of zwakker geworden.


Anders kan het ook zijn dat je ergens van die groene aanslag in een van de ontstekings stekkers of elders hebt zitten en nou geen stroom meer geleid en je ontsteking niet meer het signaal naar de cdi kan sturen..

Zou in het begin even wat simpel proberen na te denken en dingen te controleren.. Alvorends je nieuwe delen gaat bestellen.
 
De bobine is wel het laatste dat ik zou vervangen op die china dingen.. Die gaan niet zo heel snel kapot omdat het gewoon een spoel is met koperen windingen erin.. (passief component)


Meest voorkomende gaat van de cdi defect van die dingen (zit een condensator in die gaat lekken en de cdi werkt niet meer)

Of er iets gewoon iets mis met de stator (misschien iets tegenaan gelopen)

Van het vliegwiel laten vallen en daardoor de magnetisme door verlopen.. of dieper geworden.


Anders kan het ook zijn dat je ergens van die groene aanslag in een van de ontstekingsstekkers van ouderen hebt zitten en geen stroom meer geleid en je ontsteking niet meer het signaal naar de cdi kan sturen..

Zou in het begin zelfs wat simpel proberen na te denken en dingen te controleren.. Alvorends je nieuwe delen gaan bestellen.
Dank je wel voor je reactie, ga morgen nog maar eens e.e.a nazien thanks
 
De bobine is wel het laatste dat ik zou vervangen op die china dingen.. Die gaan niet zo heel snel kapot omdat het gewoon een spoel is met koperen windingen erin.. (passief component)


Meest voorkomende gaat van de cdi defect van die dingen (zit een condensator in die gaat lekken en de cdi werkt niet meer)

Of er iets gewoon iets mis met de stator (misschien iets tegenaan gelopen)

Van het vliegwiel laten vallen en daardoor de magnetisme door verlopen.. of dieper geworden.


Anders kan het ook zijn dat je ergens van die groene aanslag in een van de ontstekingsstekkers van ouderen hebt zitten en geen stroom meer geleid en je ontsteking niet meer het signaal naar de cdi kan sturen..

Zou in het begin zelfs wat simpel proberen na te denken en dingen te controleren.. Alvorends je nieuwe delen gaan bestellen.
Dank je wel voor je tips, het bleek dus de schakelaar bij de zijstandaard te zijn, opgelost. Een ouwe kerel van 65 weer wat geleerd.
 
De bobine is wel het laatste dat ik zou vervangen op die china dingen.. Die gaan niet zo heel snel kapot omdat het gewoon een spoel is met koperen windingen erin.. (passief component)


Meest voorkomende gaat van de cdi defect van die dingen (zit een condensator in die gaat lekken en de cdi werkt niet meer)

Of er iets gewoon iets mis met de stator (misschien iets tegenaan gelopen)

Van het vliegwiel laten vallen en daardoor de magnetisme door verlopen.. of dieper geworden.


Anders kan het ook zijn dat je ergens van die groene aanslag in een van de ontstekingsstekkers van ouderen hebt zitten en geen stroom meer geleid en je ontsteking niet meer het signaal naar de cdi kan sturen..

Zou in het begin zelfs wat simpel proberen na te denken en dingen te controleren.. Alvorends je nieuwe delen gaat bestellen.
Nadat hij vandaag gewoon starte en kon rijden, zet ik brommer uit, en niet meer aan te krijgen, toch maar kijken of ik middels een andere cdi het probleem kan tackelen.
 
Dat kan ook gebeuren als de condensator in de cdi aan het vergaan is.. Ene keer wel werken andere keer weer niks.

En er zitten natuurlijk ook maar goedkopere versies van condensators in die dingen..
 
Back
Top