HELP! 130km/h @ rollerbank

Status
Not open for further replies.
Gewoon beroep aantekenen en aangeven dat er een onjuiste meting is verricht. Gooi met een aantal technische termen ivm de weerstand van de rol, en de korte duur van de meting. Ook aangeven dat je desnoods wel voor een herkeuring wil aangezien het in jouw ogen absoluut onmogelijk is dat je scooter zó hard loopt. (En laat je dan gewoon pakken met 80 oid... Hou het geloofwaardig en kom niet met een std setup aan)

Justitie is verplicht om elk beroep serieus te nemen en een onderzoek naar te verrichten. Wanneer de zaak daarna de beroepstermijn van 16 weken + 8 weken eventuele uitloop zal overschrijden wordt je boete kwijtgescholden omdat de zaak "verjaard" is. (Op die manier ben ik al onder 2 verschrikkelijk lullige parkeerboetes uitgekomen)
 
Hmm ja ik ga et proberen,
kameraad van mij is wel goed met dit soort dingen,
dus samen maar even wat op papier zetten.

Ohja en de degene die 'dat kan nooit zegt' ben ik:p
 
ik moest gister dus ook op rolllebank, ging 63
7km corectie blabla ,, uiteinderlijk 40 euro boete

Maar de agent zat niet op de scooter toen hij op de rollerbank ging,
Het was het nieuwe type rollerbank
Dan kan ik toch in hoger beroep gaan, want er moet iemand van 80kg op zitten toch?



*Geen zin om eige topic aan te make


jij ook... was ook de pineut 5 versnelling 67 (60gecorr) 40euro armer

had nog mazzel !
 
Deze meting is zowiezo veel te kort, bij ons heb je ook echt een teller van secondes die afloopt, en todat die is afgelopen houden ze het gas erop.
En met die nieuwe rollerbank hoeven ze niet op de scooter te zitten.
Maar deze meting klopt echt geen reet van zo snel zit dat ding echt niet op 130....
 
volgens mij wel, en als deze in kilometers meet is het gewoon de nieuwe, de oude meetten in kw
 
Zover ik weet sinds vorige week ongeveer is dat de politieagent er NIET op hoeft te zitten.

En je krijgt pas een boete boven de 60 km/h en dan gaat er ook nog correctie af.
(Mijne ging 53 en ik heb 65 op de teller, nu gaat die 70 op de teller en ietsje sneller dus maar nog wel onder de 60 ^_^ dus geen boete voor mij ook als ik gepakt word)

En ja dit was de nieuwe rollerbank :) Zelf nog naar gevraagd (Eerste keer dat ik op de rollerbank ging tevens)

Hij meet het vermogen en berekend daar een snelheid uit.

Als je dus een keeway hebt en je hebt alleen de vario ring eruit dan geeft die 45-50 aan want een keeway heeft geen power. (Vriend van mij)
En als je wel een scooter met power hebt dan komt er een hoger getal uit.
 
Last edited:
Hij meet het vermogen en berekend daar een snelheid uit.
Weet je dat zeker?

Als ik het me goed herinner dacht ik dat de oude banken die in kW rekende eigenlijk gewoon in KM/h een meting deden en dat werd dan omgezet naar kW (en terug) volgens een tabel (wat eigenlijk nergens op slaat).
 
Inderdaad. Hij moet erop zitten. Lekker in hoger beroep gaan. :)

Maar ja , bewijs jij maar is tegen de rechter dat hij nie gezeten heeft... Het is de rechter en de politie zijn woord tegen het jouwe he. :X

Bij de nieuwste rollerbanken zit er niemand op de scooter. Hij wordt vastgezet en die agent staat ernaast en lurkt lekker aan je gashandel.
 
Ze halen er tog 10% af? (was bij een vriend van mij) scoot ging 60(-6km/h=54) een kreeg geen boete.
 
toen ik er op stond hoorde ik ze bij een gozer die na mij kwam dat ook vertellen, dat dat ding het vermogen meet en daar een snelheid aan koppelt, en dat de telleres van scooters zelf negen van de 10 keer tog niet kloppen ofzo.. ik ga 70 op de teller ik ging maar 52km/h ofzo:+
 
Het is ook zo makkelijk voor die agenten,
je zit op een rol, die bij wijze van spreken al van alleen beweegt, hier pakt de scooter dus maximum snelheid, en dat niet erop gaat zitten is ook al net hetzelfde.

Zelfs snorbrommers gaan op die manier nog 70...
 
Nieuwe rollerbank meet km,s en dit geeft ie ook rechstreeks aan dus rijd je 80 staat er ook 80 op het schermpje.
De oude rollerbank werd idd een maffe omrekentabel voor gebruikt omdat er kw,s opstond terwijl dat eigenlijks gewoon km,s hadden moeten zijn.
Want ook de oude rollerbank meette alleen km,s, want anders zou ie maar max 2kw kunnen meten wat totaal niks is.
 
Gewoon beroep aan tekenen met de volgende argumenten:

Meting te kort
Aangeven dat je scooter geen 130 gaat, niet zeggen dat tie 50 loopt want dan val je door de mand:p
En vraag om een eikingsrapport, deze hoort geldig te zijn op de datum dat de meting is uitgevoerd.
 
Thnx man,ga ik doen, wacht alleen nog ff tot ik bericht van justitie thuis krijg, heb namelijk ng steeds niks gehad.
 
Hallo,

Ik ben gisteren op de rollers gweest.
Dat gekke ding gaf 130 kmh aan!
Hij is niet kapot want andere scootertjes reden wel gwn 50 enz.
Overschrijding van 70 kmh,
wat voor financiele gevolgen zal dit ongeveer hebben?

Mvg
Robin

Zijn die dingen verandert dan, want toen die van mij erop stond, was 2 kW het maximum, wat gelijk stond aan 100 km/h ofzo.
 
deze gozer lult nonsens met zijn setup 130 dat haal je met een mhr niet eens zo makkelijk en trouwens kom vandaag nog met me runner van de roller 87km digitaal gaf ie aan papieren direct in beslag en vederop weer aangehouden scooter in beslag
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top