Helmplicht voor snorscooters vanaf 2022

Dan nog denk ik dat het niet onmiddellijk in 2022 komt, de NL regering een beetje kennende hebben ze dan nog wel een jaartje zeker nodig om de boel georganiseerd te krijgen. Dus op zijn vroegst 2023.
 
Nederland is gewoon een betuttelland geworden. Je mag niet meer sterven hier, je MOET een slaaf voor de belastingdienst zijn tot je uiteindelijke dood , het liefst precies op 67 en 3 maanden.

Alles word van normale burgers afgepakt, die helmplicht voor snorfietsers is een debiele one-size-fits-all benadering voor een probleem dat zich amper buiten de grote steden voordoet.

Het beleid van de overheid in één zin: "Een IDkaart is verplicht en dat kost je 60 euro, alvast bedankt." De regering moet zich met zn eigen zaken bemoeien en de burgers met rust laten.

En wat betreft het uitbannen van de tweewieler; Kaag en Rutte zouden graag zien dat iedereen zich nog vóór 2030 in van die debiele zelfrijdende autotjes voortbeweeg. Alleen het plebs dan he, zelf boeken ze chartervluchten naar verlaten stranden terwijl wij met code rood thuis zitten.
 
Nederland is gewoon een betuttelland geworden. Je mag niet meer sterven hier, je MOET een slaaf voor de belastingdienst zijn tot je uiteindelijke dood , het liefst precies op 67 en 3 maanden.

Alles word van normale burgers afgepakt, die helmplicht voor snorfietsers is een debiele one-size-fits-all benadering voor een probleem dat zich amper buiten de grote steden voordoet.

Het beleid van de overheid in één zin: "Een IDkaart is verplicht en dat kost je 60 euro, alvast bedankt." De regering moet zich met zn eigen zaken bemoeien en de burgers met rust laten.

En wat betreft het uitbannen van de tweewieler; Kaag en Rutte zouden graag zien dat iedereen zich nog vóór 2030 in van die debiele zelfrijdende autotjes voortbeweeg. Alleen het plebs dan he, zelf boeken ze chartervluchten naar verlaten stranden terwijl wij met code rood thuis zitten.
Even ter herinnering: dit is een scooterforum...;)
 
Niet zo etteren jij. Meer dan de helft van mij comment ging over scooters. Andere mensen doen hetzelfde dus hoezo bijdehand tegen mij doen?
 
Lees nu online dat de Tweede kamer de wet pas 1 januari 2023 in laat gaan :). Ben in ieder geval blij dat er dan nog een volle zomer zonder helm gereden kan worden.
Ook de speed pedelec helmen worden toegestaan. Of ik daar nu mee ga rijden weet ik nog niet.
 
Dit heb ik een maand of 2 geleden als gelezen.

Maar ik ben wel blij voor de mensen die zich wel aan de snelheid houden en die netjes onder de WOK-grens rijden.
Ben in ieder geval blij dat er dan nog een volle zomer zonder helm gereden kan worden.
Je kunt het ook anders bekijken," Ik heb nog een hele zomer mijn snor te laten omkeuren naar brom of een andere eigenaar voor mijn snor te zoeken".

Het eerste omdat men wel verwacht dat het enorm druk gaat worden bij de RDW en men dit als argument heeft gebruikt om ingang van de helmplicht uit te stellen.
Het tweede omdat er veel snorren op de markt zullen aangeboden worden en daardoor de prijzen zullen kelderen.

Aan de andere kant verwacht ik dat de elektrische fiets nog populairder gaat worden en de prijzen hiervan zullen stijgen.
 
Dit heb ik een maand of 2 geleden als gelezen.

Maar ik ben wel blij voor de mensen die zich wel aan de snelheid houden en die netjes onder de WOK-grens rijden.

Je kunt het ook anders bekijken," Ik heb nog een hele zomer mijn snor te laten omkeuren naar brom of een andere eigenaar voor mijn snor te zoeken".

Het eerste omdat men wel verwacht dat het enorm druk gaat worden bij de RDW en men dit als argument heeft gebruikt om ingang van de helmplicht uit te stellen.
Het tweede omdat er veel snorren op de markt zullen aangeboden worden en daardoor de prijzen zullen kelderen.

Aan de andere kant verwacht ik dat de elektrische fiets nog populairder gaat worden en de prijzen hiervan zullen stijgen.
Electrische fietsen hebben een hele lange levertermijn.
En hoelang zijn ze nu al bezig over die helmplicht ?
De snor is voor mij geen dagelijks vervoermiddel dus ik wacht wel af.
In Utrecht moet je in het centrum ook de rijbaan op, met een snor, en dan een helm op.
Ik heb er nog maar weinig gezien die een helm droegen en op de rijbaan gingen rijden.
 
En hoelang zijn ze nu al bezig over die helmplicht ?
Misschien wordt het weer uitgesteld maar uiteindelijk zullen we er toch aan moeten geloven.
Dit omdat er in de omliggende landen zoals Belgie en Duitsland de helmplicht al bestaat voor snorfietsen.

Electrische fietsen hebben een hele lange levertermijn.
Die zal nog langer worden en daardoor de prijzen stijgen, kwestie van vraag en aanbod.
 
elektrische fietsen zijn nog prima te koop. Hebben er een paar weken geleden nog 1 gekocht van de subsidie voor het inruilen van 2 brommers. Was de volgende dag al binnen.

Op het internet zijn ze volgens mij veel makkelijker te krijgen dan bij de fietsenwinkel. En waarschijnlijk nog goedkoper ook
 
elektrische fietsen zijn nog prima te koop. Hebben er een paar weken geleden nog 1 gekocht van de subsidie voor het inruilen van 2 brommers. Was de volgende dag al binnen.

Op het internet zijn ze volgens mij veel makkelijker te krijgen dan bij de fietsenwinkel. En waarschijnlijk nog goedkoper ook
Tot er wat mee is, zie dan maar eens een fietsenmaker te vinden die hem wil en kan repareren.
We dwalen af.
 
Misschien dat het per gemeente ging hoor, weet niet precies hoe het zat met uiterlijke datum en plaats.

Maar in Amersfoort kan/kon je max 2 of 3 brommers inleveren en dan kreeg je 400 euro subsidie per stuk. Ik kan niet meer herinneren of ze een geldig kenteken moesten hebben of niet, denk het wel.

Tot er wat mee is, zie dan maar eens een fietsenmaker te vinden die hem wil en kan repareren.
Dat is een heel ander verhaal
 
Back
Top