Helm plicht !

Status
Not open for further replies.

Emco

New Member
Medio 22 wordt de helmplicht voor snorfietsen van kracht.
Aldus het journaal.
Aan gezien er ook veel mensen met een snorfiets cq snorscooter (dus blauwe plaat ) rijden,
Was ik wel benieuwd naar hier over van andere snor rijders.
Ok als je valt, val je altijd op je kneiter, dus enige bescherming is wel ok.
M aar soms denk ik ook wel eens, Nederland is het enige land dat van regels maakt.
bv belasting betalen over belasting, parkeer tarief, die dan weer de begroting van de gemeente sluit.
Hoe denken jullie daar over, er wordt ons niets gevraagd, dat dan wel weer, maar het door de strot duwen van het rijk, neem rare proporties aan.
Ik noem het ook wel Diefstal legalis.
Geert
 
Advertisement - register to remove this

Medio 22 wordt de helmplicht voor snorfietsen van kracht.
Aldus het journaal.
Aan gezien er ook veel mensen met een snorfiets cq snorscooter (dus blauwe plaat ) rijden,
Was ik wel benieuwd naar hier over van andere snor rijders.
Ok als je valt, val je altijd op je kneiter, dus enige bescherming is wel ok.
M aar soms denk ik ook wel eens, Nederland is het enige land dat van regels maakt.
bv belasting betalen over belasting, parkeer tarief, die dan weer de begroting van de gemeente sluit.
Hoe denken jullie daar over, er wordt ons niets gevraagd, dat dan wel weer, maar het door de strot duwen van het rijk, neem rare proporties aan.
Ik noem het ook wel Diefstal legalis.
Geert
Ik snap de helmplicht wel maar ook weer niet, veel snorscooters kunnen harder dan 25 en dat is niet illegaal, een snorscooter mag namelijk maximaal 34km/h halen. Dat mag je er natuurlijk niet mee rijden maar dat doet 90% van de mensen wel. Dat is geen fijne snelheid om op je hoofd mee te vallen.

aan de andere kant, hoeven wielrenners weer geen helm op. Die fietsen zonder te veel moeite al 40km/h.

Maar nederland neemt gemotoriseerde voertuigen gewoon heel serieus, ookal gaan sommige niet zo snel.
 
Er is hier al een topic over:

 
Status
Not open for further replies.
Back
Top