Helm inbeslag genomen

Lorenzo P

Active Member
Goedenavond, Ik heb vorig weekend mijn scooter gebracht bij Mc-Bos gelegen aan de Amsterdamse straatweg vlakbij Maarssen Om mijn scooter te repareren,
Want ik ben namelijk gevallen op mijn arm en been en dus niet op mijn helm ,daar heb ik alleen een schuif mee gemaakt. Nu heb ik heb een brom fiets verzekering bij Enra:Casko dat betekent in principe dat ik alles vergoed krijg met een eigen risico van 200 euro.
maar ik moest daarbij van de scooter zaak ook mijn helm achterlaten dit gaat om de Roof Boxer v8 omdat de verzekering expert er dan naar kon kijken samen met mijn scooter. Daarbij is mij ook niets verteld over een eventuele vernietiging, dus ik krijg antwoord van de verzekering dat mijn helm zeg maar de helm zelf dus niet het draaiende gedeelte die hem van jet naar integraal kan maken word vervangen met een bedrag van 100 euro.

Dus ik had die geprobeerd te zoeken online het kinstuk los dat is helaas dus nergens te vinden. Dus ik bel opnieuw mijn scooterzaak omdat hun in samen werking zijn om het uit te leggen. en die gaven mij een ander contact persoon binnen hun bedrijf. Die vertelde mij dat de helm is afgekeurd en vernietigd zal worden. Ik zei meteen telefonisch dat ik dit niet wou maar hij stond er op. dus ik verbouwereerd de volgende dag bellen om die helm op te komen halen hoor ik dat hij is afgevoerd.

nou klopt hier iets niet natuurlijk, de verzekering keurt hem goed behalve de beugel die kreeg ik vergoed.
ik bel naar Mc-Bos en ik krijg dus het verhaal dat mijn helm is afgekeurd en vernietigd zal worden. Dus de volgende dag gebeld en de contactpersoon heeft bevestigd telefonisch dat hij hem heeft afgevoerd. Nou claim hij ook toen ik er naar vroeg of dit een wettelijke verplichting is dat dit ook zo is. Maar het vreemde is dat ik nergens er online iets over kan terug vinden. (Ook komt deze helm bij Motozoom vandaan en niet bij Mc-Bos.)

Nu is het wel zo dat ik mijn verzekering dit exacte verhaal heb verteld en die zeiden dat de Scooterzaak (Mc-Bos) dus naar hun moest bellen. dit was om 10:00 s'ochtends.
Dus ik bel dan om 15:00 in de middag naar de verzekering om te vragen of de scooterzaak al heeft gebeld en die zij van niet. Dus ik vroeg natuurlijk meteen of hun naar de scooter zaak konden bellen. En de verzekeraar vertelde mij dat als hun er te lang over doen dat zij dit ook zullen doen.

Nu heeft de verzekering natuurlijk gezegd dat er een vergoeding zal zijn van 100 euro. Maar daar heb ik natuurlijk niet mijn Roof Boxer v8 helm voor terug. Die helm kost 318 dus ik heb 218 dan te kort. dus de scooterzaak wil met mij kijken voor een nieuwe helm t.w.v ongeveer 100 euro.

Ik vind dit erg kwalijk dat mijn eigendom in beslag word genomen door derden, die daar naar mijn weten helemaal niet voor zijn gemachtigd.

Graag wil ik van iemand horen die meer van de wet weet of dit überhaupt wel legaal is.

Bedankt voor het lezen.
 
Advertisement - register to remove this

Misschien even reviews lezen:

https://www.google.com/search?q=mc+bos&ie=utf-8&oe=utf-8#lrd=0x47c66fb15282c26d:0x70867f86cda8f069,1,,,

Slechte Zaak, proberen je op te lichten waar je bij staat. Leveren niet het werk als afgesproken

Losse band en velg gebracht voor montage. 62,50 Euro betaald! (Mijn fout dat ik niet van tevoren heb gevraagd naar de prijs). Gemiste kans voor deze zaak, want ik heb meer dingen die ik aan mijn motorfiets wil laten doen. Zo jaag je gewoon klanten weg.
P.s. Ze hebben niet eens gebalanceerd! (Oude lood zit nog steeds op de velg).

Bedonderen de boel. Dan breng je de scooter omdat die niet rijd.. 't zou gemaakt worden.. Ook nog een beurt erbij.. 250 euro lichter.
Om vervolgens weer een niet werkend scooter te hebben en willen ze ons weer op kosten jagen. Erg triest dit.
Dat mensen zo hun geld willen verdienen.

Grootste oplichters/prutsers ooit! Scooter er heen gebracht en nadat ik in totaal 300 euro heb afgetikt vertelt ene Angelo dat het niet waard is om de scooter te maken want hij gokte dat de kleppen schreef staan. Ik heb de scooter toch nog maar even naar Methorst gebracht en daar was die binnen 30 min voor 35 euro gemaakt: nieuwe olie en bougie. Uiteindelijk konden ze bij mc bos niks meer voor mij betekenen.

Verzinnen prijzen terplekke. Als je belt kost band plakken 20 euro. Vraag je het in de winkel 50 euroos! Gasten daar ,naaien je ,ipv helpen..................... = antwoord . Als dat zo is , mag je dat tegen je personeel ook zeggen. Maar waarom zou ik hier over fantaseren? Ach ben gelukkig niet de enigste , die over uw topservice , een waarschuw recensie schrijft!


Dat zegt toch wel genoeg?? Heb zelf in die omgeving gewoont dus ik ken die zaak wel een beetje.
 
Misschien even reviews lezen:

https://www.google.com/search?q=mc+bos&ie=utf-8&oe=utf-8#lrd=0x47c66fb15282c26d:0x70867f86cda8f069,1,,,

Slechte Zaak, proberen je op te lichten waar je bij staat. Leveren niet het werk als afgesproken

Losse band en velg gebracht voor montage. 62,50 Euro betaald! (Mijn fout dat ik niet van tevoren heb gevraagd naar de prijs). Gemiste kans voor deze zaak, want ik heb meer dingen die ik aan mijn motorfiets wil laten doen. Zo jaag je gewoon klanten weg.
P.s. Ze hebben niet eens gebalanceerd! (Oude lood zit nog steeds op de velg).

Bedonderen de boel. Dan breng je de scooter omdat die niet rijd.. 't zou gemaakt worden.. Ook nog een beurt erbij.. 250 euro lichter.
Om vervolgens weer een niet werkend scooter te hebben en willen ze ons weer op kosten jagen. Erg triest dit.
Dat mensen zo hun geld willen verdienen.

Grootste oplichters/prutsers ooit! Scooter er heen gebracht en nadat ik in totaal 300 euro heb afgetikt vertelt ene Angelo dat het niet waard is om de scooter te maken want hij gokte dat de kleppen schreef staan. Ik heb de scooter toch nog maar even naar Methorst gebracht en daar was die binnen 30 min voor 35 euro gemaakt: nieuwe olie en bougie. Uiteindelijk konden ze bij mc bos niks meer voor mij betekenen.

Verzinnen prijzen terplekke. Als je belt kost band plakken 20 euro. Vraag je het in de winkel 50 euroos! Gasten daar ,naaien je ,ipv helpen..................... = antwoord . Als dat zo is , mag je dat tegen je personeel ook zeggen. Maar waarom zou ik hier over fantaseren? Ach ben gelukkig niet de enigste , die over uw topservice , een waarschuw recensie schrijft!


Dat zegt toch wel genoeg?? Heb zelf in die omgeving gewoont dus ik ken die zaak wel een beetje.
Ja dat is dan lekker... en nu heb je een andere zaak als aan rader? die wel goed werk levert en kan ik ze wettelijk vervolgen van het ongeaccepteerd vernietegen/afvoeren van mijn helm? Edit ik heb bij Twee wielcentrum van dijk even gekeken en die hebben zeer positieve recensies.
 
Last edited:
Vervelend verhaal, ik zou aangeven dat die helm gewoon jouw eigendom was en dat je hem terug wil.

Het probleem is dat als je hierover wil procederen dat het meer kost dan dat de schade is. Je zou ze aansprakelijk moeten stellen voor een onrechtmatige daad, als je een rechtsbijstand verzekering heb kan je eventueel kijken of die er een brief aan willen wagen, maar het scahde bedrag is gewoon te klein.

Reeel blijft er over hun dus zelf aansprakelijk te stellen en niet de geboden oplossing accepteren. Vergeet niet dat die helm inkoop natuurlijk hun geen 319 euro kost... jij kan aanbieden jouw 100 euro wel aan hun te geven, maar je krijgt er wel een nieuwe Roof helm voor terug.
 
Vervelend verhaal, ik zou aangeven dat die helm gewoon jouw eigendom was en dat je hem terug wil.

Het probleem is dat als je hierover wil procederen dat het meer kost dan dat de schade is. Je zou ze aansprakelijk moeten stellen voor een onrechtmatige daad, als je een rechtsbijstand verzekering heb kan je eventueel kijken of die er een brief aan willen wagen, maar het scahde bedrag is gewoon te klein.

Reeel blijft er over hun dus zelf aansprakelijk te stellen en niet de geboden oplossing accepteren. Vergeet niet dat die helm inkoop natuurlijk hun geen 319 euro kost... jij kan aanbieden jouw 100 euro wel aan hun te geven, maar je krijgt er wel een nieuwe Roof helm voor terug.
Hoi Bas, dankjewel voor je reactie inmiddels heb ik de Roof boxer v8 terug. ik heb er toch over na gedacht en mijn verlies genomen.
Want eerlijk is eerlijk ik moet deze helm niet meer dragen. dus ik ben wezen kijken voor een vinz systeem helm bij hun, wat een troep is dat die kraakt aan alle kanten en voelt zo cheap aan als het maar kan. Nu heb ik de shark openline black systeem helm aangeschaft voor 132,30.

dit is voor mij een tijdelijke helm tot ik weer geld heb voor een nieuwe roof boxer. Deze helm is ook ECE 22.05 gekeurd en dus veilig (neem ik aan). Nu was mijn grootste fout is dat ik alles mondeling deed met de scooter zaak en niets op zwart wit heb laten zetten zodat ik bewijs had. Daar heb ik dan ook nu van geleerd. Ik zou ook normaal tot 70 euro vergoed krijgen van de verzekeraar voor een nieuwe helm na een val, nou heb ik dus al geluk met een vergoeding van 100 euro. Ook ga ik kijken om in het vervolg een verzekering op zo'n dure helm als de roof boxer af te sluiten om niet weer hem helemaal kwijt te zijn.
 
Back
Top