Helm halen

gilerajorn

Well-Known Member
Hey ik wist niet egt of dit in de scooter secties hoorde dus heb ik het maar hier gezet. Ik heb al 2 jaar mijn scooter rijbewijs maar heb altijd snor scooters gehad. Ik heb nu een runner gekocht en moet nu een helm dragen. Weet iemand prettige helmen en wat een beetje de trend is? Ik heb voorkeur voor een beetje sportief waarbij je hoofd alleen wordt beschermd van boven zijkant en achterkant en dat je je hele zicht nog vrij heb dus geen integraal helm. Maar ook neit egt zon piloten helm, Ik hoop dat jullie een beetje weten wat ik bedoel en ik hoor het wel. Ojah en weet iemand in omgeving maastricht of heerlen nog een goede winkel om te gaan kopen.
 
Advertisement - register to remove this

rij eens langs EPC in sittard, daar hebben ze genoeg keus.
verder is het belangrijk dat je een helm koopt die goed past ipv die er mooi uit ziet..
ga dus eerst verschillende modelen en merken passen en kies daar dan de mooiste uit
 
rij eens langs EPC in sittard, daar hebben ze genoeg keus.
verder is het belangrijk dat je een helm koopt die goed past ipv die er mooi uit ziet..
ga dus eerst verschillende modelen en merken passen en kies daar dan de mooiste uit

Op 1 staat inderdaad het comfort van de helm en de veiligheid maar er zijn zo veel helmen dat het wel handig is om iets in je hoofd te hebben waar je voor gaat. Hoe heten het soort helmen wat ik beschrijf of weet je dat niet.
 
Shiro zijn 1 van de betere merken als het om betaalbare bromfietshelmen gaat, maar zolang is er ECE 22-05 keurmerk opzit mag je er vanuit gaan dat ze veilig zijn.
 
en beter koop je een wat duurdere ipv een goedkoop ding, en niet zon ding van 30 euro, maar die shiro lijkt mij ook wel een goede helm, als hij goed zit iig. dus even gaan passen bij een motorzaak/scooterzaak en jezelf goed laten informeren door die lui die daar loopt
 
Bedankt mannen ja ik had er 200 euro voor apart gezet ben egt niet iemand die gaat bezuinigen op iets belangrijks als een helm. Maar als iets van 70 euro ook goed is steek ik liever 130 in mijn zak :p Ik ga inderdaad even een paar namen op schrijven en even bellen naar zaken in de buurt of ze die daar hebben of iets vergelijkbaars om te passen. Maar bedankt voor de info in ieder geval.
 
Piaggio Copter helm vind ik altijd wel een vette jethelm:

image_2_8269.jpg
 
Back
Top