Helm bij faiette zaak.

PiaggioFreak1996

Well-Known Member
Goeiemiddag forumleden.

Ik heb een paar weken geleden mijn roofboxer bij motozoom utrecht gebracht omdat hier een paar kleine dingen aan kapot zijn gegaan zonder mijn schuld, ik had hem daar een paar maanden geleden gekocht dus viel hij nog onder de garantie, nou lees ik net dat motozoom faiessement heeft aangevraagd en kan ze niet meer bereiken telefonisch, de winkel zelf is ook al dicht volgens het buurpand, zijn er nog bepaalde stappen die ik kan ondernemen of is me nou 429euro door de neus geboord?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je een rechtsbijstand verzekering?

Ik zit ff te denken... als je nou een officiële dealer belt en legt het verhaal uit.

Misschien kunnen ze daar iets mee.

Wat voor scooter? Nieuw? Km stand?

Maar zoals ik het zie ben je dat geld mogelijk
Kwijt.

Misselijk is het wel voor de consument. Ik heb zoiets ook al eens meegemaakt. Ik was ook een paar honderd gulden kwijt. Maar dat was 25 jaar geleden. :)

Nooit meer iets van gezien.
 
heb de importeur van nederland net gesproken, t gaat btw om een helm, nou bleek mijn helm naar frankrijk gestuurd te zijn voor reparatie aangezien het het nieuwste model was en de importeur nog geen onderdelen had ontvangen voor zulke kleinere reparaties, schenen ook maar 10 helmen van mijn type nog in nl te zijn verkocht, dus als hij nog in frankrijk ligt krijg ik hem sowieso terug, hoor dinsdag meer
 
heb de importeur van nederland net gesproken, t gaat btw om een helm, nou bleek mijn helm naar frankrijk gestuurd te zijn voor reparatie aangezien het het nieuwste model was en de importeur nog geen onderdelen had ontvangen voor zulke kleinere reparaties, schenen ook maar 10 helmen van mijn type nog in nl te zijn verkocht, dus als hij nog in frankrijk ligt krijg ik hem sowieso terug, hoor dinsdag meer

Heb even gegoogeld. Is een helm inderdaad. (Schaam)

Maar wat zijn die duur zeg! Wat is er zo speciaal dan?

Wel een mooie helm!
 
Ook al zou je helm nog in de zaak liggen die nu dicht is.
Het is en blijft jouw eigendom, neem contact op met de curator die dit Faillissement in behandeling heeft.
Meestal hangt er wel ergens een briefje tegen een ruit met de gegevens van de curator.

Het zou toch van de gekke zijn dat als je bijvoorbeeld een scooter wegbrengt om te repareren en de zaak gaat failliet, jouw eigendom onder de hamer gaat om de schulden van het failliete bedrijf te betalen!
 
Motozoom is zeker failliet, er is dus een curator. Wat @Sparky hierboven al zei.

Wanneer jij een product besteld (nog niet jou eigendom) en het bedrijf gaat failliet kan jij je geld/product (terug)krijgen. Pas als jij jou helm in bezit hebt (geleverd) dan is het jou eigendom.
Kijk maar naar een bedrijf, waarom heeft een bedrijf een kredietsverzekering? Als bedrijven failliet gaan kunnen ze hun geld nog terugkrijgen en/of goederen. Wanneer dit niet het geval is ben je je goederen/geld kwijt!!!

Mijn vraag is alleen wanneer heb jij deze helm besteld.
Een curator kan jou ook zeggen wanneer de faillissement is aangevraagd, heb jij daarna nog besteld, dan is het je eigen verantwoording en ben je je geld kwijt. Tuurlijk moeten ze dit aangeven op de site, maar motozoom heeft al zeker een maand niks meer van zich laten horen. Dus dat je je geld kwijt bent is een grote kans.

Het zou toch van de gekke zijn dat als je bijvoorbeeld een scooter wegbrengt om te repareren en de zaak gaat failliet, jouw eigendom onder de hamer gaat om de schulden van het failliete bedrijf te betalen!
Scooter is een slecht voorbeeld, scooter staat op naam (kenteken). Wanneer een scooter geen kenteken heeft en staat op een bouwterrein die gesloopt moet worden, kan jij niet bewijzen dat dat jou scooter is, dus ben je m kwijt.

Bijvoorbeeld een kledingstuk bij een stomerij, je stuurt je 'Canada Goose' jas (twv €800) en je hebt geen aankoopbewijs (bonnetje) ben je het gewoon kwijt.

Als je iets besteld hebt wat NIET op voorraad is tijdens een faillissement, leveren de leveranciers niet, wie gaat nou leveren aan een failliet bedrijf???
 
Ik werk voor een grote Internet Service Provider in Nederland.
Hier hebben we ook regelmatig te doen met faillissementen van klanten.
Op klantlocatie hangt dan nog apparatuur welke eigendom is van mijn bedrijf.
Er wordt dan contact gezocht met de curator, wij halen dan onder leiding van de curator of een vertegenwoordiger van de curator onze spullen gewoon op.
Als jij kunt aantonen dat deze helm jouw eigendom is moet dit zondermeer mogelijk zijn.
Wel is het zaak hier zo snel mogelijk werk van te maken.
 
Ik werk voor een grote Internet Service Provider in Nederland.
Hier hebben we ook regelmatig te doen met faillissementen van klanten.
Op klantlocatie hangt dan nog apparatuur welke eigendom is van mijn bedrijf.
Er wordt dan contact gezocht met de curator, wij halen dan onder leiding van de curator of een vertegenwoordiger van de curator onze spullen gewoon op.
Als jij kunt aantonen dat deze helm jouw eigendom is moet dit zondermeer mogelijk zijn.
Wel is het zaak hier zo snel mogelijk werk van te maken.
Duidelijk en helder verhaal !
Nu maar hopen of TS de helm weer terug krijgt...
 
Denk dat je die helm wel kan vergeten als hij nog in dat pand lag.
Iedereen houd ze mond om verdere collateral damage voor zich zelf te verkomen. Dus de winkel gaat ook niemand nog ergens antwoord op geven.
En vaak worden de spullen in dat pand gewoon als onderpand gebruikt om zo veel mogelijk kosten te dekken.
Dus waarschijnlijk ben je al te laat. Het is overigens heel lastig om nog iets terug te krijgen bij een falliete winkel.
 
Wat zou je aan kosten kunnen dekken dan met een tweedehandse helm die bovendien nog gerepareerd moet worden?
TS moet gewoon contact opnemen met de curator en zijn probleem bespreken.
Uiteraard moet hij wel kunnen aantonen dat het zijn helm is die in de winkel ligt, dit kan wellicht wel een probleem zijn/worden.
 
Back
Top