Hellupp!! Scooter word erg warm!

Barman56

Well-Known Member
Ik heb dus een firefox, en probeerde vanmiddag die sierkap voor mijn karterkap eraf te halen, maar dat lukte niet echt omdat ik dan mijn luchtfilter los moest maken van cabrateur. Nu had ik hem dus wel een beetje naar me toe getrokken om te proberen om bij de schroefjes te komen, dat lukte dus niet en ik zette alles vrolijk weer in elkaar.

Maar nu reed ik vanmiddag van school terug en zag dat mijn temp metertje op 4 en op het laatst wel 5 streeptjes stond (normaal maar 2) terwijl ik nog geen 15 minuten had gereden. Nu voelde ik dus aan me cillinder en die was redelijk warm Ook reed mijn scooter opeens vanzelf terwijl ik geen gas gaf, liep dus niet meer stationair, terwijl ik daar eerst ook geen last van had.

Weet iemand misschien hoe dat komt?? Ik heb dus alleen een beetje aan luchtfilter gezeten en probeerde dat verlengstuk naar cabra los te maken! Wat heb ik verkeerd gedaan, dus weet iemand een oplossing.

Advertisement - register to remove this

Hmm dat zou miss weleens kunnen, maar ik ben echt een n00b met scooters dus weet echt totaal niet welk slangetje dat dan moet zijn, maar hij lekt trouwne verder niet echt? of heb je dat nooit bij olie?? zou je miss foto of iets kunne laten zien van welk slangetje het is

als je luchtfilter niet meer goed op je carb zit krijgt ie meer lucht dan normaal... dan krijg je een krappere carb afstelling wat kan resulteren in een cilinder die al snel te heet word.

niet als je luchtfilter er scheef op zit oid. hij pakt dan net wat meer lucht en dus krappere afstelling, maar het geluid waar maar ietsjes harder... Dus kijk even na de het luchtfilter er idd goed opzit

Oke heel erg bedankt(A) Ik zal er morgen gelijk evennaar kijken en als het dan nog niet helemaal lukt laat ik het nog wel ff horen.

Ja sorry dat ik niet precies weet hoe zo filter erop moet, heb pas sinds paar weken voor het eerst een scooter

Last edited:
Nou dat filter zit er weer goed op, alleen mijn temp meter staat na 10 min rijden al op 4 streepjes, terwijl die maar gewoon ong 60 op teller loopt. Hebben meer mensen daar ervaring mee, bij een Firefox?? heb analoge display

Back