Helling oprijden geeft problemen.

Ducatrien

New Member
Hallo sinds deze week ben ik het bezit van een Lambretta V50. De scooter staat in mijn ondergrondse garage. De uitrit is een stijle helling. Ik kan de garage niet uitrijden. Halverwege de helling, blokkeert de scooter als het ware. Hij valt niet stil, doch hij gaat geen centimeter meer vooruit. Het gevolg is dat ik moet afstappen en de scooter te voet naar boven moet doen...wat geen sinecure is. Is de motor 50 ccte licht voor dergelijke helling of is het enkel omdat de motor koud staat. Of betert dit na verloop van tijd? Hoe kan ik dit oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

Als het vermogen van de scooter te min zou zijn zou de motor gewoon afslaan omdat hij de krukas niet meer rondkrijgt.
Mij lijkt eerder dat de koppeling slipt.
 
Hey...ik ken technisch echt niks van scooters, brommers maar ik hoef geen koppeling in te nijpen, hoe kan die dan slippen? Alles verloopt automatisch.

mod-edit: gelieve je oude post even te `editten` en hier je nieuwe informatie aan toe te voegen.. Heb je laatste bericht bij je oude bericht toegevoegd. Pas na 24H of naar een reactie van een andere gebruiker dan weer een nieuw berichten venster te gebruiken. Dit om het forum netjes en overzichtelijk te houden.
 
Last edited by a moderator:
Hey...ik ken technisch echt niks van scooters, brommers maar ik hoef geen koppeling in te nijpen, hoe kan die dan slippen? Alles verloopt automatisch.
Een koppeling is een koppeling.
Of deze handmatig of automatisch bediend wordt, doet niet ter zake.
Elke koppeling is aan slijtage onderhevig.
Slippen is dan een normaal verschijnsel.
Wellicht moet je de koppeling vervangen.
 
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. De Lmabretta V50 is gloednieuw. Ik heb nog maar 80km gereden. Hij slipt ook niet. Het is alsof hij zich ff verslikt. Ik geef gas maar hij doet plots niets meer.
 
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. De Lmabretta V50 is gloednieuw. Ik heb nog maar 80km gereden. Hij slipt ook niet. Het is alsof hij zich ff verslikt. Ik geef gas maar hij doet plots niets meer.
Ik heb ook pa een Vespa 50 cc gekocht en lees nu uw bericht van niet of moeilijk uitrijden op een steile helling van een ondergrondse garage . Moet ik problemen vrezen ? Of is er een tip ?
 
@JRDR,

ik weet niet of je op je vraag nog een antwoord gaat krijgen van de Topic Starter (TS).
TS heeft het laatst dit forum bezocht 2 dagen nadat hij zij vraag gesteld heeft.
Normaliter moet het oprijden van een parkeergarage hellingbaan geen probleem zijn voor een scooter.
Ik vermoed dat er iets niet in orde was met z'n nieuwe Lambretta.
 
@JRDR,

ik weet niet of je op je vraag nog een antwoord gaat krijgen van de Topic Starter (TS).
TS heeft het laatst dit forum bezocht 2 dagen nadat hij zij vraag gesteld heeft.
Normaliter moet het oprijden van een parkeergarage hellingbaan geen probleem zijn voor een scooter.
Ik vermoed dat er iets niet in orde was met z'n nieuwe Lambretta.
Dank voor uw feedback . Ik zal het over 10 dagen ondervinden als de 2 scooters geleverd worden . Beetje aanloop nemen voor de helling en hopelijk komen de voorwielen niet van de grond .
 
Punt 1 :het ligt aan de Helling hoe steil die is .
Naast mijn huis heb ik een afrit / oprit , deze is aardig steil , ik denk 35graden .
Met mijn 4-takt kom ik hier ook niet vanzelf omhoog, daar is de Scooter niet krachtig genoeg voor.
 
Last edited:
Punt 1 :het ligt aan de Helling hou stijl die is .
Naast mijn huis heb ik een afrit / oprit , deze is aardig stijl , ik denk 35graden .
Met mijn 4-takt kom ik hier ook niet vanzelf omhoog, daar is de Scooter niet krachtig genoeg voor.
Het is Geenstijl.nl
Een helling kan steil zijn.
 
Last edited:
Het zal nagelbijten worden de eerste keer , hopelijk lukt het
Post automatically merged:

Indien niet zal het met Vespa aan de hand naar boven rijden zijn , weinig keuze anders
 
Back
Top