Helft van de rolletjes versleten

GertL

Well-Known Member
Hoi, Ik ben Gert.

Ik heb onlangs een gilera stalker opgepikt en ben die aan het nakijken.

Hij is naar mijn weten gewoon standaard maar de afstelling zit er net naast om het om maar te zeggen.
(overtoeren op zijn top)
Ik was de rolletjes aan het bekijken en bemerkte dat er 3 nog gewoon goed zijn en 3 half weggesleten
(nog net niet tot het ijzer).
Nou vroeg ik mij af of dit normaal was of kan dit betekenen dat de varioteur ook zijn beste tijd heeft gehad?
 
Advertisement - register to remove this

Ik begrijp je reactie en normaal gesproken zou ik je advies direct gebruiken, maar het is nou niet echt een scooter waar ik onnodig geld in wil steken. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand hier ervaring mee had.
 
Als de rollen versleten zijn moet je sowieso nieuwe rollen maar ik denk gwn dat die gast waar je het van hebt gekocht gwn 3 rollen kwijt was en dus die 3 rollen ergens had gevonden en erin heeft gegooit. Als je niks raars opmerkt aan de vario dan is die wss goed.
 
Ik begrijp je reactie en normaal gesproken zou ik je advies direct gebruiken, maar het is nou niet echt een scooter waar ik onnodig geld in wil steken. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand hier ervaring mee had.

Waarom koop je uberhaupt een scooter, als het onderhoud je geen ene reet kan schelen? Dacht je dan dat scooter rijden gratis was? Elke scooter heeft zo ze periodieke onderhoud nodig..
Doe je dat niet, dan kom je gewoon stil te staan en kan je gaan lopen..

Zo lang je er geen troep eronder gooit of niet gaat opvoeren (met een vario ring verwijderen daar gelaten) is het onderhoud van zo`n gilera scooter best minimaal..

Of je de vario moet vervangen? (ligt eraan hoe die eruit ziet, loopvlak waar de riem op loopt slijt naar zoveel tijd ook af en dan klopt de ruimte waar de riem loopt niet meer en word je scooter ineens supersloom..

En wat dacht je van goede werkende remmen (remblokken moeten om de zoveel tijd toch echt vervangen worden en dat geld ook voor olie die in de remleiding zit.. Standtijd hiervan is maar 2 jaar en dan moet de oude eruit..

Betreft die vario, koop gewoon alleen piaggio origineel, is gewoon een uitstekende vario..

Als de vario er goed eruit zit, alleen de rollen vervangen voor nieuwe en een nieuwe riem plaatsen (hoor je om de 10.000km te doen)

Btw. Enigste dat wel redelijk gratis is is fietsen..
 
Last edited:
Waarom koop je uberhaupt een scooter, als het onderhoud je geen ene reet kan schelen? Dacht je dan dat scooter rijden gratis was? Elke scooter heeft zo ze periodieke onderhoud nodig..
Doe je dat niet, dan kom je gewoon stil te staan en kan je gaan lopen..

Zo lang je er geen troep eronder gooit of niet gaat opvoeren (met een vario ring verwijderen daar gelaten) is het onderhoud van zo`n gilera scooter best minimaal..

Of je de vario moet vervangen? (ligt eraan hoe die eruit ziet, loopvlak waar de riem op loopt slijt naar zoveel tijd ook af en dan klopt de ruimte waar de riem loopt niet meer en word je scooter ineens supersloom..

En wat dacht je van goede werkende remmen (remblokken moeten om de zoveel tijd toch echt vervangen worden en dat geld ook voor olie die in de remleiding zit.. Standtijd hiervan is maar 2 jaar en dan moet de oude eruit..

Betreft die vario, koop gewoon alleen piaggio origineel, is gewoon een uitstekende vario..

Als de vario er goed eruit zit, alleen de rollen vervangen voor nieuwe en een nieuwe riem plaatsen (hoor je om de 10.000km te doen)

Btw. Enigste dat wel redelijk gratis is is fietsen..
HELEMAAL MEE EENS...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Waarom koop je uberhaupt een scooter, als het onderhoud je geen ene reet kan schelen? Dacht je dan dat scooter rijden gratis was? Elke scooter heeft zo ze periodieke onderhoud nodig..
Doe je dat niet, dan kom je gewoon stil te staan en kan je gaan lopen..

Zo lang je er geen troep eronder gooit of niet gaat opvoeren (met een vario ring verwijderen daar gelaten) is het onderhoud van zo`n gilera scooter best minimaal..

Of je de vario moet vervangen? (ligt eraan hoe die eruit ziet, loopvlak waar de riem op loopt slijt naar zoveel tijd ook af en dan klopt de ruimte waar de riem loopt niet meer en word je scooter ineens supersloom..

En wat dacht je van goede werkende remmen (remblokken moeten om de zoveel tijd toch echt vervangen worden en dat geld ook voor olie die in de remleiding zit.. Standtijd hiervan is maar 2 jaar en dan moet de oude eruit..

Betreft die vario, koop gewoon alleen piaggio origineel, is gewoon een uitstekende vario..

Als de vario er goed eruit zit, alleen de rollen vervangen voor nieuwe en een nieuwe riem plaatsen (hoor je om de 10.000km te doen)

Btw. Enigste dat wel redelijk gratis is is fietsen..

Hoi,

ik weet niet waar je vandaan haalt dat het onderhoud me niets kan schelen? Juist wel. Waarom denk je dat ik dit vraag?
Alleen heb ik geen behoefte aan nieuw spul op de scooter omdat hij dat gewoon niet waard is en de kosten gewoon tot een minimum wil beperken zolang het maar veilig is. Dus ga ik bv geen vario kopen als dat niet nodig is.

Sinds je er naar vroeg, de reden dat ik deze scooter heb is omdat ik mijn honda mb5 aan het restaureren ben en dat momenteel al even genoeg kost.

Maar nogmaals, ik rij wel graag op een veilige scooter, dus daar bespaar ik zeker niet op.

Gr. Gert
 
Hoi,

ik weet niet waar je vandaan haalt dat het onderhoud me niets kan schelen? Juist wel. Waarom denk je dat ik dit vraag?
Alleen heb ik geen behoefte aan nieuw spul op de scooter omdat hij dat gewoon niet waard is en de kosten gewoon tot een minimum wil beperken zolang het maar veilig is. Dus ga ik bv geen vario kopen als dat niet nodig is.

Sinds je er naar vroeg, de reden dat ik deze scooter heb is omdat ik mijn honda mb5 aan het restaureren ben en dat momenteel al even genoeg kost.

Maar nogmaals, ik rij wel graag op een veilige scooter, dus daar bespaar ik zeker niet op.

Gr. Gert

Duidelijk verhaal.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik ook ff dacht dat je totaal geen geld en/of moeite in de scooter wilde steken en dat daardoor de veiligheid in het geding kwam.
Goed dat je dit recht hebt gezet.
 
Back
Top