Helemaal in de led modus

trabiarie

Well-Known Member
Ben helemaal in de led modus , nu heb ik bij ali led knipperlichten besteld : https://nl.aliexpress.com/item/1005..._list.0.0.433e79d2GdzFFB&gatewayAdapt=glo2nld

Ik ga de draden 2 stuks die op het knipper relais zitten , met elkaar verbinden , en dan kan eventueel het relais ertussen uit , zodat ik 12v op de schakelaar heb.
De relais in de knipperlichten doen de rest. Alleen moet ik even bekijken hoe het met de indicatie lichten gaat , deze blijven dan ook constant branden , erger ik me niet hieraan , is het prima , anders zou ik nog twee led knipper relais op kunnen nemen in de toevoer draad naar het linker en rechter indicatie lampje . Of in samen werking met 2 diodes en 1 relais , dan knipperen ze allebei tegelijk. Het duurt een maandje en dan zouden ze er moeten zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Mijn bevindingen ga ik zeker posten , maar ik vind het op de nieuwere auto's ook een mooi gezicht , zo'n looplicht als knipperlicht.
Was ook verrast dat er relais ( eigenlijk een chip voor het looplicht) in elke aanwijzer zit. Hoe kunnen ze het maken voor die prijs.
Door het vervangen van de koplamp lamp was ik al verrast door de hoeveelheid licht , een wereld van verschil.
 
ik heb deze er nu in zitten , lamp heb ik afgesteld , en als ik er een eind voor sta verblind hij niet . Ik heb nog niet in het donker gereden dus dat moet ik nog ervaren. Deze besteld bij bol.com :https://www.bol.com/nl/nl/p/led-lam...vespa-piaggio-scooters/9200000126365305/?s2a=
Ik zag hem later ook bij ali. Ik heb om te proberen ook deze van de week besteld : https://nl.aliexpress.com/item/3301..._list.0.0.7c4679d2YCmf8d&gatewayAdapt=glo2nld
In het andere draadje staan foto's van de verlichting .
 
Last edited:
De link is voor je bestelling, niet voor je item ;) Als je wil dat we die kunnen zien, zul je even je accountgegevens moeten delen, maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is. :tearsofjoy:
 
Vandaag toch maar 2 led relais besteld : https://nl.aliexpress.com/item/1005...etail.0.0.1fe76d76ZwIHy2&gatewayAdapt=glo2nld
Ik weet eigenlijk van me eigen dat ik me ga zitten ergeren aan het niet knipperen van de indicatie lichten. Dus voor €5.88 voor beide kanten klaar.
en met 0,1watt zal hij het lampje wel aan het knipperen krijgen denk ik. En voor dat bedrag kan ik de frequentie van het knipperen ook nog stellen . Hierbij ook een schema van mijn 3 optie's die ik had
 

Attachments

  • knipperlicht indicatie.jpg
    knipperlicht indicatie.jpg
    82 KB · Views: 4
Last edited:
Je vraagt je af hoe ze het voor dat bedrag kunnen maken, laat staan er iets op verdienen.
En dan spreek ik niet eens over inpakken, transport in China, tansport naar land van bestemming en transport en bezorging in het land van de bestemming.
Ik zie dat er potmeters op zitten om de knipperfrequentie in te stellen dus wel op een plaats monteren waar er geen neerslag bij kan.
Persoonlijk zou ik de knipperfrequentie instellen, dan het steeltje van de potmeter gelijk met de behuizing afzagen en een dotje siliconekit over het gaatje doen.
 
Persoonlijk zou ik de knipperfrequentie instellen, dan het steeltje van de potmeter gelijk met de behuizing afzagen en een dotje siliconekit over het gaatje doen.
Dat is een heel goed idee Sparky ga ik zeker doen. En inderdaad hier betaal je voor een led relais tegen de €10. Zet ze onder de voorkap waar nu ook het relais zit.
Het is echt niet te bevatten , je moet alleen even de tijd hebben. en het is ook geen rotzooi , want ik heb al diverse ledjes , weerstanden en relais gekocht voor mijn modelbaan , niets op te zeggen alles werkt perfect.
 
Wat is het exacte typenr van het achterlampje eigenlijk?
Vind het niet zo 123, maar heb me AGM recent ook voorzien van een ledlamp voor en deze schakelt wel de achterverlichting mee op de accu.
Wat ik begrijp is ie maar 5W en 21W voor t remlicht, maar Ali zal vast een goedkoop ledlampje hebben voor me.
Heb geen zin om twee keer die lamp los te halen. :smirkcat:
 
Ik heb toevallig ook Vrijdag een lamp bij ali besteld , voor het achterlicht , in verband met algehele Lednificeren , zoals Sparky zo mooi uitdrukte.
Ik heb hem ook niet open gehaald maar ging ervan uit dat er een 21/5 watt lamp in zit .
Ik heb deze besteld : https://nl.aliexpress.com/item/1994...il_item.2.40936d76iDwSWj&gatewayAdapt=glo2nld
Misschien zit er bij jou dezelfde in , ik heb ook niet gekeken , maar lijkt me stug dat er 2 aparte lampjes inzitten.
Post automatically merged:

En zitten er wel twee in heb ik nog wel een fitting voor de duplo liggen , die ik erin kan frutten
 
Oh oke, ja ging er vanuit dat je het al eens open hebt gehad gezien de geboden info.
Dan haal ik het morgen voor de zekerheid even los.
Ik zou idd gokken dat er gewoon een P21/5W (BAY15D) lampje in zit.
 
Heel fijn heb ik de goede besteld bedankt . Ik had ook bij zandri gekeken , maar die geeft een enkel polige op , dat kon ik me eigenlijk niet voorstellen . Heb vanavond er nog èèn bij besteld schijnt meer rond zoals een gloeilamp , kenteken moet ook verlicht natuurlijk.
 
Back
Top