Heeft dit nut?

razorr

Aapke!
Ik heb een beetje lopen zoeken @ forum,maar kwam er niet helemaal uit

Mijn vraag is dus,heeft het nu om je flens van je uitlaat(bv hebo r2)aan te passen op je cilinder(evo 70) dus dat het vloeiend overloopt,want een standaard flens loopt zeker niet vloeiend,als je bv je vinger in je uitlaat poort houd,en dan loopt het zeg maar nu tegen je flens aan,het lijkt mijn als je dit vloeiend laat overlopen dat het mischien wat meer vermogen winst kan maken? ok natuurlijk geen pks ,maar tiendes ofzo,maar altijd beter dan niets..

ik heb het zelf al gedaan,kan pic posten,maar blok licht er atm uitelkaar voor iets anders,anders had ik wel gaan banken of iets,maar mischien dat anderen dit ook al hebben gedaan:)

ik hoor het wel

Mzzl
 
Advertisement - register to remove this

ja, onder het motto: alle-kleine-beetjes-helpen werkt dit dus ook echt. Bij sommige flensen is het verschil heel erg groot, bij anderen weer heel klein. Maar het beste is als het dus wel gebeurt. Hoe vloeiender verloop van uitlaatgassen in de uitlaat hoe beter. Bekijk het altijd maar in het 'groot'zeg maar. Stel dat je flens NOG veel dikker was, dan wordt de doorgang gewoon echt vernauwd.. en werkt dus begrenzend.
 
mja, de uitlaatpoort is specifiek (vooral bij evo(van horen zeggen))
dus dan zou ik de flens aanpassen.
denk dat je er weinig winst mee zal boeken, aangezien de turbulentie daar zoiezo toch al enorm is.
misschien werkt het voor de trugweg wel redelijk ---> meer carterdruk ?
 
PM Joel ff, die heb ik in een ander topic zien reageren dat het niet altijd winst op hoeft te leveren...

Ikzelf denk ook wel dat een vloeiend traject beter is, de drukgolf wordt minder gehinderd en blijft dus krachtiger...

Maar het beste is om dit ff te testen met die aangepaste flens en een standaard flens bv..
 
Als het gat van het spruitstuk kleiner is dan het gat van de uitlaattunnel dan is het zeker aan te raden om het spruitstuk aan te passen.
Anders heb je een opstaande rand in je uitlaattraject en dat is zonder meer slecht.

Echter, andersom, dwz spruitstukgat groter dan uitlaattunnel, is het zeker niet in alle gevallen zo dat het groter maken van je uitlaatkanaal hier een winst geeft.
 
Bart@Sp said:
uitlaatpoort vorm veranderen, kan nadelig zijn voor de drukgolf, dus kan nadelig zijn op prestaties, denk ik

het gaat hier toch ook niet om uitlaatpoort veranderen het gaat hier om uitlaatflens te veranderen :rolleyes: of ben ik nou zo moe dat ik zelfs niet meer kan lezen |(
 
Joël said:
Als het gat van het spruitstuk kleiner is dan het gat van de uitlaattunnel dan is het zeker aan te raden om het spruitstuk aan te passen.
Anders heb je een opstaande rand in je uitlaattraject en dat is zonder meer slecht.

Echter, andersom, dwz spruitstukgat groter dan uitlaattunnel, is het zeker niet in alle gevallen zo dat het groter maken van je uitlaatkanaal hier een winst geeft.

ah oke,wat ik dus had,was een opstaande rand aan beide kanten,dat loopt nu dus vrij vloeiend over,
als je hem dus zo voor je hebt:
DSC00052.jpg

dan heb ik dus de linker en de rechter kant aangepast. de boven+onderkant niet echt,maar dat is dus al wat groter als de uitlaat poort zelf,maar dat was al zo toen het spruitstuk standaard was.dus dat heb ik niet groter gemaakt,omdat ik al dacht dat,dat geen nut had,maar dat anderen dus wel(rechter+linker kant) wat ik dus uit jouw verhaal haalt:)

bedankt voor de reactie,en mischien ga ik binnenkort banken met dit spruitstuk,en met een standaard,die ik dan effe moet regelen.
 


Write your reply...
Back
Top