Hebo vario

Wouter_X_DNA

Well-Known Member
Heb net een Hebo racevario gemonteerd, maar na een testritje was mn carter warm...toen ik em openhaalde was mn vario gewoon echt heet! Dat klopt toch niet??

Heb de bijgeleverde drukveer gebruikt en rollen van 4,7 g en heb een standaard V-snaar.

setup (Gilera Dna):

Standaard cil
Ixil Twinner
Dellorto 17,5

Had wel een probleem dat het niet goed paste, achter mn vario zitten nu dus twee ringen. De ring die er al zat en nog de nieuwe die bij de vario zat.

Het rare is dat nu volgens mij mn bendix niet meer tegen mn starterkrans loopt...maar dan zou ik toch niet meer electrisch kunnen starten?? Meschien dat ie op zn plaats wordt gedrukt wanneer ik mn carterkap er weer op zet.

Mn scoot rijdt wel heel goed...trekt als een beest, wel lage top, rond de 70. Toeren liggen zo rond de 8000 a 9000.

Misschien toch nog te lichte rollen??

Last edited:
Advertisement - register to remove this

kerel je hoeft maar 1 ring achter je vario te hebben, dus degene die er al zit of die er bij is geleverd. Dat hij zo heet is is logisch al er een v-snaar met 9000 toeren langs draait!!

Originally posted by Renzsz
kerel je hoeft maar 1 ring achter je vario te hebben, dus degene die er al zit of die er bij is geleverd. Dat hij zo heet is is logisch al er een v-snaar met 9000 toeren langs draait!!

Ehm...en op welke manier d8 je dan om mn vario vast te zetten?? Volgens mij snap je ook niet waar die ringen zitten. Die ringen zitten achter mn vario, dus mn v-snaar loopt er niet langs...

ik vindt 4,7 wel erg licht voor een piaggio met andere drukveer , dat kan goed de reden zijn dat ie echt heet wordt , maar goed warm (zodat je m niet kunt beetpakken) wordt ie altijd............

Jah oke, heb nu mn std vario weer erin (met 6,5 g, is iets te zwaar), die wordt idd gewoon goed warm, maar niet zo heet dat het gaat stinken....

Zal die Hebo nog eens proberen met wat zwaardere rollen. Maar het is voor de rest toch geen probleem dat er 2 ringen achter zitten?? Anders kan ik em namelijk niet vastzetten...

Tis toch bekend dat er vrij lichte rolletjes in Hebo's gaan?

Lijkt me slim om die ringetjes even aan elkaar vast te plakken zodat ze iig niet over elkaar heen gaan draaien. Staal over staal laten draaien is nooit een goed plan.
Mijn carter onder mn std scoot wordt ook behoorlijk warm overigens, lijkt me volstrekt normaal

als je de vario vastdraait zitten die ringen knettervast , als ze over elkaar heen draaien zit de vario los

@cipher , er zit een std pijp op en dan hoeven de gewichten niet zo ligt.

en @ minarelli zijn meestal 4,1 gewichten met snelle pijp goed(in combinatie met std cil.) , dat vindt ik op zich niet licht hoor...........

Back