hebo vario rollen snel versleten

blown-aerox

Well-Known Member
ik heb een hebo vario + koppeling icm shot en gilardoni+21mm

nu heb ik hier zo'n 100km mee gereden en ik vond hem niet hard genoeg wegtrekken (wil autowheelie)

mu zag ik dat de rolletjes een béétje waren afgeschaafd.. halve milimeter ongeveer

wil dit zeggen dat de rollen te zwaar of te licht zijn??

of wat kan hier de reden van zijn
 
Advertisement - register to remove this

ik heb net dezelfde setup als jou , alleen een 19mm ipv 21 en daarmee trek ik als alles in orde is gewoon goede ottowheelies mee, dus je moet beter afstellen. hoeveel gram heb je er btw inzitten en wat voor drukveer heb je?
 
met die setup zou ik een gele Malossi proberen , 5 gram is best zwaar , probeer eens 3,5/3,7 icm gele drukveer.

vlakke kanten komen door slijtage of door te zware gewichten kan het idd ook komen
 
ik zal morgen ff 3.5 gr rollen gaan halen

nu zitten er hebo blauw in mn hebo koppeling

staat dat ongeveer gelijk aan polini groen in polini koppeling??

als ik het met rode drukveer niet goed genoeg vind ga ik het eens proberen met gele drukveer
 
Roedi.. said:
rode drukveer , groene polini trekveertjes, 3.25 gr rollen, je moet volgens mij iig veel lichter in rollen gaan.


waarom rood? beter eerst geel proberen , als dat al goed genoeg is.....

beter zo licht mogelijk , maar niet te licht uiteraard , je kunt altijd nog zwaarder.

met hebo koppeling kun je het beste beginnen met blauwe veren op de helft zo'n beetje. als die niet zwaar genoeg zijn neem je hebo rood..

beter bij hetzelfde merk veertjes blijven
 
oke net ff 3.6 gr rollen gehaald, in mn vario gedaan en hij maakt echt DIKKE overtroeren en trok bijna niet op..

dit is nog wel gewoon icm rode drukveer want ik wilde het eerst zo testen..

zou ik met gele drukveer geen overtoeren maken? of moet ik gewoon zwaardere rollen halen
 
dat verschilt enorm per setup , maar je kunt het beste zo licht mogelijke veer hebben in het begin (maar ga niet onder een Hebo veer) , dan kunt je altijd nog zwaarder , het nadeel van een te zware veer is gewoon te veel verlies in de vario (teveel toeren)
 
oke net ff gele drukveer gemonteerd, en 3.6 gr rollen en sproeier paar maten kleiner watn die was te groot..

maar nou makt hij nogsteeds overtoeren.. niet meer zo erg als bij die rooie maar toch niet naar mn zin.. is de enigste optie nou om weer andere rollen te kopen (is toch behoorlijk duur grapje zo elke keer 8euro rollen:S)

hoor het van jullie
 
als je rollen duur vind kun je beter gaan fietsen , of je moet m laten afstellen , mja , dan ben je nog meer kwijt ;)

om af te stellen ben je gewoon behoorlijk wat afstelspul nodig...
 
Back
Top