Hebo vario op TGB

Mechanic

wannabe
Net terug van de dealer met een nieuwe vario, Hebo geworden. Dus ik proberen om te monteren, past het zootje niet. Het is de versie voor Morini (Katana, SR2000) waarvan ik zelf dacht dat het zou passen en de dealer zei ook dat ik die moest hebben.

Het probleem: de glijbus van de originele vario valt een stukje over de spiebanen heen, en die van de Hebo vario dus niet. Daardoor kom je gewoon een paar milimeter te kort en past de poelie en de moer niet meer :rolleyes:

Is dit een bekend probleem? Of had ik gewoon een Minarelli vario moeten hebben ofzo?
 
Advertisement - register to remove this

de totale lengte van de bus + plaat zal gelijk moeten zijn aan origineel , verder gebeurd het weleens dat de plaat niet netjes is gekarteld , dan moet je even met een vijl aan de gang om het passend te maken , maar dan gaat dus de plaat niet op de spiebanen.

maar ik weet ook niet of de hebo vario van morini wel op een tgb past.
 
Plaat valt er netjes overheen, maar de bus moet er dus eigenlijk ook een stukje overheen. De originele bus heeft een uitsparing aan de binnenkant, maar die van Hebo niet.

Ik breng m wel terug, voor ik er aan ga zitten kloten... Zijn er misschien andere vario's behalve de originele die sowieso passen?
 
dat heeft een Morini blok dus niet , deze valt de plaat alleen maar over de tandjes.

ik denk dat er weinig vario's zijn die zo passen , mja , mischien dat een ander forummember dat zo weet ..
 
Even gemaild met scootparts, die zeggen dat je een vario moet hebben voor Morini oud: Vamos, F50, Adress, dat soort scooters. Er is een Hebo voor en ook een Power 1 naar het schijnt.
 
Goed, nu heb ik dus de P1 die op de TGB zou moeten passen (past op Morini oud+nieuw, volgens doos) maar het past voor geen meter, de gradenplaat is niet getand, de vulring past niet, de bus is te lang etc.

Dus die gaat ook weer terug, nu wordt het waarschijnlijk (noodgedwongen) een 2ehands originele vario...
 
Back
Top