hebo vario afstellen

ichigo

cPu
halle, ik heb een hebo alu 70 cc, samen met een hebo gara, dit alles op mina vertikaal.

deze was afgesteld met 4,3 gram gewichtjes van leovinci, samen met een zilveren drukveer (weet niet percies welk merk).

nu heb ik daarnet mijn hebo vario gestoken, en ik dacht van rond de 4,1 gram te nemen. maar ik had enorm veel overtoeren.
geprobeert met 4,9 gram, nog steeds overtoere, en heb er nu de gouden gewiochtjes van 5,5 gram insteken... maar nu heb ik nog steeds lichte overtoeren !!

ik heb een zwarte drukveer van hebo eringestoken, omdat deze was bijgeleverd bij de vario zelf...

kan ik nog zwaarder gaan in gewichten? ik dacht dat in hebo vario steeds vrij lichte gewichten moesten?

bedankt
 
Advertisement - register to remove this

die drukveer die erinzat, die zilveren, is lichter dan die zwarte die er nu insteekt. en toen ik het met deze geprobeert had, ging me scooter helemaal niet vooruit . ==> enorm veel toeren, maar ik moest mijn scooter vooruit DUWEN :)

dusja, ik weet niet aan wat het zou kunnen liggen
 
wat bedoel je met hoeveel graden variodeksel?

heb gewon de vario verandert, de originele koelvin staat er nog op, deze was er namelijk ook niet bijgeleverd...

maar wat ik wel voor heb is, dat als ik 2 kilometer rij, mijn vario vrij warm wordt, is dat omdat ik misschien een beetje overtoeren maak?
 
ik zou er een andere pijp onder zetten , je zult verbaasd staan hoeveel vermogen je mist !! zet er maar eens een shot op!

dat je vario warm wordt komt omdat ie te veel toeren maakt.

de drukveer moet wel goed zijn , die is iets minder zwaar dan de gele malossi en die wordt vaak gebruikt . de zwarte hebo is dus wel goed , gewoon zwaarder in gewichten.
heb je ook een andere overbrenging? want dat is wel beter @ verticaal!
verder heeft de hebo vario de eigenschap om goed weg te trekken in het begin , wat ik altijd doe is te slappe veertjes in de koppeling laten zitten of erin zetten (of de koppeling slapper stellen) en dan eerst de gewichten afstellen , en dan weer de koppeling en dat werkt het beste...
 
ik weet het van miojn uitlaat, heb er eens een yasuni onder gezet, ding ging 10 keer beter :)

bij die vario waren die 5,5 gram de zwaarste die bijgeleverd waren :s dus zal er iets zwaardere bestellen

neen, heb geen andere overbrenging, voorwat is dit beter?

en in de loop van volgende week komt er nog een carbu 21 mm DO en een polini speedclutch onder

dus met dit eronder, zal ik waarschijnlijk toch terug lager in gewichtjes moeten gaan... (denk ik)
 
de verticale blokjes staan heel kort ge-geared , hele korte vertanding dus , en met andere vertanding trekt ie ook mooier door (en vaak trekt ie sneller(!) )hij kan nu zijn pk's niet kwijt zegmaar , omdat de vertanding zo kort is , is ie direct op toeren en loopt uit de vario...

de topsnelheid zal uiteraard ook omhoog gaan...
 
Back
Top