Hebo Manston replica of MHR replica?

thamastero

Well-Known Member
Hey,

Ik ben van plan een 70 cc te kopen, ik heb de mogelijkheid om een Hebo manston replica voor 189€ te kopen of een MHR replica voor 212€ en vraag was welke zal ik nou kopen en dus ook welke is beter kwa kwaliteit en snelheid?
 
Advertisement - register to remove this

ik heb een MHR-r-R mijn top is nu 117 op de teller van een dna ik heb er alleen een c 16 op een een doppler asje.

deze scooter is alleen met een sproeier geregeld de loodjes heb ik nu een 3 gr.


greetz.. folksy
 
Originally posted by thamastero
Hey,

Ik ben van plan een 70 cc te kopen, ik heb de mogelijkheid om een Hebo manston replica voor 189€ te kopen of een MHR replica voor 212€ en vraag was welke zal ik nou kopen en dus ook welke is beter kwa kwaliteit en snelheid?
Tsja ligt eraan, rest van je setup, budget enzo!
maare uit die Hebo NG is meer te halen na tuning, en std. is ie volgens mij ook sneller dan de MHR-R.
Maar ik weet niet of de wand van hebo goed is, bij de Manston's issie vaak brak.
Dus kies maar;)
 
Zou eerst maar ff door sparen voor een andere krukas, uitlaat, carb, etc. Daarna pas beginnen met dit soort cilinders.
Anders kun je nooit het maximale uit zo'n cilinder halen, en zou je net zo goed bijvoorbeeld een DR70 kunnen kopen (wat ik trouwens wel een aanrader vind voor jou ;))
 
DE Hebo NG is sneller en heeft meer power dan MHR R maar MHR R rijd ook zker lekker.

Maar je wel je setup veranderen.

17,5/19/21 carb ofzo

en een goede uitlaat Yasuni R, Yasuni c16, Big One racing zoiets in die richting.
 
hebo manston replica, of nog beter DE hebo manston.
de replica is ook bruut maar niet zo als de manston, ik zou gewoon de hebo manston r of de echte nemen geen geen probs, weinig slijtage en ik vind het de beste cil ooit gemaakt, ik heb polini evo en mhr ook getest en ik kan zeggen die slijten snel zeer snel.
voor je verdere setup zou ik hebo manston, 19mm, polini asje met c4 lagers, speedcontrol of evo, 2g, en als je nog meer power wil een binnen rotor.
 
Originally posted by area51lover
hebo manston replica, of nog beter DE hebo manston.
de replica is ook bruut maar niet zo als de manston, ik zou gewoon de hebo manston r of de echte nemen geen geen probs, weinig slijtage en ik vind het de beste cil ooit gemaakt, ik heb polini evo en mhr ook getest en ik kan zeggen die slijten snel zeer snel.
voor je verdere setup zou ik hebo manston, 19mm, polini asje met c4 lagers, speedcontrol of evo, 2g, en als je nog meer power wil een binnen rotor.

Wat slijt er snel? Meet je dat elke keer op ofzo? Ik zou dus niet voor een polini krukas gaan en ook niet voor een speedcontrol, deze zijn in verhouding erg duur en een doppler asje voldoet ook. Voor de vario kun je beter voor een hebo of een malossi gaan. En over de 2g ben ik ook niet tevreden koop liever een hebo of malossi (weer) suc6 ermee
 
Originally posted by -SimJoc-
Wat slijt er snel? Meet je dat elke keer op ofzo? Ik zou dus niet voor een polini krukas gaan en ook niet voor een speedcontrol, deze zijn in verhouding erg duur en een doppler asje voldoet ook. Voor de vario kun je beter voor een hebo of een malossi gaan. En over de 2g ben ik ook niet tevreden koop liever een hebo of malossi (weer) suc6 ermee


nee hoor het is gewoon raar dat ik na 1 race nieuwe zuigerveren moest steken en bij malossi juist het zelfde prob de zuigerveren zijn te zacht en de want van de cil is te ruw gepolierd daar door slijten ze zeer snel bij polini en malossi. bij hebo hoor je mij niet klagen die spullen slijten bijna niet, en kwa prijs en POWER zeker niet. waarom geen polini asje? ik heb er geen problemen mee hoor en nog nooit gehad. met carenzi en dopler en die zooi wel al.
tja de speedcontrol is wel een probleem als je niet kan afstellen, en als je het echt niet lukt plaats dan een torkdrive en het is op gelost dan rijd je iedreen er uit. de 2g vind ik perfect je moet gewoon goed kunnen afstellen.
 
Originally posted by area51lover
nee hoor het is gewoon raar dat ik na 1 race nieuwe zuigerveren moest steken en bij malossi juist het zelfde prob de zuigerveren zijn te zacht en de want van de cil is te ruw gepolierd daar door slijten ze zeer snel bij polini en malossi.

Een nicasil-wand word niet gepolierd 8P dat zijn gewoon hoon sporen voor de smering.
 
Een std. NG is, zoals velen al hebben gezegt, niet erg snel. Een MHR-R zal std. een stuk sneller zijn.
Maar als je van plan bent om de cilinder later te laten tunen zou ik zeker weten voor de NG gaan.
De NG heeft een vlinderpoort en de MHR-R een ovale met fluiters.
 
Back
Top