This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

hebo manston cilinder

tom-mbk-machg

mbk mach g
Ik ga een hebo manston cilinder van 50cc kopen en op men mbk zetten. kheb alleen geen idee wat ik er dan nog aan moet doen zodat ie ni kapot gaat. en hoeveel kost een remcode begrensing ongeveer en vinden de flikke dat niet nogal snel?
 
als je die cilinder erop gaat zetten zou ik er niet eens een begrenzer op gooien, aangezien begrenzers troep zijn.

eerlijk gezegd denk ik dat je deze cilinder niet eens moet kopen, aangezien deze cilinder niet zomaar 1,2,3 af te stellen is...

Wat is de rest van de setup?
zodat we kunnen zien of die cilinder uberhaupt wel bij de setup past...
 
als je niet eens weet wat je voor de rest aan je scooter moet doen zou ik niet eens beginnen aan die cilinder

beter koop je een gietijzeren 70cc , bijvoorbeeld een DR70cc..
dat draait minder toeren
makkelijker af te stellen
moeilijker kapot te krijgen
 

idd je weet half niet wat je allemaal moet kopen om het niet snel kapot te laten gaan en goed te kunnen laten rijden
iedereen zegt wel neem 70cc/50cc evo mhr manston etc maar das niet het enige wat je nodig hebt wat je nodig hebt is ervaring een hele dikke portomonee en mensen die je in nood kunnen helpen lef en afstel kunsten

en waarvoor wil je het gebruiken school/werk of sprinten?
 
ik zal zo zeggen, ik ken er weinig van af maar ik kan met bijna alles rijden. kheb met ee kymco 90cc cross gereden, suzuki 250, erna 125 2 takt competitie cross gereden maar kwas het beu om altyd op de parcours te blyven dus hebk deze mbk gekocht. deze ryd goed, trekt degelyk op en het enige dat eronder steekt is een leovince zx chroom uitlaat, zwaardere rolletjes en sproeier geen idee. ik zit dan ook met het probleem dat ik elke morgen voorby flikken moet rijden dus oftewel ga ik hem opvoeren zodatik flikken ineens kan verloren rijden ofwel gwn wat kleine dingetjes. geld maakt niet zoveel uit, wat is dan een goede setup en van die remcode begrensing, ziet ne flik da ni nogal snel zitten?
 
Dr70, 17,5mm carburateur en een gianelli shot / yasuni R

Persoonlijk vind ik begrenzers zelf maar knommel, een beetje slimme wout die heeft dat vaak wel door.
 

dat lukt je zoiezo al niet
grote kerel als je dat lukt met een bijna originele scooter ben je wel een kereltje..

en praat NEDERLANDS en geen Belgisch oid
dat is voor iedereen makkelijker te volgen voor iedereen..

je wilt hard rijden maar geen boete krijgen.. dat is gewoon bijna onmogelijk
dat hoort gewoon bij het hard rijden.. simpel genoeg
 


sterker nog het is onmogelijk hard rijden en geen boete krijgen je loopt vanzelf tegen de lamp aan tis slechts een kwestie van tijd maar ik zou scarrie's raad maar opvolgen 70cc dr 17,5mm dellie yasuni r en p1 vario
 
Aangezien ik lees dat je de politie eruit wilt rijden vind ik 't sowieso al dom om een begrenzer erop te gooien.
Hoe dom denk je dat ze zijn?
Net alsof hun ineens geloven dat hij dan TOCH wel maar 50 reed :X

En als de politie het niet vertrouwd dan laten ze 'm mooi even nakijken en ben je alsnog de lul
Ik raad je gewoon die DR70 aan en als je politie ziet, rij je gewoon rustig en anders aanvaart je gewoon je boete.
 

:L x|

TS heeft zijn antwoord wel denk ik, gewone gietijzeren 70 kopen.
En geen hoogtoerige 50 /70
 
Topicstarter zegt zelf dat hij er niet veel vanaf weet, dus een nieuwe krukas kost een hoop centjes om er in te laten zetten denk ik dan..
Voor een DR70 is een sterkere krukas niet perse nodig denk ik? Beter van wel, maar het kan wel met stnd. as