HeBo Krukas Zonder spiebaan?

Nixske

Red SpeedDevil
hoi..

Ik ben op zoek naar een nieuwe krukas

En heb een Hebo Zonder spiebaan op het oog.

Hierbij zit dan ook een bijpassende vario.

Maar Past een gewoone vario daar dan niet op?

En wat is het nut en het voordeel van een krukas zonder spiebaan

Alvast Bedankt

Gr's Nickske

Advertisement - register to remove this

SebastianE said:
die zijn er volgens mij niet, want hoe wil je dan je krukas vermogen overbrengen, dan gaat alleen je krukas draaien en blijft je vario staan:P

een vario zet je vast doordat je de moer aan draait aan de voorkant , deze zet de koelvin vast , de koelvin de variobus , en de variobus drukt de gradenplaat klem , of er nou spiebanen op zitten of niet , als de afstanden tussen genoemde onderdelen zijn zoals ze moeten zijn zit de graden plaat altijd vast , zo niet zit het of niet goed in elkaar of de moer zit gewoon los...

melf #50 said:
een vario zet je vast doordat je de moer aan draait aan de voorkant , deze zet de koelvin vast , de koelvin de variobus , en de variobus drukt de gradenplaat klem , of er nou spiebanen op zitten of niet , als de afstanden tussen genoemde onderdelen zijn zoals ze moeten zijn zit de graden plaat altijd vast , zo niet zit het of niet goed in elkaar of de moer zit gewoon los...

lijkt me dus niet he, die spiebanen zitten er niet voor niets op, breng jij maar 15 pk over zonder spiebanen op een drukverbinding( dan is het alleen de kracht diet het zooitje vast houdt) die buitenste koelvin

en waarom zijn bij mina dan altijd de spiebanen verrot, k heb hier 6 std krukassen liggen in de oud ijzer ton:+ waarbij dat allemaal het geval is(mina)

Jullie bedoelen alleen een stukje spiebaan waar je halfpoulie zit? zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.. kijk namelijk naar een Peugeot blokje.. heb namelijk ook alleen daar een stukje spiebaan:)

SebastianE said:
lijkt me dus niet he, die spiebanen zitten er niet voor niets op, breng jij maar 15 pk over zonder spiebanen op een drukverbinding( dan is het alleen de kracht diet het zooitje vast houdt) die buitenste koelvin

en waarom zijn bij mina dan altijd de spiebanen verrot, k heb hier 6 std krukassen liggen in de oud ijzer ton:+ waarbij dat allemaal het geval is(mina)

dat de spiebanen kapot gaan ligt aan degene die het monteerd , dat kan niet anders , Polini evo assen , Hebo assen voor piaggio en bijv Peugeot assen zijn ook spiebaanloos , dat blijft prima geklemd zitten...

ik durf mijn gradenplaat wel uit te draaien en zonder spiebanen erop te zetten , zal echt niks mee gebeuren als je m gewoon netjes in elkaar zet en normaal vastdraait...

mhr2006 vario is ook zo goed als zonder spiebanen in de gradenplaat , het zit er meer niet dan wel.. en die blijft ook zitten..

SebastianE said:

Blaat , ze bestaan wel , zelfs de nieuwe Malossi af heeft geen spiebanen @ mina

5312810.jpg

SebastianE said:

Inderdaad ze zijn allemaal achterlijk bij Polini, Malossi en Hebo. Ik denk namelijk dat het heus wel getest is en werkend is bevonden door hun voordat ze begonnen zijn met die krukassen te produceren ;)
En wat Melf #51 zegt het hoeft alleen maar geklemt te worden, de vario zelf glijd ook al over een bus.

RemcoV said:
Blaat , ze bestaan wel , zelfs de nieuwe Malossi af heeft geen spiebanen @ mina

5312810.jpg

ohh deze foto heb ik nog nooit gezien, en ik heb nog nooit gewerkt met peugeot blokken, en er zit wel spiebaan @ de halfpoulie, waarvan ik dacht dat er helemaal niks geen spiebaan op zat op de totale krukas niet

SebastianE said:
ohh deze foto heb ik nog nooit gezien, en ik heb nog nooit gewerkt met peugeot blokken, en er zit wel spiebaan @ de halfpoulie, waarvan ik dacht dat er helemaal niks geen spiebaan op zat op de totale krukas niet
Ze bestaan ook al langere tijd voor Minarelli Horizontaal ;)

Back