Hebo koppeling

Status
Not open for further replies.

gelearea

Dr.Dweep
ik heb zojuist een hebo koppelingetje in m'n scoot gezet, maar trekt nog steeds geen krant van tafel, en toppie valt ook mee is maar 83km/u

misschien heeft iemand nog een idee,
M'n setup is,
Gianelli nr-x, Malossi multivar sport,
met 6.0 grams polini rollen,
hebo koppeling, met de hebo groene trekveertjes en de afstelbare moertjes helemaal op het 3e puntje,
onder de koppeling zit een polini evo 30% drukveer,

Greetz
Niels
 
Advertisement - register to remove this

Goeiedaag, daar ben ik weer, nog steeds helemaal levend na m'n ongelukje,
smile.gif


m'n scooter is er weer was net niet totaloss
wel 3500 piek schade, is gerepareerd en
ik ben nu weer bezig met afstellen,

die 30% evo veer kan wel op je originele poulies hoor!! echt waar zonder dollen
 
Rally, beter lezen hij heeft nl wel gelijk.
Originally posted by Royal Rally:
Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!

Zeker nooit een echt zwaar getunde scoot gezien junior member: Zware drukveer en hele lichte rollers.

Dus een zwaardere drukveer hoeft niet per se te worden gecombineerd met zwaardere rollen....
 
Originally posted by Razkin:
Rally, beter lezen hij heeft nl wel gelijk.

OK dat ene deel is wel waar, maar het is onzin dat je per definitie zwaardere rollen moet monteren als je een zwaardere drukveer plaatst.

Als voorbeeld dan de scooter van Gijs (die extreme Speedake) Hele zware drukveer, maar ook hele lichte rollers. Ik sprak hem op staphorst. Hij had 2,7grams rollen, maar die waren eigenlijk nog iets te zwaar.
Dat allemaal om dat ding maar op toeren te houden.
 
Is geen onzin, als je een goed afgestelde scooter zou nemen en daarvan enkel en alleen de drukveer veranderd(stugger), dan kan ik je et 100% zekerheid zeggen dat er zwaardere rollen in moeten.
Originally posted by Royal Rally:
OK dat ene deel is wel waar, maar het is onzin dat je per definitie zwaardere rollen moet monteren als je een zwaardere drukveer plaatst.

Als voorbeeld dan de scooter van Gijs (die extreme Speedake) Hele zware drukveer, maar ook hele lichte rollers. Ik sprak hem op staphorst. Hij had 2,7grams rollen, maar die waren eigenlijk nog iets te zwaar.
Dat allemaal om dat ding maar op toeren te houden.

 
Originally posted by Razkin:
Is geen onzin, als je een goed afgestelde scooter zou nemen en daarvan enkel en alleen de drukveer veranderd(stugger), dan kan ik je et 100% zekerheid zeggen dat er zwaardere rollen in moeten.

Als je het zo stelt heb je 100% gelijk ja.
 
hEY IK WEET NIET waar we over lullen, maar je rollen en je drukveer hangen van elkaar af. Dus als je een sterkere drukveer neemt moet je ook zwaardere rollen nemen. Dus 6 gram is helemaal niet zwaar voor een 25% drukveer. Maar die drukveer slaat nergens op, neem polini zilver of goud en ga dan afstellen!
 
Originally posted by nivvle:
hEY IK WEET NIET waar we over lullen, maar je rollen en je drukveer hangen van elkaar af. Dus als je een sterkere drukveer neemt moet je ook zwaardere rollen nemen. Dus 6 gram is helemaal niet zwaar voor een 25% drukveer. Maar die drukveer slaat nergens op, neem polini zilver of goud en ga dan afstellen!

Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!

Zeker nooit een echt zwaar getunde scoot gezien junior member: Zware drukveer en hele lichte rollers.

Dus een zwaardere drukveer hoeft niet per se te worden gecombineerd met zwaardere rollen....
 
Ik heb oiok een Evo drukveer op het moment, en hij rijdt wel lekker zonder dooie punten. Maar ik heb het gevoel dattie niet helemaal lekker is. Als ik tussen autos rijd met 50, geef ik dus heel weinig gas, en dan maakt ie een beetje raar geluid, als ik dan gas terugnemen, blijft ie lopen, lijkt dus net of je nog een heel klein beetje gas geeft...
Als je dan remt, valt ie vanzelf weer in het stationair toerental.

Ook als ie zeg maar blijft hangen (neit gevaarlijk hoor btw) en als je dan een stootje gas geeft, valt ie oo kweer goed terug... Beetje vaag allemaal.

Misschien issie toch niet zo heel erg geschikt voor originele achterpoelies?
 
Originally posted by Sjoerdyo:
Ik heb oiok een Evo drukveer op het moment, en hij rijdt wel lekker zonder dooie punten. Maar ik heb het gevoel dattie niet helemaal lekker is. Als ik tussen autos rijd met 50, geef ik dus heel weinig gas, en dan maakt ie een beetje raar geluid, als ik dan gas terugnemen, blijft ie lopen, lijkt dus net of je nog een heel klein beetje gas geeft...
Als je dan remt, valt ie vanzelf weer in het stationair toerental.

Ook als ie zeg maar blijft hangen (neit gevaarlijk hoor btw) en als je dan een stootje gas geeft, valt ie oo kweer goed terug... Beetje vaag allemaal.

Misschien issie toch niet zo heel erg geschikt voor originele achterpoelies?

Dan doe je toch iets vekeerd, want een evo drukveer past namelijk helemaal niet icm originele achterpoulies, eppo.


------------------
Warning: official listmember. We like it fast.
 
Toch heb ik ook een evo drukveer in m'n scoot gehad op de originele poulies!,
heb het doosje hier voor me liggen!

erstaat op het etiketje minarelli evolution
koppelingsdrukveer polini evo

duss.
 
Originally posted by gelearea:
Toch heb ik ook een evo drukveer in m'n scoot gehad op de originele poulies!,
heb het doosje hier voor me liggen!

erstaat op het etiketje minarelli evolution
koppelingsdrukveer polini evo

duss.


Ja op mijn doosje ook van me Polini 30%

Volgens de dealer is alleen het materiaal anders meet niet, dus passen doet het dan sowieso.

Alleen het materiaal van die veer lijkt cheaper dan van me 7% en 15%. Die 30% lijkt echt van goedkoop "ijzerdraad". (kopse kant is paars)
 
Heb je wel eens een evo drukveer vergeleken met een gewone polini drukveer? De diameter van de evo drukveer is wel een paar cm groter. Zou dus alleen op de polini (evo)speeddrive moeten passen...
 
daarom worden er verschillende drukveren verkocht met verschillende diameters kijk alleen al bij piaggio daar zijn 2 diameters en als je op het malossi kaartje kijkt zie je ook verschilende diameters staan
 
Originally posted by EdvolutioN:
Dan doe je toch iets vekeerd, want een evo drukveer past namelijk helemaal niet icm originele achterpoulies, eppo.



Eppo zeg jij maar tegen je vader.

Ik weet toch zelf ook wel wat ik in me scoot stop.

Het is een +30% Polini drukveer, en das normaliter een Evo drukveer. het staat op het doosje zoals er al werd gezegd. Ik
 
Originally posted by Sjoerdyo:
Eppo zeg jij maar tegen je vader.

Ik weet toch zelf ook wel wat ik in me scoot stop.

Het is een +30% Polini drukveer, en das normaliter een Evo drukveer. het staat op het doosje zoals er al werd gezegd. Ik

Ik wat...?
 
Nou zal ik het dan zo zeggen:
Ik heb een polini evolution drukveer (helemaal goud, niks paars ofzo) en bij mij past die dus NIET in mijn originele achterpoulies. Het zou misschien kunnen zijn dat meneer polini verschillende uitvoeringen van de evo drukveer op de markt heeft gebracht of dat er verschil zit in de achterpoulies van verschillende Aprilia's.

En sjoerdyo, jij moet niet zo'n grote mond hebben, we hebben het hier btw wel over horizontaal en niet verticaal. (voor zover er verschil in zou zit)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top