Hebo koppeling

Status
Not open for further replies.

gelearea

Dr.Dweep
ik heb zojuist een hebo koppelingetje in m'n scoot gezet, maar trekt nog steeds geen krant van tafel, en toppie valt ook mee is maar 83km/u

misschien heeft iemand nog een idee,
M'n setup is,
Gianelli nr-x, Malossi multivar sport,
met 6.0 grams polini rollen,
hebo koppeling, met de hebo groene trekveertjes en de afstelbare moertjes helemaal op het 3e puntje,
onder de koppeling zit een polini evo 30% drukveer,

Greetz
Niels
 
Advertisement - register to remove this

Waar trekt ie niet goed? tot de 30 of juist na de 30km/u?? heb je bij de vario ook een andere halfpoelie en v-snaar of nog steeds de orig. sooi??
 
Nog steeds originele poulies en originele snaar,

dat optrekken is heel vreemd je hoort en voelt hem niet op toeren komen hij loopt gewoon in een keer door, tot de 30 trekt ie matig daarna ook nog, als ik dan een heel eind heb gereden, en ik trek vanuit stilstand op wil ie soms helemaal niet op toeren komen, en loopt ie maar tot 35-40 en niet hoger,
 
Ok dan ga ik vandaag, een ventivar halen,

maar maakt een v-snaar echt zoveel uit trouwens die ventivar ook,
want dat is toch alleen voor koeling?

ik heb trouwens geen idee welke sproeier ik erinheb zitten, komt omdat een hele tijd geleden, m'n dealer m'n uitlaat eronder heeft gezet (heb ik meteen laten doen toen ik m'n 500 beurt had) ik zit nu al weer aan de 6700km anyways dit was dom van me om dit door m'n dealer te laten doen, maar in ieder geval,

Die druk veer was aardig pittig, misschien een andere?

Greetz
Niels
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Als je om te beginnen eens uitlegt waarom er 6 grams rollen inzitten...

Ik schat dat je tussen de 4,0 en 4,5 gr moet zitten...

Greetz.
4,5 grams rollen in zijn vario??? ik rij met 70cc en 6 grams rollen in de multivar, 4,5 is voor zijn setup wel erg licht hoor
smile.gif
 
Originally posted by JohnB:
ja maar hij rijdt niet met een 70cc en jij wel die heeft wat meer vermogen om dat zwaardere gewicht rond te krijgen.

daar gaat het niet om, ik reed namelijk met standaard cilinder en gianelli metal met 4,5 en 5 gram rollen,. dan lijkt me 4,5 gram in een 'race-vario'
tongue.gif
wat licht
 
Ik ben net 15km gaan rijden naar m'n werk, over de dijken, maar z'n top ligt op de 84 en
da's niet de bedoeling, toen ik gister m'n vario vol had zitten met 4.4 reed ie helemaal niet goed dus vandaar dat ik die 6grammers erin had gedaan,

ik heb ook nog 4.1-5,1 combo geprobeerd maar dit was ook niet echt goed,

heeft er iemand ervaring met de hebo koppeling, de afstelling bij mij van de koppling is met groene hebo trekveertjes en
de afstelling van de koppeling staat op het 3e puntje,

zou het kunnen zijn dat ik een lichtere drukveer erin moet zetten 15%? misschien

of andere trekveertjes (de blauwe die ook extra bij m'n koppeling zaten?)

Greetz
Niels
 
Neem inderdaad de Polini 15% drukveer ik had eerst ook de 30 daarna de 15 erin reed beter
en ik denk rond de 4,2 gram dat je moet zitten !!!!!

Simon


[This message has been edited by Aprilia SR Rules (edited 06 May 2001).]
 
Ten eerste door een koppeling ga je niet harder!
Ten tweede over wat voor scoot hebben we het (gilera stalker/runner/typhoon?) niet dat het veel uitmaakt maar ja is wel leuk om te weten...
Ten derde probeer zelf eens een beetje door te kloten met rolletjes en drukveer enz. en ja afstellen kost tijd!
 
Originally posted by enrico:
Ten eerste door een koppeling ga je niet harder!
Ten tweede over wat voor scoot hebben we het (zal wel een area zijn! (VDM topic iets voor jouw?))niet dat het veel uitmaakt maar ja is wel leuk om te weten...
Ten derde probeer zelf eens een beetje door te kloten met rolletjes en drukveer enz. en ja afstellen kost tijd!
 
Het gaat om een Area51, ik weet dat een koppeling niet veel met een hogere snelheid te maken heeft, maar wel met de trekkracht en daar ging het met eigelijk om, verder
heb ik vandaag nog een stuk gereden en viel me erg op dat als ie koud is (niet koud maar net goed warm om vol gas te rijden) trekt ie sneller, en na een kleine 10km te hebben gereden merk je dat ie niet goed meer pakken wil (denk de koppeling) dan hoor je laage toeren, en pas na een seconde of 2-3 begint ie pas weer door te trekken, ik ga straks even een andere drukveer proberen, heb op dit moment geen 15% veer, maar misschien weet iemand hoeveel procent de drukveer is die bij de malossi multivar sport word geleverd is, die heb ik namelijk nog wel liggen, en daar ga ik het ook ff mee testen!,

heeft iemand nog verder een idee over dat ie als ie goed warm is niet meer wilt trekken?
koeling misschien?, toch maar beter een andere ventivar kopen?

ik ga trouwens deze zomer m'n scooter verder goed tunen, met de dr70cc cilinder getuned, yasuni R, 19mm do carb. en yamashi pen12 krukas, is het dan ook misschien nog slim om m'n secundaire en primaire vertanding te veranderen?


Greetz
Niels
 
Hmmz.. icq deed wat vaag, maar witte malossi drukveer moet aardig goed zijn
smile.gif


[This message has been edited by NastroAzzuro (edited 07 May 2001).]
 
Originally posted by enrico:
Ten eerste door een koppeling ga je niet harder!
Ten tweede over wat voor scoot hebben we het (gilera stalker/runner/typhoon?) niet dat het veel uitmaakt maar ja is wel leuk om te weten...
Ten derde probeer zelf eens een beetje door te kloten met rolletjes en drukveer enz. en ja afstellen kost tijd!

Hehe...iemand die het begrijpt.
Probeer andere trekveertje en LICHTERE rollen!
Misschien kan je zelfs een Malossi geel proberen, je moet gewoon geduld hebben met afstellen en anders moet je hem maar naar je dealer brengen.
Overigens, een Area is zwaar en groot dus die topsnelheid kan aardig kloppen...
 
ok dan ga ik dat proberen strax, eerst ff de witte veer proberen, met de groene veertjes, koppeling stand op puntje 1 dus op 3000toeren, en 4,1 - 4,4 grams roller
 
nou gisteravond dus die drukveer veranderd plus het toerental op de koppeling veranderd

ik heb nu 4,1-4,4 grams rollen in m'n vario
witte malossi drukveer
groene hebo trekveertjes

maar rijd dus nog steeds kut!

dus vanavond ga ik weer verder

iemand nog andere ideen?

greetz Niels
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top