je moet kruislings meten , ongeveer tussen de uitlaatpoort en bovenkant in , dus over de uitlaatpoort en over de spoelpoorten meten , en dan ook onderin nog eens net onder de spoelpoorten kruislings..
en je MOET eerst een zuiger hebben , of je moet de micrometer(buitentaster) instellen op exact 47,6 , en dan de cilinder meten , dan kun je kijken hoeveel speling er op zit ten opzichte van de std boring , stel je wilt met een speling van 6 honderste (bijv.!!) rijden en je hebt al een speling op de cilinder van 1 honderste ben je een zuiger nodig die 5 honderste kleiner is dan dan de cilinder dus..
maar dan weet je nog niks eigenlijk IMO , ik vind dat als je het goed wilt doen dat je gewoon verschillende zuigers moet meten en dan kijken welke de beste speling heeft.
@SF2B , wat is er mis met een C16 @ manston 1 dan? dat loopt ZEER goed , zeker voor op straat kun je er een degelijk beest van maken!!
de inlaat is perfect met een std spruitstuk icm 21mm , dat past heel erg goed en werkt ook nog prima , dus waarom zou je dan een ander spruitstuk nemen?