Hebo 50cc manston

  • Thread starter Thread starter MHR team zip
  • Start date Start date
M

MHR team zip

Guest
hallo,

Ik heb een week geleden een hebo 50cc manston gekregen (nieuwe) alleen zonder pakkingset en handleiding.

mijn vraag is of iemand weet hoeveel mm quish de 50 manston afgesteld moet worden.

ik weet niet of de bronze kop net als de manston 2 aangepast moet worden zodat het op euro 95/98 rijd zonder dat het gaat pingelen.

heb iemand enig idee met wat voor uitlaten ik met die 50 manston kan rijden?? ik heb totaal geen ervaring met 50cc race cilinders dus ik zou niet weten met wat voor uitlaten ermee gereden kan worden.

bedankt alvast voor de reactie's;)
 
Advertisement - register to remove this

bedankt voor de info, ik had altijd wel gedacht dat de c20/21 meer voor de inhoud van 70cc berekend waren maar dat is taboe?

ik weet niet of er veel verschil in zit kwa inhoud 50 of 70cc om een uitlaat te berekenen
 
De cilinderinhoud maakt zeker uit voor de berekening van een uitlaat.

Het is uit de praktijk gebleken dat de yasuni's het goed doen op een hoogtoerige 50cc.
Ze zijn ontworpen voor 70cc, waar ze het ook goed op doen.
 
de kop kun je gewoon std laten en met super 98 rijden , squish op 0,6 ..

dan moet dat wel goed gaan , eventueel kun je de kopinhoud voor de zekerheid meten.

ik persoonlijk zou zeggen neem een uitlaat die specifiek voor 50cc is gemaakt , er zijn overigens ook nog wel uitlaten te koop specifiek voor 50cc uit de racerij en staan links en rechts wel te koop.

uitlaten die uit de winkel voor 50cc zijn die het goed doen zijn o.a. de team 50 pijp en evo50 pijp iig.

maar met alleen een cilinder en uitlaat ben je er nog niet , zou wel zorgen dat de rest er omheen ook goed is.
 
bedankt voor de de informatie jongens;)
aan de overige onderdelen heb ik een hebo racing as en ik heb keuze uit een 17,5, 19 en 2x 21 phbg carburateur.

de ontsteking heb ik nog orgineel met een Top Performances bobine maar ik weet niet of daar aan voldoet?

anders kan ik altijd nog een goede 2e hands HPI 2006 kopen waar ik zeker van weet dat die goed is.
 
zou een 19mm nemen ,maar dan wel een Team versie of een std 19mm met andere setting.

heb je de krukas al? want imo is het een vrij dure krukas die niks meer biedt..

een originele onsteking wil , ik heb daar zelf op straat met evo50 setup ook wel mee gereden ,maar perfect vind ik het niet , de top performances rommel doet niks..

HPI is leuk maar zou m wel even laten controleren.

verder ff goed membraan erin (imo Malossi MHR)

en je aandrijving goed voor elkaar maken , goeie vario e.d. en langere vertanding iig.
 
ik heb helaas een 19mm met standaard fabrieks specificaties maar ik heb 1 van de 2 21mm een malossi versie ervan. er zaten wel andere andere dingen als bij de normale 21mm zoals, W16 gasnaald, gasschuif 50 en de stationair sproeier was 48 geloof ik.

alleen die carburateur was eigelijk voor minarelli verticaal blok bedoeld maar ik weet niet of dat echt veel zal uitmaken?

ik heb een malossi vl11, hebo membraan en genoeg standaard membranen liggen met carbonnen plaatjes erop.


ik weet wel dat het bij snellere setups zoals deze wel merkbaar verschil is maar tussen een vl13 of 1 van mij membranen?

overigs heb ik de hebo racing al in mijn bezit en die heb ik al een tijd geleden samen met nog wat leuk spul overgekocht voor een prikkie. hij is wel gebruikt en heeft een warmloper meegemaakt. verder zit er normale speling op de big end op zoals van zijwaards als boven en onderwaards. het enigste wat ik eigelijk mist is het tandwiel voor de water/olie pomp. en dat maakt het wel wat moeilijker om te vinden om er geen spie banen in zitten.
 
idd , zo'n setting , en dan naaldbuis Au 262

VL11 kun je wel mooi gebruiken.

VL13 is uiteraard een stukje mooier maar niet perse merkbaar.

persoonlijk zou ik gewoon een nieuwe as nemen , omdat je eigenlijk van een gebruikte as niet veel mag verwachten ,en zeker niet als ie al wat heeft meegemaakt. en het is en blijft natuurlijk altijd kut dat het een kale tap is dus je moet altijd aanpassen..

en een krukas kun je niet zo even verwisselen ,en vergis je niet in een 50cc , als het ding behoorlijk loopt krijgt de krukas echt wat op zijn donder.
 
ja die A262 naaldbuis zit er ook in. ik zal de vl11 membraan gebruiken, heb even nieuwe carbonnen plaatjes erop gedaan dus dat zit wel goed.

over de hebo racing, ja je hebt wel gelijk over de glade tap. en wat voor vario past nou op on gladde as? de enigste die ik kan bedenken in de polini evo vario set.

zal power 1 krukas een goede keus zijn?
 
Last edited by a moderator:
we zien het wel als het blok op de testbank bij kees veldt gaat:P kan er wel op terug komen als het zover is voor de liefhebbers.

nu is het hard werken en alles compleet maken

ik weet voldoende informatie, bedankt allemaal voor de hulp. ik zal de uitslag van de testbank posten;)( zal rond december worden)
 
denk dat Kees Veldt ook wel weet hoe het allemaal moet zijn en je dus ook wel kan vertellen wat je moet doen ;)

gewoon iig beginnen met het netjes opbouwen van het blok , de cilindertimingen , kopinhoud e.d. meten etc.
 
ja ik ben toevallig net bij hem geweest nieuwe, power1 asje gehaald, lagers enz enz gekocht en ik had het hem ook al die dingen gevraagd. daar wist hij wel antwoordt op + 1 uur uitleg:P gaat goedkomen

0,55mm squish voor op straat hij zei dat ik op zijn exstreemst 0,40mm kon doen. maar dat raadde hij mij af.

bronzekop laten uitdraaien maar dat moet nog gebeuren want ik had het kopje niet bij me.

orginele ontsteking kan maar het liefst een HPI ontsteking of een ignitech ontsteking.

hebo 50cc racing uitlaat of een mooie 2e handse opmaat gemaakte uitlaat van de sobw 50cc klasse halen. of zelf eentje op maat laten maken.

power1 krukas was goed zei hij voor op de hebo 50cc manston
 
0,7 voor op straat komt mij beter voor , maar dat ligt ook weer aan de kopinhoud.

een scooter die op straat rijdt zal over het algemeen langer volgas lopen en krijgt dus het bigend meer op zijn kloten , daarom zeg ik liever iets te ruim zetten dan te krap.

ik zou eerst de inhoud van de kop eens bekijken voordat je m uit draait , mischien is ie zelfs wel te ruim..

uitlaat is gebruikt nog wel te vinden , ook goeie uitlaten voor jouw setup.

ik gebruik zelf graag de Malossi onsteking , gewoon omdat het een makkelijk ding is en goed. HPI vind ik vrij iritant zo zonder spie en ze sporen ook niet altijd...

Ignitech is leuk , maar dan zit er vrij weinig gewicht aan je krukas.

Powerone , Doppler kan allemaal..

ik gebruik zelf de Malossi MHR RHQ met 85mm drijfstang , dat kan dus ook nog.
 
hij zei ook dat 0,55mm extreem is voor op straat en je kan 0,40mm op zijn exstreemst doen. als je het safe wil doen 0,65 a 0,70mm. ja je kan niet veel overal vol gas blazen door de stad waar ik woon. ik zal wel veel met het gas gaan spelen wat ik prachtig vind:D

ja als ik een keertje bij lekker weer eventjes erop wil rijden nij lekker weer zal ik wel stukken op de dijk pakken om effe te proberen om die wegracers bij te houden dusja lange stukken volgas kan ik niet vermijden.

ik heb nog niet de inhoud van me kop berekend, maar ik denk dat je al gauw op een volume van 5cc zit

et-hr4000321mr.jpg
 
Back
Top