Hebo 50cc manston

• Thread starter Thread starter MHR team zip
  • Start date Start date
M

MHR team zip

Guest
hallo,

Ik heb een week geleden een hebo 50cc manston gekregen (nieuwe) alleen zonder pakkingset en handleiding.

mijn vraag is of iemand weet hoeveel mm quish de 50 manston afgesteld moet worden.

ik weet niet of de bronze kop net als de manston 2 aangepast moet worden zodat het op euro 95/98 rijd zonder dat het gaat pingelen.

heb iemand enig idee met wat voor uitlaten ik met die 50 manston kan rijden?? ik heb totaal geen ervaring met 50cc race cilinders dus ik zou niet weten met wat voor uitlaten ermee gereden kan worden.

bedankt alvast voor de reactie's;)

Advertisement - register to remove this

bedankt voor de info, ik had altijd wel gedacht dat de c20/21 meer voor de inhoud van 70cc berekend waren maar dat is taboe?

ik weet niet of er veel verschil in zit kwa inhoud 50 of 70cc om een uitlaat te berekenen

De cilinderinhoud maakt zeker uit voor de berekening van een uitlaat.

Het is uit de praktijk gebleken dat de yasuni's het goed doen op een hoogtoerige 50cc.
Ze zijn ontworpen voor 70cc, waar ze het ook goed op doen.

de kop kun je gewoon std laten en met super 98 rijden , squish op 0,6 ..

dan moet dat wel goed gaan , eventueel kun je de kopinhoud voor de zekerheid meten.

ik persoonlijk zou zeggen neem een uitlaat die specifiek voor 50cc is gemaakt , er zijn overigens ook nog wel uitlaten te koop specifiek voor 50cc uit de racerij en staan links en rechts wel te koop.

uitlaten die uit de winkel voor 50cc zijn die het goed doen zijn o.a. de team 50 pijp en evo50 pijp iig.

maar met alleen een cilinder en uitlaat ben je er nog niet , zou wel zorgen dat de rest er omheen ook goed is.

bedankt voor de de informatie jongens;)
aan de overige onderdelen heb ik een hebo racing as en ik heb keuze uit een 17,5, 19 en 2x 21 phbg carburateur.

de ontsteking heb ik nog orgineel met een Top Performances bobine maar ik weet niet of daar aan voldoet?