hebben Minarelli horizontaal en Peugeot horizontaal gelijkenissen?

DinanDinan

New Member
Ik heb onlangs een oude beun Peugeot Ludix 12'' blaster uit 2009 gekocht. Het blok liep bagger en het krukas moer zat op het krukas gelast:coldsweat:.

Dus ik heb het zielige blokje er onder weg gehaald en de schade even bekeken. Ik moet een nieuw krukas, krukaslagers, keeringen, pakkingen... het hele zooitje dus.

Maar de vraag is dus.. Kan ik Minarelli onderdelen op het peugeot horizontaal blok zetten? Zoals een minarelli krukas? en een minarelli cilinder?

ik wil het blokje flink opf*cken dus ik zou ook graag willen weten welke lagers ik zou moeten nemen voor een snelle 70cc setup.

Ik heb al een power one vario, en de koppeling heeft een rode malossi drukveer en witte malossi trekveertjes. daarnaast heb ik ook al een gianelli terugloper (ook van mina hori) die pastte op de originele peugeot cilinder.

met vriendelijke groeten,

Dinan
 
Advertisement - register to remove this

Hoi 2maalDinan,
Vermoedelijk zul je vaak te horen krijgen dat je het Peugeot blok kunt laten voor wat het is als je flink wilt op*#&-en. Daarbij zul je horen dat je beter kunt gaan voor een Minarelli. Heb je de Minarelli onderdelen al liggen?
vwb lageradvies: C3.
Groet,
 
Als je gaat tunen, pak dan in ieder geval geen Peugeot.
Die dingen zijn een drama om af te stellen met bijv een 70cc.
Lekker origineel laten die dingen en wil je opfokken pak dan een Minarelli blok zoals Harr ook al aangeeft.

Volgensmij zijn onderdelen wel beetje soortgelijk. Luchtfilter enzo is zelf hetzelfde als bij minarelli.
Koppeling en dergelijke ook allemaal t zelfde als ik het goed heb. Maarja volgensmij is het allemaal hetzelfde, Piaggio, minarelli, gy6. Allemaal de zelfde koppeling diameter als ik me niet vergis (107)
Cilinder en krukas durf ik niet te zeggen maar lijkt me sterk.
 
Krukas van peugeot en minarelli zijn helaas niet hetzelfde.

Krukas van peugeot horizontaal lijkt wel veel op die van vertikaal euro 2, durf alleen geen uitspraak te doen of dat die onderling passen (vermoed van niet)


Peugeot drama en 70cc is alleen bij vertikaal blok zo. Bij horizontaal blok is de inlaat gigantisch verbeterd, en het luchtfilter heeft ook veel meer volume. Wat je eraan gaat winnen? Waarschijnlijk dat het op dat blok wel gaat lopen, wel met een veel hogere benzine verbruik vermoed ik.


Of minarelli h op Peugeot H past is niet te zeggen.. Ophanging zit aardig in de buurt, maar breedte zou kunnen afwijken zodat het nog niet past.

Ook moet je niet vergeten dat de ontsteking van minarelli en peugeot horizontaal niet uitwisselbaar zijn.
 
Back
Top