Heb ik nu een probleem??

aeroxalmelo

Well-Known Member
Hallo mensen ik ben mijn blokje aan het reviseren
ik heb alles alweer nieuw gekocht,

Skf lagers c4 + kering set
pakking
andere lagers
bouten
moeren
egt alles zeg maar


Maar nu
Ik kijk in mijn cilinderwant
Zie ik bij mijn uitlaat poor aan bovenkant en onderkant
dat bij de uitlaatpoort de zuigerveren een heel klein hapje er uit hebben geslagen

1mm maar maar kan ik dit zelf weer netjes met een dremel bijwerken en tot hoever mag ik gaan voor dat mijn zuigerveren constant er op gaan happen en steets weer nieuw zuigerveren moet gaan kopen

mvg jordy.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Watvoor cilinder is het? Het is namelijk vervelend als je het nu "goedkoop" probeert te repareren, dat ie straks weer hapt daar en je weer met de ellende zit.
 
Vraag is eerder waarom je zuigerveren dit hebben gedaan.
Is wss meer mis met de cilinder en is dit het gevolg ervan.

Dus je kan de beschadiging wegwerken, maar de volgende zuiger gaat mss gewoon weer happen.

1mm van de uitlaatpoort wegfrezen heeft wel een DRASTISCH gevolg in de timing van de uitlaatpoort. Al dan niet gunstig, hangt ervan af wat je wil en over welke cilinder het gaat.
 
Watvoor cilinder is het? Het is namelijk vervelend als je het nu "goedkoop" probeert te repareren, dat ie straks weer hapt daar en je weer met de ellende zit.


Het gaat om stage 6 streetrace maar het komt om dat een sukkel de zuiger er verkeert om in had gedaan:S maar is egt heel weinig en ik heb al wel gewoon weer gereden mer dit probleem niks aan de hand maar het ziet er niet uit en tja als ik bezig ben met me blok gaat me cilinder er ook achteraan ;-)
 
Last edited:
Tja is moeilijk te zeggen ... moet je eigenlijk zien. Natuurlijk is het niet ideaal als je cilinder hoe dan ook beschadigd is.. Mocht je er toch aan gaan frezen houdt dan wel de poortvorm zo veel mogelijk orgineel. Beter laat je hem even afwerken bij een Tuner als je op Safe wil gaan!
 
Back
Top