This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Have a "brake"...

Bart Nrg Mc2

Well-Known Member
Heeft iemand hier eigenlijk ervaringen met;

-een andere remschijf, iets als Braking Oversized...
-een andere remklauw...
-andere remleidingen...
-Malossi remblokken (beter als EBC e.d.?)...

Was er een grote prestatieverbetering in remgedrag, en hoe verliep de montage?
Verder ff wat het gekost heeft...

Greetz.
 
Malossi schijf --> 250 geloof ik
Goodridge stalenremslang --> 80/100
Malossi blokjes ---> ?
malossi schoentjes ---> ?

IK REM IEDEREEN ERUIT!


Nee, echt, hij remt als een megool...

montage, simpel...gewoon ff logisch nadenken
 
Nee, daarom; die van mij remt NIET als een mongool (lees; Aerox
)...

Wat de montage betreft, ik ben niet lomp ofzo, maar die schijven zetten ze nog weleens vast met hittevaste Lock Tide; maar is dat bij Piaggio niet zo?

Greetz.
 
OOKII30 Braking remschijf kost 260 gulden
en de duurste malossie remblok kost maar 60 gulden hoogstens. en die blokjes zijn wat zachter zodat je nog meer druk kunt uitoefenen. dus ik zou voor die kiezen als je nieuwe moet halen.

maar dan heb ik ook nog een vraagje....
de mijna remt wel (voor schijf) toen ik hem kocht helemaal niet maar er zat geen vloeistof in helemaal leeg. dus ik heb hem ongeveer 20min zitten ontluchten. en nu hebt ik wel redelijk druk dat hij lekker remt maar nog niet zoals het hoort.
komt dit dat ik nog langer moet ontluchten dat er toch nog lucht ergens zit. of is er iets niet goed ?

hebben jullie verder nog tips over dat ontluchten ?
 
Er zit nog lucht in waarschijnlijk jah...

Ik heb ooit is een verhaaltje getypt over het ontluchten van je remsysteem, moet je ff zoeken op het forum...

Owja, Goodridge remblokken zijn vergelijkbaar met malossi blokjes, maar een stuk goedkoper. SBS moet je niet nemen, dat piept als een gek.
Van Malossi zijn er trouwens meerdere soorten blokjes te verkrijgen, nl de gewone, en de mhr blokjes ofzo, die MHR blokkies remmen nog beter, maar slijten ook heel snel.

Schijf eraf halen? Inbus erin, een paar flinke tikken erop, veel kruipolie en dan met een goedpassende inbus de bouten eruit draaien...
 
Weet eriemand toevallig over er voor een speedfight oversized remschijven zijn, en hoeveel die kosten??
Ik zit namelijk af en toe een beetje te twijfelen over een andere remschijf. Bij m'n orginele remschijf zit er namelijk een klein beetje slag in, waardoor af en toe mijn stuur een beetje gaat trillen.


------------------
Peugeot Speedfight Ac '98 : Gianelli Metal, Hebo race-koppeling, Malossi gele drukveer, Polini V-snaar, Mallossi Multivar, DR70,enz.
 
Originally posted by Jasper:
290?! w00t! is dat standaard?!?!?!

yep die zijn standaard.het zijn trouwens brembo's(daar zijn mijn klauwen van dus ik neem aan dat de schijven daar dan ook van zijn),ze roesten trouwens wel als de ziekte.
 
ik heb volgens mij AJP remmen, remt wel flex, met een beetje druk op mijn achterrem kan je al blokkerend door de bocht
niet dat ik dat in de bocht doe hoor............ voorrem is trouwens ook perfecto
 
Ik heb Malossi schijf, stalen Goodridge leiding, kevlar Goodridge blokken en Runner handels op mijn ZipSP..alleen nog niet getest.

Die Runner handels hebben een langere slag = beter te doseren...
 
Originally posted by Arne@Piaggio:
Ik heb Malossi schijf, stalen Goodridge leiding, kevlar Goodridge blokken en Runner handels op mijn ZipSP..alleen nog niet getest.

Die Runner handels hebben een langere slag = beter te doseren...


/Joel mode/

remSLANG!

\Joel mode\


------------------
All your base are belong to us!