Happy sonic to you

Martyn_

Well-Known Member
Daar wassie weer:W

Het begint weer te kriebelen om wat leuks te bouwen, ditmaal een sonic met kort blok.

Wat nostalgie:
De Zip, altijd gezeik met de Speed gehad, 2 wandjes verder toen heb ik alles verkocht.
14wqfes.jpg


Toen begon het weer te kriebelen:W, Heb ik een blokje laten maken bij Heiko. Was allemaal leuk 2x mee gereden op straat, wederom weer een ramp seizoen om privé redenen.
2zhh84w.jpg


Daarna nog even een sprintframe gereden, maar dat is 3x niks. Geef mij maar een SCOOTER:~

Dus, toen zag ik dat John een Sonic AC verkocht voor weinig dus die heb ik opgehaald, is ooit bij EPC in elkaar gezet en dat kon je direct zien, typisch Limburg:7

x5pjlf.jpg


Deze had ik opgeknapt, alleen in goede staat bieden ze nog niet genoeg dus ik maak er een Project van.
Frame kaal gemaakt, de orginele balhoofd laten afdraaien en het kroonstukje van Bace gekocht
2d0gx6s.jpg


Achterstaafje laten maken voor Jordi, ook heb ik weer een straalkast tot mijn beschikking waar het blokje Zaterdag ingaat.
2zz0x1d.jpg


Dit is een beetje de opbouw, dit project is gestart om wat resultaten van de Big Evo 70 te laten zien, ik ga niet stiekem lopen doen.

De plannen zijn dus een Polini Evo sonic te bouwen, en om veel te gaan testen. Ook met de ignitech dus wat wordt veel banken in Harderwijk:)

Volgende update zal de verder opbouw zijn, kan even duren want ik ga verhuizen.

gr


Zo maar weer eens wat laten zien!

Frame ben ik tevreden genoeg over, en ik heb weer wat laten maken door Jordi.

Bella velgje gekocht, vaste lagers in gezet
Velgjes alvast in de primer gespoten, volgende week heb ik de spuitcabine weer dan worden ze in kleur gespoten.

Ik zoek ook nog iemand die de velgjes voor een erg zacht prijsje 'netjes' kan afdraaien!

Morgen gaat het blok eronder vandaan, het spul bewerken daar volgen vanzelf wel foto's van in de loop vd maand

adios
Oja koperren busjes is alleen voor de maat:7
2dhsda0.jpg


spyzh5.jpg


10xfpyv.jpg


Maar weer wat laten zien van de sonic,

Toch maar besloten om de nieuwe Big Evo 70cc te gaan rijden, dus deze gekocht, daarbij gelijk een nieuwe rhq85mm en een lang carter naar heiko gestuurd voor wat tune werk.

Het blokje is getuned volgens de voorschriften van Polini, dus ik moet ook een polini membraam gaan aanschaffen.

Hier wat foto's

Zoals je ziet heb ik de achterkap aan elkaar gemaakt, en dit zal 1 deel carbon of polyester worden.
2vt76ti.jpg


Ook een Stage6 tellertje gekocht, kijken of het bevalt*D
14dpyip.jpg


Ook heeft heiko de achtervelg afgedraait, deze heb ik gelijk op de draaibank gepolijst, en een Sava bandje om te testen
2v1ueer.jpg


De krachtbron, zal getest worden met een C21 en de big evo pijpen
1onh93.jpg


Stage6 dekseltje, met 13/44 even kijken wat dit doen met 10inch en 70kg van mezelf
117xnjb.jpg


En mijn lasje:~, achterstaaf is gewoon een 12mm buigijzer uit de bus geplukt:p
2z85k6q.jpg


Ik hoop snel wat nieuws te update want ik wil graag weer eens knalle

oooi

Sponsored by
HT Tuning
Scootershoppen.nl
Helmwinkel.com
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat ding is nooit bij epc opgebouwd:p
Ik heb al die stickers erop gepleurd...

Maar succes, zie je volgend jaar wel. Als je tenminste gaat rijden :+
 
tof dat je doorgaat!

Heb nog genoeg spul liggen voor een kort blokkie, dus pm maar ff als je nog wat nodig heb ofzo he!;)
 
Als je dan toch met de big evo gaat rijden, zou ik een lang carter pakken. Ik heb zelf icm 862fast op een kort blok gereden, maar daar is geen pk uit te krijgen. Spul op lang carter gaf direct vermogen. Succes
 
Insane scooter tjoener, niet meer terugkrabbelen heh :#

Ben benieuwd hoe het dit maal erbij gaat staan en gaat presteren!

Ik kan altijd ff komen buurten bij je:7
 
@ Daniel, Ja ik bouw dit lekker rustig op, tegen de tijd zie ik wel of ik ermee ga sprinten, zowieso wel friese sprints. En buurten zal je wat langer moeten karran ik woon per 1 Nov in Lelystad:p

@Jordy en Diederik, klopt ik ga de 70cc gebruiken, en ik heb wel zin om wat uitdagingen aan te gaan, ook omdat men zegt dat je elke sprint een nieuwe v-snaar kan monteren.
 
nouja met het axis blokje, hadden wij ook dat je soms wel 2 snaren per sprint erdoor reed. dat was wel echt ziek.
nouja als het goed is heb ik over 2 weken mijn 94 cc big evo binnen :)
 
begin ziet er goed uit.

stuurpen uiteindelijk toch nog uit het kroonstuk gekregen zie ik.

succes ermee, en je zipje was echt vet! zonde dat deze niet af is gekomen.
 
begin ziet er goed uit.

stuurpen uiteindelijk toch nog uit het kroonstuk gekregen zie ik.

succes ermee, en je zipje was echt vet! zonde dat deze niet af is gekomen.

Ja was kwestie van afslijpen en 2 zaagsnedes, komt goed heb bella velgje gevonden dus je kan binnekort weer wat fabriceren:)
 
Ziet er nice uit, Als ik jouw was zou ik ook een stuk van het frame er afhalen aan de achterkant. Dat je gewoon een ophanging last, ergens op de hoogte van het subframe voor je achterstaaf, scheeltje weer wat kilo's. Wat die stinger van Bace ook heeft.

succes, hopen dat het een beetje boekt.
 
Back
Top