vdekoen
New Member
Dag allemaal,
Ik beschik over een Kymco K Pipe 50cc 4T semi-automatische schakelbrommer.
Deze heeft de afgelopen maand prima gelopen maar vertoont de laaste dagen wat twijfelachtig gedrag. (Mogelijk een verband met het hele warme weer van de laatste dagen?)
De brommer loopt initieel goed, maar na +-6km (redelijk constante snelheid en toeren) begint hij spontaan te haperen. Op mijn display springt de toerenteller op en neer tussen de correcte hoeveelheid toeren en een veel lagere waarde. De brommer valt dan ook terug in power alsof hij geen ontsteking meer heeft.
Iemand die mij de juiste richting op kan wijzen? Welk onderdeel zou dit kunnen zijn? Kan dit door de hitte komen? Ik gokte dat het in ieder geval met de electra te maken zou hebben aangezien hij op het display ook terugvalt (denk dat de wisselende waarde op het display klopt met het daadwerkelijke aantal ontstekingen per minuut zegmaar)
Alle onstekingsonderdelen zijn origineel voor zover ik weet. Wel is er een schakelaar aanwezig op een van de kabels van de cdi om de bengrenzing te verwijderen. (Maar na die modificatie heeft hij nog altijd goed gereden)
Ik beschik over een Kymco K Pipe 50cc 4T semi-automatische schakelbrommer.
Deze heeft de afgelopen maand prima gelopen maar vertoont de laaste dagen wat twijfelachtig gedrag. (Mogelijk een verband met het hele warme weer van de laatste dagen?)
De brommer loopt initieel goed, maar na +-6km (redelijk constante snelheid en toeren) begint hij spontaan te haperen. Op mijn display springt de toerenteller op en neer tussen de correcte hoeveelheid toeren en een veel lagere waarde. De brommer valt dan ook terug in power alsof hij geen ontsteking meer heeft.
Iemand die mij de juiste richting op kan wijzen? Welk onderdeel zou dit kunnen zijn? Kan dit door de hitte komen? Ik gokte dat het in ieder geval met de electra te maken zou hebben aangezien hij op het display ook terugvalt (denk dat de wisselende waarde op het display klopt met het daadwerkelijke aantal ontstekingen per minuut zegmaar)
Alle onstekingsonderdelen zijn origineel voor zover ik weet. Wel is er een schakelaar aanwezig op een van de kabels van de cdi om de bengrenzing te verwijderen. (Maar na die modificatie heeft hij nog altijd goed gereden)