Haperen/stotteren Vespa LX 50 4takt 2v 12k+ km

Hallo,

Zoals de titel zegt.

-Scooter heeft recentelijk grote beurt gehad.

Mijn scooter hapert en stottert, meestal als ik de scooter net koud gestart heb (hij start koud meteen goed).

Nu heb ik een aantal dingen gelezen waar het aan zou kunnen liggen. Zoals:

-Een te kleine sproeier. Ik had gelezen dat de scooter zou kunnen haperen/stotteren als de benzine toevoer niet voldoende is.
-Of dat de spark plug niet voldoende waterdicht zou kunnen zijn, waardoor de scooter gaat haperen?

Klopt dit? En/of wat zou er nog meer de oorzaak kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Weet verder niet welke bougie je gebruikt.. Maar op een snor kan je beter een iets warmere gebruiken. Aangezien het langer duurt voordat de motor goed warm word.. Nadeel is dat je anders veel troep in de motor en aan de bougie krijgt en dan kan gaan strotteren..

Een warmere bougie brand zich beter schoon en ook de kwaliteit van de uitlaat gassen verbeteren ermee. (minder walm)
 
Als je voor een brom een 8 hebt dan zou ik een 7 proberen.
Als je voor een brom een 7 hebt een 6 proberen..


Hangt de uitlaat niet los? Misschien schroeven op het carter los gekomen.. Even nakijken wat er mis mee is.. Als het probleem intern in de uitlaat zelf zit een andere uitlaat erop..
 
Ik heb een bougie CR8EB. Is dit dat een nummer 8? En de scooter is een snor.

Het geluid van de uitlaat hindert me niet. Ik vind het zelf wel tof klinken. Maar geen idee of het problemen veroorzaakt. Zal kijken of het los hangt.
 
Tijdens de grote beurt hebben ze de bougie vervangen.

Ik weet niet welke bougie er voorheen in heeft gezeten. Maar ik heb voor de grote beurt, wel problemen gehad met haperen (niet benoemenswaardig, heb het dan ook niet vooraf aan de monteur verteld).

Maar ik ga het proberen. Bedankt voor de reactie weer.
 
Back
Top