Haperen en inhouden scooter

Lesley

Member
Beste allemaal, ik heb het vermoeden dan mijn scooter te veel olie krijgt. Wanneer ik hem start komt er erg veel witte rook uit (kan blauwig zijn, ik zie t niet goed). Ook hapert hij en houdt hij in met weinig gas geven.

Kan het zijn dat hij te veel olie krijgt? En is dit te stellen? Het is een 2-takt watergekoelde aerox uit 2010. Kan het anders zijn dat ik geen goede olie erin gooi? Ik doe er nu 2takt olie in van de action (rode fles).
 
Advertisement - register to remove this

Beste allemaal, ik heb het vermoeden dan mijn scooter te veel olie krijgt. Wanneer ik hem start komt er erg veel witte rook uit (kan blauwig zijn, ik zie t niet goed). Ook hapert hij en houdt hij in met weinig gas geven.

Kan het zijn dat hij te veel olie krijgt? En is dit te stellen? Het is een 2-takt watergekoelde aerox uit 2010. Kan het anders zijn dat ik geen goede olie erin gooi? Ik doe er nu 2takt olie in van de action (rode fles).
heb je de carb schoongemaakt?
 
Beste allemaal, ik heb het vermoeden dan mijn scooter te veel olie krijgt. Wanneer ik hem start komt er erg veel witte rook uit (kan blauwig zijn, ik zie t niet goed). Ook hapert hij en houdt hij in met weinig gas geven.

Kan het zijn dat hij te veel olie krijgt? En is dit te stellen? Het is een 2-takt watergekoelde aerox uit 2010. Kan het anders zijn dat ik geen goede olie erin gooi? Ik doe er nu 2takt olie in van de action (rode fles).

Kan ook je koppakking zijn die lekt.
 
Ik heb het even (beetje laat) gecheckt en mn carbarateur is netjes schoon. Mn koppakkingen kunnen het ook niet zijn lijkt me want dit heb ik eerder gehad waardoor ik deze al heb vervangen. Ze zagen er toen ook al als nieuw uit maar toch vervangen. Lijkt me dus erg onwaarschijnlijk. Ook zie ik dat mijn koelvloeistof niet minder wordt dus ik verlies geen koelvloeistof.. misschien dat de rook zo is omdat het natuurlijk een 2takt is
 
Ik heb het even (beetje laat) gecheckt en mn carbarateur is netjes schoon. Mn koppakkingen kunnen het ook niet zijn lijkt me want dit heb ik eerder gehad waardoor ik deze al heb vervangen. Ze zagen er toen ook al als nieuw uit maar toch vervangen. Lijkt me dus erg onwaarschijnlijk. Ook zie ik dat mijn koelvloeistof niet minder wordt dus ik verlies geen koelvloeistof.. misschien dat de rook zo is omdat het natuurlijk een 2takt is
te rijk olie benzine mengsel?
 
Back
Top