Hanway raw 50 welk motorblok?

rottieark

Active Member
Het gaat hier om de schakelbrommer van mijn broer, Heeft iemand enig idee welk motorblok deze brommer gebruikt?

Mijn broer wilt hem harder laten optrekken doormiddel van een 80cc cilinder.

Alleen kom ik er maar niet achter welk motorblok deze gebruikt. Heb geen verstand van 4takt schakelbrommers :/
 
Advertisement - register to remove this

Is idd waarschijnlijk een Lifan blok met staande cilinder ,
wat tevens een replica is van het Honda motorblok wat onder bijvoorbeeld de Honda CB50 ligt.
Het zou me niets verbazen als er ook originele Honda onderdelen passen in die blokjes.

Mooie fiets trouwens die Hanway raw50 , je kan op dit model complete motorblokken monteren tot en met 250 CC kan ik me herrineren.
 
Is idd waarschijnlijk een Lifan blok met staande cilinder ,
wat tevens een replica is van het Honda motorblok wat onder bijvoorbeeld de Honda CB50 ligt.
Het zou me niets verbazen als er ook originele Honda onderdelen passen in die blokjes.

Mooie fiets trouwens die Hanway raw50 , je kan op dit model complete motorblokken monteren tot en met 250 CC kan ik me herrineren.
Ja idd had ik ook al gezien, ben zelf persoonlijk niet erg fan van 4takt schakelbrommers.
 
4taktwinkel zou ik niet aanraden. Is nogal duur. Brinkmotoren is de goedkoopste winkel die ik kon vinden
Post automatically merged:

125cc 4t is heerlijk. Lekker veel koppel zonder lawaai. Rijdt echt bijzonder comfortabel.
Vind het wel belachelijk dat je er eigenlijk een motorrijbewijs voor moet hebben. Want zo belachelijk snel gaat een 125cc 4t toch niet
 
4taktwinkel zou ik niet aanraden. Is nogal duur. Brinkmotoren is de goedkoopste winkel die ik kon vinden
Post automatically merged:

125cc 4t is heerlijk. Lekker veel koppel zonder lawaai. Rijdt echt bijzonder comfortabel.
Vind het wel belachelijk dat je er eigenlijk een motorrijbewijs voor moet hebben. Want zo belachelijk snel gaat een 125cc 4t toch niet
Brink motoren is idd de beste die er in gespecialliseerd is.
Met name in de dirtbikes en pitbike blok onderdelen maar het is precies hetzelfde blok wat onder die pit en dirtbikes hangt.

En idd die 125 cc 4takt motorblokjes rijden super heerlijk , het gaat meer om het koppel dan de snelheid wat misschien rond de 90 km per uur is. Een70 cc 2 takt laagtoerige cilinder is sneller.
Als dit mijn bike zou zijn zou ik er een 125 cc motorblok onder hangen en een stille uitlaat.
 
Last edited:
4taktwinkel zou ik niet aanraden. Is nogal duur. Brinkmotoren is de goedkoopste winkel die ik kon vinden
Post automatically merged:

125cc 4t is heerlijk. Lekker veel koppel zonder lawaai. Rijdt echt bijzonder comfortabel.
Vind het wel belachelijk dat je er eigenlijk een motorrijbewijs voor moet hebben. Want zo belachelijk snel gaat een 125cc 4t toch niet
Heb helaas al een kitje gehaald op 4taktwinkel, was inderdaad duur voor de kwaliteit die je krijgt.

Vandaag gemonteerd en nog een probleem :/
Hij valt stationair uit ookal draai ik aan de stationairschroef.
Valt uit als je weg probeert te rijden in de 1 en soms haast geen vermogen.

Heb zelf niet heel veel verstand van 4takt als zeg ik het zelf, heb de klep ingesteld op inlaat 0.05 en uitlaat op 0.008 heb geen idee of dit goed is voor een 85cc.
Nokkenas staat goed getimed, (T op vliegwiel met inkeping + nokkenas komt overeen met inkeping.)

Iemand nog andere suggesties?

Of is het handig om hiervoor een andere topic te openen?
Post automatically merged:

4taktwinkel zou ik niet aanraden. Is nogal duur. Brinkmotoren is de goedkoopste winkel die ik kon vinden
Post automatically merged:

125cc 4t is heerlijk. Lekker veel koppel zonder lawaai. Rijdt echt bijzonder comfortabel.
Vind het wel belachelijk dat je er eigenlijk een motorrijbewijs voor moet hebben. Want zo belachelijk snel gaat een 125cc 4t toch niet
Vindt het zelf ook erg belachelijk dat je voor een 125cc 4takt motorrijbewijs nodig hebt, rijdt heerlijk maar is voor mij te weinig vermogen voor op A1
 
Moet eerlijk zeggen dat ik achteraf er toch spijt van heb dat ik op mijn 18e niet meteen voor een a1 rijbewijs ben gegaan. Ookal ben je voor een motorrijder zo begrenst. Wilde sowieso een motorrijbewijs halen en zit je niet met het gestress van een rollerbank de hele tijd
Maarja, over 10 maanden kan ik voor mn a2 gaan dus is nog even geduld hebben.

De inlaat moet op 0.05 en de uitlaat op 0.08 staan.
Heb je ook een wat grotere sproeier erin zitten?
Helpt spelen met de luchtschroef?
 
Moet eerlijk zeggen dat ik achteraf er toch spijt van heb dat ik op mijn 18e niet meteen voor een a1 rijbewijs ben gegaan. Ookal ben je voor een motorrijder zo begrenst. Wilde sowieso een motorrijbewijs halen en zit je niet met het gestress van een rollerbank de hele tijd
Maarja, over 10 maanden kan ik voor mn a2 gaan dus is nog even geduld hebben.

De inlaat moet op 0.05 en de uitlaat op 0.08 staan.
Heb je ook een wat grotere sproeier erin zitten?
Helpt spelen met de luchtschroef?
Ja ik begin binnenkort met mijn A1 ga waarschijnlijk een 125cc 2takt enduro halen die "begrensd" is.

Luchtschroef en sproeier nog niet getest zou ik morgen even moeten doen.
Inlaat staat op 0.05 en uitlaat op 0.08.
Denk dat ik morgen de nokkenas timing nog een keer goed check, begin nou echt te twijfelen of ik het wel goed heb gedaan haha.
 
Back
Top