Hanway Raw 50 Elektrische start werkt niet

diegocc

New Member
Hallo mensen,

Ik heb recentelijk tweedehands een Hanway Raw 50 gekocht. Maar ik heb het probleem dat de elektrische start maar heel af en toe werkt en soms helemaal niet. De kick start werkt wel bijna altijd met 1 trap. Weet iemand wat de oorzaak hier van kan zijn?

Groet,
Diégo
 
Advertisement - register to remove this

Als je het contact op aan zet en de rem en de startknop in drukt hoor je dan een tik? Zo ja, dan moet er een nieuwe accu in

Wat je ook kan doen is de spanning (volt in dc) over de accupolen meten
Doe dit met contact uit, contact aan en tijdens het starten
Zakt het voltage te veel, dan kan dit ook duiden op een slechte accu
 
Als je het contact op aan zet en de rem en de startknop in drukt hoor je dan een tik? Zo ja, dan moet er een nieuwe accu in

Wat je ook kan doen is de spanning (volt in dc) over de accupolen meten
Doe dit met contact uit, contact aan en tijdens het starten
Zakt het voltage te veel, dan kan dit ook duiden op een slechte accu
ik hoor geen tik, heb nog niet gemeten maar ik denk dat het niet aan de accu ligt omdat de verlichting ook nooit flikkert en altijd meteen aan gaat. Ik zou morgen wel even meten moet even uitvogelen hoe haha. Zou het aan de bougie kunnen liggen? Of misschien de startmotor?
Post automatically merged:

ik hoor geen tik, heb nog niet gemeten maar ik denk dat het niet aan de accu ligt omdat de verlichting ook nooit flikkert en altijd meteen aan gaat. Ik zou morgen wel even meten moet even uitvogelen hoe haha. Zou het aan de bougie kunnen liggen? Of misschien de startmotor?
Aanvulling om het misschien duidelijker te maken: Heeeeel af en toe pakt hij het wel met de elektrische knop. Maar dat is echt maar heel soms.
 
Last edited:
ik hoor geen tik
Dus je drukt op de startknop en je hoort geen tik?
Dan is het startrelais naar de knoppen

Wat je ook kan proberen nu is de polen van het startrelais met elkaar verbinden als het contact op aan staat (let op, het kan vonken XD)

Het startrelais is te herkennen aan de dikke draden die er heen gaan
 
Dus je drukt op de startknop en je hoort geen tik?
Dan is het startrelais naar de knoppen

Wat je ook kan proberen nu is de polen van het startrelais met elkaar verbinden als het contact op aan staat (let op, het kan vonken XD)

Het startrelais is te herkennen aan de dikke draden die er heen gaan
nee als ik de startknop indruk hoor ik hem wel geluid maken het klinkt allemaal nog goed. Maar hij vonkt heel weinig bij de bougie met de elektrische start en met de kick start vonkt die heel veel. Kan dit aan de bekabeling liggen van de startknop naar de bougie?
 
Wat is nou het probleem?
De elektrische Start?
De bougie die wel/niet vonkt

Wat is de afstand van het puntje van de bougie? Dit moet 0.6-0.7mm zijn
Een bougie kan je gewoon bij de scooterzaak halen en dan nagaan of het gewerkt heeft
 
Maak een video want het lukt je blijkbaar niet je probleem fatsoenlijk te omschrijven.

Geen hond die weet wat jij bedoelt met:

Heeeeel af en toe pakt hij het wel met de elektrische knop.

Of met:

nee als ik de startknop indruk hoor ik hem wel geluid maken het klinkt allemaal nog goed
 
Back
Top