handvaten vervangen

snizzle

Well-Known Member
heejz ik heb deze handvaten besteld en thuis ontvangen!
nu weet ik dat als ik ze erop wil zetten dat ik de oude handvaten moet weg snijden voorzichtig inverband met de gas hendel!
nu zou ik willen weten hoe ik deze er makkelijk op kan zetten?
zonder dat ze mee gaan draaien?ze zijn van aluminium!
en ik weet hier weinig vanaf omdat het mijn eerste keer is dat ik ze vervang!
thanx voor de info alvast! groetjes bjorn

foto van de handvaten:
http://www.opvoeren.nl/shop/extra.asp?i=chroomzwart.jpg
 
Advertisement - register to remove this

lijkt me stug dat ze van alu zijn..

denk eerder plastic..

en dit zijn ook nog klotedingen , kun je er btw met een kunstofhamer zo op slaan , beetjes zeepsop ertussen..

en wees gerust , het gashendel snij je niet zomaar door hoor!
 
beter koop je gewoon normale handvatten, heb al vaker met dit soort handvatten meegemaakt dat de rechter zo strak zat dat het gas bleef hangen.
 
owz ok,maar ik heb die gekocht omdat ik ze wel mooi vind...
iemand wel positieve reacties?

thanx alvast! groetjes bjorn
 
Gewoon WD40 tussen je handvatten spuiten als je ze open trekt.

Kan je er ze zo afhalen en opzetten..

En voor het blijven hangen van je gashendel, moet je 1e die plastic ring achter je handvat schuiven :)

Maar zou voor het gemak andere handvatten kopen ;)
 
nee, heeft er mee te maken dat het handvat te ''dun'' is zegmaar.
hij knijpt dan je gasdraaibus tegen je stuur aan.
 
Lijkt mij best hard onzin.
Ik heb deze handvaten ook gehad, geen problemen mee gehad ze hebben alleen niet veel grip en zijn gewoon van plastic. Alleen het linker handvat zat een heel klein beetje losjes, met flink wat kracht kon je die draaien.

Mn nieuwe handvaten heb k erop gedaan door ze eerst een kwartier in bijna-kokend water te leggen, daarna kon ik ze met wat kracht er zo opschuiven.

Je kunt ook de binnenkant onderspuiten met blanke lak heb ik een keer gelezen, dat is in het begin gewoon nat / glad en als je ze er dan op duwt en de blanke lak hard uit, zitten ze muurvast.
 
WD40 is een erg dom idee. Je wilt niet dat je handvat doordraaid als je gas geeft. Dus dat is absoluut aan afrader! Geld voor alle vette middelen die niet oplossen.
 
Last edited:
vinger natmaken, effe derin steken net of je het bij je vriendin doet en erop drukken klaar is kees:p

Dingen zijn trouwens wel oerlelijk haha
 
Doe het zelf altijd met de compressor(misschien heb je die toevallig?) en dan de lucht onder het handvat blazen, haal je ze er zo vanaf.
 
WD40 is een erg dom idee. Je wilt niet dat je handvat doordraaid als je gas geeft. Dus dat is absoluut aan afrader! Geld voor alle vette middelen die niet oplossen.

precies , daarom afwasmiddel met water bijv..

gewone handvaten kun je er zo opzetten doormiddel van lucht , met een luchtpistool blaas je in de binnenkant van het handvat , zo zet ie uit en trek je m er zo op ;)

zie net dat bas aerox het ook al zei :p
 
heejz ik heb de oude gisteren eraf gesneden ging makkelijk!
toen heb ik de nieuwe handvaten in warm water gelegd.
ik had ze er binnen 10 minuten op zitten! en ze zitten muurvast!
je kan de linker handvat niet draaien!
het zijn fijne handvaten! en indd onzin!
want ze hangen dus niet vast hoor!
(dan heb je toch iets verkeerds gedaan)
groetjes bjorn
 
ik heb het gedaan met wd40 hoor, je moet het alleen een nachtje laten drogen binnen en dan zitten ze muurvast.
 
heejz ik heb de oude gisteren eraf gesneden ging makkelijk!
toen heb ik de nieuwe handvaten in warm water gelegd.
ik had ze er binnen 10 minuten op zitten! en ze zitten muurvast!
je kan de linker handvat niet draaien!
het zijn fijne handvaten! en indd onzin!
want ze hangen dus niet vast hoor!
(dan heb je toch iets verkeerds gedaan)
groetjes bjorn


Ik dacht dat ze van alu waren hahahaha:*
 
Ik gooi mijn handvaten altijd in een emmer met heet kraanwater. Pak ze er na 2 minuten uit of zo en spuit ondertussen mijn stuur helemala nat met remreiniger waarna ik heel snel mijn handvaten er omheen druk. Altijd op die manier gedaan en ze zitten muur vast.
 
Back
Top