Handsvaten loskrijgen(metaal)

G-Ilera

Well-Known Member
Ik heb handsvaten..en een vriend van mij ook.

omdat mijn scooter gespoten is,,gaan we even de handsvaten ruilen..

maar hoe krijg ik dit los?
 
Advertisement - register to remove this

probeer een voorwerp onder de handvat te krijgen een schroevendraaier ofsow en dan een beetje olie eronder laten stromen. En dan een beetje heen en weer draaien en linksom draaiend eraf trekken. Zo doe ik het atijd en werkt goed. Als je hem er weer opzet moet je proberen de meeste olie eraf te krijgen anders kan ie los gaan zitten en dat is niet zo fijn bij het gas geven.
 
?? heb jij handsvaten? heeft toch iedereen :p en et zijn handvatten :*

ik haal ze altijd los met de compressor... gewoon lucht eronder blazen en dan eraf trekke...

of olie ertusse douwe... dan glijden ze er ook zo vanaf...
 
:phaha dankje wel jongens voor julie reactie ga het wel even proberen met olie,,,maar blijft die niet glad als ik het afveeg,,,niet dat ik dalijk als ik me nieuwe erop heb:p rustig rijdt en het eraf glijd
 
beetje wasbenzine erop en dat is ook weer verholpen.

ps met monteren zou ik er ook een scheutje wasbenzine in doen, dan glijden ze er zo overheen namelijk, na ff wachten vervliegt de wasbenzine en dan zitte ze goed ;)
 
bij mij op het werk doen we het met compressor
en anders schroevendraaier eronder en dan pronto
erin spuiten ( soorten remmenreiniger ) en dat spuiten
we ook in het handvat als we ze erop zette :p paar
sec nadat ze erop zitten bewegen ze niet meer :p
 
Inderdaad het beste doe je bij de montage van je handvaten iets gebruiken, dat het rubber een beetje oplost. Thinner, remmenreiniger etc. Dit zorgt dat het rubber lekker gaat plakken en als het vervlogen/verdampt is dan zitten je handvatten muurvast.
 
ja maar als je het er iets inspuit
zodat het fijnder erover glijd is toch altijd
fijnder dan dat je het met rubber hammertje
derop moet slaan, en meestal heb je bij metalen
handvaten dat je eerst een rubber over het stuur
moet schuiven en daarover heen pas het metalen
gedeelte
 
Ik had me stuur een kwartier in kokend water gelegd 8P

Handvat viel er zelf zowat van ellende af...

In plaats van fluor oranje waren ze roze, maar na een half uurtje waren ze weer netjes fluor oranje :)

Goed te doen dus
 
ik ga zo proberen want die vriend is er nog niej,,

maar kokend water erover heen gooie werk dat ook,,inplaats van heel me stuur erin hange,,

En de rechterkant bij je gas,,,Is dat geen probleem omdat daar je gas zit enzo
 
nee het enige wat zou kunnen gebeuren dat heel misschien je gaskabel iets stroever gaat nou beetje wd40 of zoiets en hij glijdt weer. dit had ik dan een keertje bij het wassen.
 
Back
Top