Handschoenvak opend niet

Timspelier

New Member
Hallo, ik heb gister mijn scooter gerepareerd (heb de koplamprand en sierstrip vervangen). Na dat ik dat gedaan heb wilde ik het been schild weer terug zetten om de 5 schroefjes die ik had losgemaakt weer vast te maken. Aleen ging perongeluk het handschoen vakje dicht (hier kwam ik pas achter toen hij vast zat/klikte. Nu kan ik niet meer bij die schroefjes die ik nog vast moet maken. Als ik de sleutel in het contact doe, kan ik hem ook vedder in drukken. Er klopt iets dus niet. Hierdoor gaat het handschoenvakkje ook niet open hoe het normaal moet. Zou iemand me kunnen helpen hoe ik dit vakje open maakt om zo de schroefjes weer vast te maken. Want zo rond rijden lijkt mij niet handig. Of weet iemand die ik het hele been schild eraf krijg. Dat is ook een optie.

ik zou het zo fijn vinden als iemand me zou kunnen helpen !!
 
Advertisement - register to remove this

Welke scooter heb je?
Ik heb een Vespa sprint 2017
Post automatically merged:

Gewoon ff dun mesje er tussen wrikken en ondertussen je contact slot indrukken
Dat probeer ik maar het probleem is niet dat het slot niet indrukt maar bij het indrukken doet hij gewoon niks. Is miss ook niet gek want er zitten daarachter ook 5 schroeven los en 2 van de plastieken flappen. Oh en trouwens ik kwam ook zoon soort klipje tegen ( heel klein haakje) miss heeft dat er iets mee te maken?
Post automatically merged:

Gewoon ff dun mesje er tussen wrikken en ondertussen je contact slot indrukken
 

Attachments

  • 6C3C524E-A0D1-48DC-B36C-4AEDAA5CC2D5.jpeg
    6C3C524E-A0D1-48DC-B36C-4AEDAA5CC2D5.jpeg
    79.2 KB · Views: 56
Bij mijn piaggio liberty s kon ik hem open wrikken met een schroevendraaier. Als ik iets minder geirriteerd en ongeduldig was zouden er ook geen beschadigingen geweest zijn (zijn gelukkig maar 2 hele kleine deukjes.

Weet alleen niet hoeveel deze verschilt met een sprint.

Heb je het trouwens ook al geprobeert door met je ene hand net boven het klepje (en dus ongeveer op het vergrendelings mechanisme) te duwen, en dan je sleutel in te drukken zodat hij zou moeten ontgrendelen?
 
Nee nee nee jongens. Niet lopen wrikken. Claxonneus demonteren en dan met een lange schroevendraaier het hendeltje van 't klepje van binnen openklikken. Als het niet lukt laat het even weten.
 
Timspelier, ik snap het even niet, want eerder heb je gereageerd bij een topic van zoveel jaar oud, waar het precies beschreven staat zoals Emirhan aan geeft. Met foto en al,,
 
Nee nee nee jongens. Niet lopen wrikken. Claxonneus demonteren en dan met een lange schroevendraaier het hendeltje van 't klepje van binnen openklikken. Als het niet lukt laat het even weten.
Het is gelukt om hem open te krijgen. Heb allen schroefjes vast gemaakt maar als ik mijn slot indruk gaat dat haakje waarmee het klepje open zou mee moeten doen niet bewegen. Ik kan hem wel starten en op stuur slot zetten maar bij indrukken gaat dat haakt nier bewegen . Wel viel er vorige keer wat dat misschien hiermee te maken heeft. Ik zal een foto van dit erbij zetten wie kan mij hier bij helpen? Zou heel fijn zijn !!!
Post automatically merged:

9A01D4F4-227C-4B9B-918A-435EEF06C2AD.jpeg
 
Het is gelukt om hem open te krijgen. Heb allen schroefjes vast gemaakt maar als ik mijn slot indruk gaat dat haakje waarmee het klepje open zou mee moeten doen niet bewegen. Ik kan hem wel starten en op stuur slot zetten maar bij indrukken gaat dat haakt nier bewegen . Wel viel er vorige keer wat dat misschien hiermee te maken heeft. Ik zal een foto van dit erbij zetten wie kan mij hier bij helpen? Zou heel fijn zijn !!!
Post automatically merged:

View attachment 59347
Je bent al goed op weg. Ik heb het slotje toen laten vervangen, maar ik tag @Emirhan even voor je.
Als ik me niet vergis zit er zo'n ijzer staafje vanaf het slot naar het handschoenen vakje. Kijk eens of die goed zit
 
Je kan er een schroef in schroeven waardoor hij iets verlengd wordt en dus gewoon open en dicht gaat. Heeft te maken met slijtage en kom je vaak op oudere modellen tegen. Ik zal er nog een video over maken, had voor jou al een video klaarstaan om te uploaden over het openen van dit vakje. Zal ik alsnog uploaden.
 
@Fabsko_ en ik hebben een video voor je gemaakt gister, maar net iets te laat geupload denk ik zo.


@simsa ik weet dat jij nog wacht op ons filmpje van het opnieuw opbouwen van de top end (cilinder, zuiger, kleppen etc).
Die zullen we ook binnenkort maken, niet echt tijd gehad, de klussen die we hebben gehad hadden namelijk een deadline.
 
@Fabsko_ en ik hebben een video voor je gemaakt gister, maar net iets te laat geupload denk ik zo.


@simsa ik weet dat jij nog wacht op ons filmpje van het opnieuw opbouwen van de top end (cilinder, zuiger, kleppen etc).
Die zullen we ook binnenkort maken, niet echt tijd gehad, de klussen die we hebben gehad hadden namelijk een deadline.
Ik kijk er naar uit maar doe rustig aan.. bel voorlopig nog niet van plan om aan de kop te sleutelen. Wat een goede instructie al betreft de klep!
 
Back
Top